Min Mand!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2013

Anonym trådstarter

Joan ( Smallie ) skriver:

Det bliver det sørme også hvis i køber hus sammen og finder ud at det ikke går mellem jer og må sælge hus igen

Vi har begge en god indtægt så jeg ved ikke hvor galt det vil gå-- Men jeg tror også at det med huset skal stå op STAND BY indtil han kommer og undskylder. (det gør han ikke)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

Pcokate

Anonym skriver:

det er bare sååå svært når jeg konstant glemmer at vi er uvenner! og hver gang bliver jeg skuffet når jeg får den kolde skuldere
Feks. Min søn kastede op i vores seng og jeg havde vasket vores seng så den er rimelig våd. Så blev jeg nød til at kontakte ham og sige at han altså skulle væreobs på at sengen er våd hvis jeg bare kunne holde min kæft kunne det være super. Så kunne kan sidde på sengen og få en våd røv!" Som han fortjener

Ha ha jeg det kunne være et frydefuldt øjeblik men ærligt tror jeg du ville få dårlig samvittighed. 

Min mand begyndte også for et halvt år siden at lave det nummer. Istarten var jeg paf og så valgte jeg at ignorere ham ligeså meget. Knægten og jeg hyggede os ekstra meget nu når far var lidt "træt" og havde brug for bare at være sig selv lidt.

vi tog patent på computeren m.m.også han intet havde at lave. Da lillemanden sov hyggede jeg med bøger . vi gik i seng hver for sig (1 gang i vrede). Næste dag blev knægten passet og jeg tog ud til en ven hele dagen. Da jeg kom hjem var han som smør han har ikke lavet det nummer siden, de magtkampe kan han godt droppe

Anmeld

28. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tror måske nok hellere jeg ville proppe de penge i et depositum til en lejet bolig, til i finder nogen fælles krav til et hus. Det vil være rigtig skidt at købe hus hvor kun den ene part er enig i købet. Det kan da kun give krise.

der udover. fortæl ham at det at gå fra hinanden er alvorligt. Og hvis det er det han vil, så synes du at i skal snakke om dét, i stedet for at snakke hus. Det er det mest barnlige at sige i en tilspidset situation, og rigtig egoistisk.  Så enten må han gøre alvor af hans udtalelse, eller også må han holde op med at slynge den slags dumheder ud. I øvrigt lyder det til at i godt kunne bruge nogen nye redskaber til at kommunikere når i ikk er enige. Kold luft løser i hvertfald sjældent noget

Anmeld

28. december 2013

Ciss

Min anbefaling ville være at sætte foden ned, når ungerne er i seng og sige, at nu er det nok. Det bliver for dumt at rende rundt og skændes på den måde, når det I egentlig er i gang med er at finde et godt sted at bygge et videre liv sammen.

Find frem pen og papir, og så må i begge to liste op, hvad som er f eks de fem vigtigste ting, I vil se efter ved et nyt hjem.

De ting, I begge lister op kommer øverst på en fælles liste.

Hvis der er noget, som er vigtigt for den ene men ikke for den anden, må I jo diskutere, hvor vigtigt det er, og om det f eks kan få en plads lidt længere nede på listen.

Hvis der er noget, hvor I er totalt uenige, f eks at den ene skriver "sted at pusse op", mens den anden skriver "hus i perfekt tilstand", så er det det, I virkelig må få diskuteret igennem, før I ser på et eneste hus til. Er det f eks muligt at mødes i et kompromis a la "Tag, isolering og badet skal være i perfekt stand, men vi kan akseptere en garage, som har brug for oppusning, og vi kan overfladefikse køkken og max et soveværelse, under forudsætning af at vi gør det sammen og det skal prioriteres gjort i løbet af de første 3 måneder efter indflytning". (Bare et forslag for at sætte ideer i gang).

Personlig ville jeg ikke se på et eneste hus mere, før I har helt rene linjer og er enige om, hvad I ser efter. Ellers bliver det bare spild af tid.

Håber, I finder du af det.

Anmeld

28. december 2013

Hullabullabulla

Sorry to say, men at købe et hus vil på ingen måde rette op på jeres forhold, nok nærmere det modsatte. Det er en stor beslutning , og det er vigtigt at bruge tid på at finde det rigtige hus som i begge kan lide, og ikke lave et hastkøb. Jeg har selv været der - da kæresten og jeg var 19 og havde boet lidt rundt omkring i en rum tid købte vi sgu lige et hus, det var i 2007, og vi er da glade for huset, men vi burde have brugt længere tid på at finde huset og ikke kun 3 uger..

Såh hvis i desperat mangler noget større, så lej en stor lejlighed/hus og brug masser af tid på at finde netop det hus i begge drømmer om. Måske tager det også lidt at presset fra jeres forhold.

for det bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.