Marcus' Mor skriver:
Jeg er helt sikker på, at det er alderen. Der er faktisk rigtig MANGE mænd der slet ikke kan forholde sig til små børn, de ved ikke hvordan de skal opføre sig sammen med dem når de ikke kan kommunikere med dem.
Jeg selv har en ven der blankt tilstår, at han elsker børn - men så skal de også være 4-5 år gamle!
Det er jo svært for en far, at sige til barnets mor, at han ikke rigtig har nogen interesse i børn når de er så små... for ligemeget hvordan han vælger, at formulere sig - så vil samtalen ende med, at han får det værre end han har det i forvejen.
Dette betyder ikke, at han ikke ville løbe igennem ild og vand for jeres fælles barn, for det tvivler jeg ikke et sekund på, at han ville. Men mange mænd aner intet om hvor meget børn kan/ og forstår i de forskellige alderstrin.
Mit råd til dig er, at lade far læse lidt om hvilket udviklingsstadie jeres barn er i, trin for trin - derigennem vil han komme til, at forstå og lære jeres barn bedre, at kende. Han vil måske endda få nogle "aha oplevelser" og blive positiv omkring barnet og mere interesseret i, at få en relationen til det.
Endvidere er der også nogle mennesker der har svært ved, at "slå sig løs" sammen med et lille barn imens andre (læs: dig) hører og ser på. Du kunne prøve, at gå ud en dag og lade ham være alene sammen med jeres søn så han kan gøre tingene på sin måde sammen med jeres søn... derved bliver Emil jo også 100% afhængig af far hvilket vil være en rigtig god start som opbygning af et tillidsbånd. Han skal nok klare det, det skal du ikke være i tvivl om og han vil automatisk blive helt anderledes når han er alene sammen med jeres søn... Du ville sikkert slet ikke kunne kende ham igen hvis du satte et camera op...!! Sådan er vi alle både på den ene eller anden måde... mine forældre ville slet ikke kende mig, hvis de så hvordan jeg er når jeg er på jobbet eks. Giv ham en chance og lad ham være alene med Emil... Find nogle netartikler om de forskellige udviklingstrin og læs dem sammen med ham, så i sammen kan sidde og sige "nåååh ja, det gør han også nu" osv osv!
Lad os høre hvordan det går 
Kh M
Ja, det taenker jeg ogsaa lidt.
ellers er der ogsaa nogle maend (som jeg har hort om og kender overfladisk) som bare ikke rigtig kan knytte sig til deres barn (umodenhed eller bare dybt uinteresseret i born). specielt er det nok for nogle maend, hvis du har bragt sit barn med fra andet forhold- der er visse typer maend som generelt bare ikke foler den kaerlighed fordi barnet ikke kommer fra hans ohh familie juveler.
Og ovenstaaende typer maend kunne jeg
aldrig leve med

. Det ville drive mig til vanvid at skulle naa dertil, at sporge om min mand gad at lege med mit barn. Hvis jeg var dig, ville jeg fortaelle ham nodagtig hvad jeg synes om det.
Held og lykke med det.
Anmeld