Bog af Liza Marklund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2009

Dictes mor

Og for Staalesens vedkommende skal det være serien om Varg Verum...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Kloster

Majastina skriver:

Jeg tror altså ikke at Liza Marklund vil være en for stor mundfuld. Slet ikke, det er meget i stil med Läckberg, det synes jeg i hvert fald. Der er også en dansk kriminal forfatterinde, Sarah Blædel, som måske kan være noget. Ellers er der nogle norske mænd: Henning Mankell, Jo Næsbø og Gunnar Staalesen. Det skal siges, at Mankell også har skrevet andet end krimier, hvis du skal læse noget af hans, vl jeg foreslå, at du starter med dem om Kurt Wallander, de er hyggelige. Personligt er jeg ikke så vild med Fossum, men det er jo en smagssag

Jeg er jo helt vild facineret af Läckberg og det jeg skal læse, skal være i stil med hendes værker.

Og det mener du Marklund er???
Hvad med hende Sarah Blædel, er det i samme stil??

Anmeld

29. juli 2009

Stumpen

Kloster skriver:

Åhh... Det må du ikke hænge mig op på. Det er bare dem, hun har skrevet. Ved ikke om de alle hører med til samme serie.

MÅ altså op til boghanlen i morgen og købe den første...

Men var det nu bedst at købe Hedebølge ell Nedtælling først

Kom nu erfarinde kvindelige bogorme... Hjælp blondinen

Altså i Hedebølge er hun praktikant på avisen som hun i nedtælling er chef for kriminalredaktionen for...

Kommer jeg i gang med hende igen, hvilket jeg jo burde når jeg har bøgerne så tager jeg dem i den rækkefølge der står bag på bøgerne.. Men skal du i en boghandel, så forhør dig hos dem.... Jeg har bare svært ved at komme igang med nr 2 (nedtælling) da jeg tog en krig og kamp om at komme gennem 1'eren.. Men om det var bogens skyld eller min såkaldte læseblokade her i foråret ved jeg ikke..

Men jeg kan også anbefale "Dødenkelt" af Peter James... F%¤# den var suveræn.... Der er vist 3 i den serie...

Anmeld

29. juli 2009

Stumpen

Kloster skriver:

Jeg er jo helt vild facineret af Läckberg og det jeg skal læse, skal være i stil med hendes værker.

Og det mener du Marklund er???
Hvad med hende Sarah Blædel, er det i samme stil??

Blædel er rigtig god... Der læste jeg 2'eren først (uvidende -vil helst have dem i rækkefølge, selvom andet godt anbefales)

Anmeld

29. juli 2009

Dictes mor

Jeg har kun læst lidt Läckberg, så jeg har ikke meget at basere det på, men umiddelbart, så synes jeg de svenske krimidronninger minder lidt om hinanden. Det er naturligvis ikke helt det samme, men tæt på. Du kan jo også læse lidt mere Läckberg, hvad med Stenhuggeren, Ulykkesfuglen, Tyskerungen eller havfruen som er fortsættelsen på den serie, du allerede er begyndt på, de skule være rigtig gode allesammen. Og der er jo helt sikker. De er en den rækkefølge, jeg lige har skrevet dem.

Anmeld

29. juli 2009

Dictes mor

Stumpen skriver:

Blædel er rigtig god... Der læste jeg 2'eren først (uvidende -vil helst have dem i rækkefølge, selvom andet godt anbefales)

Ja og hun er god, fordi hun er let at læse, men samtidig spændende

Anmeld

29. juli 2009

Stumpen

Majastina skriver:

Jeg har kun læst lidt Läckberg, så jeg har ikke meget at basere det på, men umiddelbart, så synes jeg de svenske krimidronninger minder lidt om hinanden. Det er naturligvis ikke helt det samme, men tæt på. Du kan jo også læse lidt mere Läckberg, hvad med Stenhuggeren, Ulykkesfuglen, Tyskerungen eller havfruen som er fortsættelsen på den serie, du allerede er begyndt på, de skule være rigtig gode allesammen. Og der er jo helt sikker. De er en den rækkefølge, jeg lige har skrevet dem.

Havfruen udkommer desværre først næste forår

Anmeld

30. juli 2009

Kloster

Hej...

Lige en opdatering...
Kunne jo næsten ikke vente i dag med at komme i boghanlen og få kigget på bøger.
Og det bedste er jo dem, jeg kan få billigt
Jeg fandt så Nedtælling af Liza Marklund til 70,-
Den har i hvert fald fanget mig på allerede de første siger, jeg har læst.

Skriveformen ligner en del Läckberg's og det kan fange mig.

Så også på en række bøger af Henning Mankell og overvejede en del hans første bog: Mordere uden ansigt.

Ville bare lige opdatere jer

Tusind tak for jeres gode råd. De har virkelig hjulpet mig. Tak...

Kloster

Anmeld

30. juli 2009

Dictes mor

DEt lyder bare alletiders! Jeg håber, at du bliver glad for det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.