Skal - Skal ikke anmelde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
15 svar
11 synes godt om
27. december 2013

kejoh54

Hej Folkens.

Jeg står i en rigtig svær situation, jeg har en tidligere veninde som jeg længe har haft mistænkt for at have et alkoholproblem. Nu har jeg så erfaret at hun er blevet smidt ud af sin lejlighed og ikke har noget sted at bo fra i morgen af.

Hun kommer så til at stå uden tag over hovedet og alene med to børn.

Jeg har prøvet at forklare hende at det ikke er okay at få passet sine børn 3-4 hverdage i ugen for at komme ned og drikke øl på den lokale, men det virker kun få uger også er hun tilbage i det gamle mønster.

Så nu står jeg i den situation hvor jeg ikke ved om jeg bør gå til kommunen med det, eller om jeg skal lade være, jeg er selv engang blevet meldt til kommunen dog uden der var hold i sagen så jeg ved hvordan det rammer, men det virker bare som om at alkoholen har overtaget hendes liv.

Hvad ville i gøre..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

Carina:-)

Naturligvis melde det.

Når der er børn involveret,burde der slet ikke være nogen tvivl.

Anmeld

27. december 2013

hesøth

kejoh54 skriver:

Hej Folkens.

Jeg står i en rigtig svær situation, jeg har en tidligere veninde som jeg længe har haft mistænkt for at have et alkoholproblem. Nu har jeg så erfaret at hun er blevet smidt ud af sin lejlighed og ikke har noget sted at bo fra i morgen af.

Jeg har prøvet at forklare hende at det ikke er okay at få passet sine børn 3-4 hverdage i ugen for at komme ned og drikke øl på den lokale, men det virker kun få uger også er hun tilbage i det gamle mønster.

Så nu står jeg i den situation hvor jeg ikke ved om jeg bør gå til kommunen med det, eller om jeg skal lade være, jeg er selv engang blevet meldt til kommunen dog uden der var hold i sagen så jeg ved hvordan det rammer, men det virker bare som om at alkoholen har overtaget hendes liv.

Hvad ville i gøre..?

Ja du skal...! Stakkels unger.

Anmeld

27. december 2013

LilleSmølf

Hej Folkens.

Hvad ville i gøre..?

Jeg vil våge at påstå, at der netop ER hold i sagen når de står til at blive smidt ud og hun drikker 4 dage om ugen i stedet for at være sammen med sine børn.

Kan personlig skrive under på at det IKKE er sjovt at have en forældre der drikker så ofte og at man som barn kun kan håbe, at en eller anden voksen gør noget. Vi var enda så heldige at vi havde en (anden) hel fantastisk forældre der kunne tage sig af os, og alligevel påvirkede det. Så kan ikke foresille mig hvordan de børn må have det når deres eneste forældre drikker så meget.

Så selvom folk er så konfliksky og tænker mest på forældrene i stedet for børnene i disse dage, vil jeg altså med al seriøsitet anbefale at du snakker med kommunen for det er bare ikke sjovt at leve sådan.

Anmeld

27. december 2013

Kløver

I sådan et tilfælde ville jeg anmelde det, også så hun kan få noget hjælp

Anmeld

27. december 2013

Maja88

kejoh54 skriver:

Hej Folkens.

Hvad ville i gøre..?

Du har pligt til at melde det

Anmeld

27. december 2013

kejoh54

Men hvor anmelder det... Kan det gøre online eller skal man møde personligt op på kommunen...?

Anmeld

27. december 2013

Clisolka

Jeg havde meldt det lige på stedet - for børnenes skyld 

Anmeld

27. december 2013

AnthonsMor

kejoh54 skriver:

Men hvor anmelder det... Kan det gøre online eller skal man møde personligt op på kommunen...?

Jeg tror du kan ringe til familieafdelingen hos din kommune

Og jeg synes absolut du bør tage aktion, for at hjælpe din veninde og hendes børn

Anmeld

27. december 2013

kejoh54

Også er det virkelig man undres over at kommunen har lukket for alle henvendelser her mellem jul og nytår... Det er virkelig for dårligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.