Sundahl88 skriver:
Hej alle sammen...
Min x og jeg har mange problemer i forhold til vores datter. Han har endnu engang meldt mig til kommunen uden hold i noget som helst af det han siger. det er virkelig frustrerende at vi skal blive ved med det pjat.
Han involvere sig overhovedet ikke og bliver sur (barnlig) når jeg ikke vil hente vores datter før tid fordi han pludselig skal noget andet.
Jeg overvejer nu at samværet skal hedde 50/50 for jeg er træt af hans kommentarer osv. Jeg står med alt selv og det hænger mig langt ud af halsen når han pisser mig op og ned ad ryggen gang på gang og der skal være problemer hver gang hun skal over til ham og hjem igen.
Men jeg er i tvivl om min datter ville kunne leve en uge ved hver. Jeg er meget splittet. hun savner ham hver dag og uanset hvad jeg gør og siger så kommer han ikke mere på banen. Han bor i en fugtig kælderlejlighed hvor hun sover i samme værelse som ham (har ikke eget værelse) og hver gang hun er hos ham får hun slik osv. Jeg ved fra dengang vi boede sammen at han ikke er ret god til at sætte grænser osv. og det har vores datter meget brug for.
Har i nogle erfaringer med 50/50 ordninger??
Det skal siges at vi har været i amtet for længe siden og ingen af de aftaler der blev lavet dengang holder i dag. Han har skåret samværet mere og mere ned og der er ingen involvering fra hans side af. Jeg står derfor med alt selv og synes derfor ikke det er urimeligt at bede ham om selv at finde ud af hvordan han får hentet hende og får hende bragt hjem igen når han ikke længere kan/vil have hende på samvær! jeg ved hans mor henter hende i børnehaven så i teorien er det kun når hun skal hjem han skal finde ud af det og det kunne han godt før vi flyttede - men nu hvor vi bor i samme by som hans mor og hun har fået mindre kørsel ud af det (for hun kørte med og afleverede før også), så kan det pludselig ikke lade sig gøre!!
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.... Synes systemet er hårdt at kæmpe med og fordi man har bopælen så har man ansvar for alt omkring ens barn - alene! og har ingenting at skulle have sagt med hensyn til samvær og hvad der ville hjælpe mit/vores barn!!
Nu har jeg siddet og skimmet hele tråden igennem og de sidste par forslag der er kommet på bordet er også det jeg vil foreslå, fordi en 50/50 vil ikke komme til at fungere i dit tilfælde.
Lige nu virker det til du er frustreret over det hele og det smitter af på din datter, som også virker til at være ked af det.
Det som Majena skriver er nok den bedste løsning indtil videre, da din x virker meget usamarbejdsvillig og tilsyneladende bor i et ret usundt miljø og tilmed en fugtig kælderlejlighed, så burde han slet ikke have mulighed for at have hende.
men lad din datter komme i første række og koncentrere dig om hende og dig selv.. og "giv ham fingeren" og lad amtet styre slagets gang.
Ellers for nu så kan du prøve mødrehjælpen da de er meget behjælpelige med rådgivning og hvis du har behov for at snakke med nogen, så tilbyder de det også.
Held og Lykke ihvertfald!