50/50?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2013

lycly

Forstår slet ikke at du overhovedet overvejer en 50/50 ordning - det giver jo dig mindre samvær! Har godt læst alt hvad du har skrevet, men jeg hører bare "mig, mig, mig". Sorry. Ja, din datter savner sin far. Men jeg er rimelig sikker på at en 7/7 ordning ikke er løsningen, for hun vil bare føle sig svigtet hver gang hun skal tidligere hjem til dig fordi han ikke har tid til hende.

Vi har en 7/7 ordning fordi jeg blev presset til det og det er den dummeste beslutning jeg nogensinde har taget. Bid tænderne sammen og luk ørerne for al hans lort - og tænk udelukkende på hvad jeres barn er bedst tjent med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Vil du have 50/50 for dit barns skyld eller dit eget?
Faren lyder ikke til at have lyst eller overskud til sådan en ordning.

Anmeld

27. december 2013

TNBC

Sundahl88 skriver:

det har jeg skam heller ikke lyst til, men jeg ved snart ikke hvordan jeg skal hjælpe min datter i sit savn/svigt fra ham af.

Jeg ville stoppe.. for jeg er ret sikker på at hun vil få det bedre uden sin far lige nu.. Ja, hun vil savne ham, men jeg vil sige det er bedre end at blive svigtet/skuffet, gang på gang.

Anmeld

27. december 2013

Noneother

en vellykket 50/50 ordning kræver et EKSTREMT godt samarbejde imellem forældrene, og det lyder det bestemt ikke til at i har.

Sådan som du beskriver det, så lyder det til at det ville ende med at være meget skadeligt for jeres barn.

-og så lige en ting. Han har ikke gidet at involvere sig, holde aftaler og alt det der indtil nu. Hvorfor pokker tror du at det ville blive bedre af at han skulle have MERE ansvar for barnet??
samvær er et tilbud, og han har ikke pligt til at have barnet, bare fordi at han har "krav" på de fatssatte dage.
Så længe du er bopælsforælder vil det altid være dig der står med lorten hvis han aflyser.

Tror bare at du må se i øjnene at du har at gøre med en umoden mand, og så lære at lægge planer efter det. Ja, det er surt (been there) men tror ikke på at noget bliver bedre af en 7/7 ordning, hvis ikke han kan overskue det begrænsede samvær de har nu.
Jeg kan slet ikke se hvordan det skulle tilgodese barnets interesser.

Anmeld

27. december 2013

Sundahl88

min datter ville have godt af at være mere sammen med sin far eller i det mindste have mere kontakt med ham, men det er også det. for min skyld kunne han fise ad helvede til så både min datter og jeg ved hvad vi har at gøre med og kan forholde os til det. men det kan jeg heller ikke.

og ja jeg kan også være lige glad med hvad han tænker, siger og føler men når han vælger altid at inddrage systemet så kan jeg ikke længere være ligeglad for det er sku hårdt altid at skulle igennem systemet og bevise at det han siger er lort og at der ikke er noget i det.

Anmeld

27. december 2013

TNBC

Sundahl88 skriver:

min datter ville have godt af at være mere sammen med sin far eller i det mindste have mere kontakt med ham, men det er også det. for min skyld kunne han fise ad helvede til så både min datter og jeg ved hvad vi har at gøre med og kan forholde os til det. men det kan jeg heller ikke.

og ja jeg kan også være lige glad med hvad han tænker, siger og føler men når han vælger altid at inddrage systemet så kan jeg ikke længere være ligeglad for det er sku hårdt altid at skulle igennem systemet og bevise at det han siger er lort og at der ikke er noget i det.

Hvorfor vil hun have godt af det, hvis han svigter og skuffer hende gang på gang? Ville du ses med en der skuffede dig hele tiden, svigtede jeres aftaler?? Jeg ville ikke. Jeg ville stoppe det, for jeg ville ikke have det godt.

Anmeld

27. december 2013

Sundahl88

Yurie skriver:

Hvorfor vil hun have godt af det, hvis han svigter og skuffer hende gang på gang? Ville du ses med en der skuffede dig hele tiden, svigtede jeres aftaler?? Jeg ville ikke. Jeg ville stoppe det, for jeg ville ikke have det godt.

jeg tror ikke min datter opfatter det sådan fordi hun bare gerne vil se ham. det er svært at forklare. men hun kan lide at være ved sin far og vil jo helst ikke hjem igen fordi så skal hun undvære ham og det bliver hun ked af.

Men jeg kan ikke forbyde ham samvær og noget vil han jo tydeligvis gerne have men kun på hans egne præmisser og hans behov. Han tænker ikke så meget over hvad der er bedst for hende.

Anmeld

27. december 2013

Krussedulle

Sundahl88 skriver:

jeg tror ikke min datter opfatter det sådan fordi hun bare gerne vil se ham. det er svært at forklare. men hun kan lide at være ved sin far og vil jo helst ikke hjem igen fordi så skal hun undvære ham og det bliver hun ked af.

Men jeg kan ikke forbyde ham samvær og noget vil han jo tydeligvis gerne have men kun på hans egne præmisser og hans behov. Han tænker ikke så meget over hvad der er bedst for hende.

Wow..

Altså, din x bor i en fugtig kælder, beder dig om at hente jeres datter før tid, og gider faktisk kun samvær, når han lige syntes...

Han virker ikke umiddelbart som en der skulle have mit barn en uge af gangen??

Det kan da udelukkende være for din egen skyld.. ja et barn savner men det er da for himlens skyld noget man kan afhjælpe..
Lige præcis ved at snakke med barnet.. og ikke ved at udsætte det for endnu større svigt, og skuffelser..

Anmeld

27. december 2013

TNBC

Sundahl88 skriver:

Ja, fordi hun stadigvæk er lille. Hvad sker der når hun bliver større og begynder at opfatte, at far kun vil se hende, når han har lyst? Hvad når hun ringer til ham og han siger nej til at se hende?

Ja, hun vil savne og hun elsker sikkert sin far, men han lyder bare ikke til at han har lyst til at være far, men bare sådan en hyggefar en gang imellem og sådan hænger der jo ikke sammen.

Det vil ødelægge hende, når hun lære sandheden om sin far, og at du ikke beskyttede hende.

Anmeld

27. december 2013

Sundahl88

Krussedulle skriver:

Wow..

Altså, din x bor i en fugtig kælder, beder dig om at hente jeres datter før tid, og gider faktisk kun samvær, når han lige syntes...

Han virker ikke umiddelbart som en der skulle have mit barn en uge af gangen??

Det kan da udelukkende være for din egen skyld.. ja et barn savner men det er da for himlens skyld noget man kan afhjælpe..
Lige præcis ved at snakke med barnet.. og ikke ved at udsætte det for endnu større svigt, og skuffelser..

jeg ønsker ikke hun skal være der i en uge ad gangen for hans hjem er ikke egnet - ikke engang nu - og han er en dårlig far!

Jeg har forsøgt at tale med min datter om det osv. men hun er ofte ked af det og det kan ikke være rigtigt at jeg ikke kan gøre mere!

han overholder ikke de aftaler vi laver, så jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre eftersom han heller ikke lytter til hvad jeg siger.

stod det til mig meldte han helt fra og overlod faderrollen til min kæreste som hun har kendt i 4 år og som hun til tider kommer til at kalde far!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.