Tisser i sengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.546 visninger
14 svar
1 synes godt om
26. december 2013

ESV

Hej alle i kloge quinder.
Jeg har brug for et godt råd/andre erfaring.

Sagen er den at Emilie på 4 år er begyndt at tisse i sengen om natten. Det er opstået efter vi flyttede for halvanden måned siden.hun smed bleen i foråret og har indtil for nyligt næsten ingen uheld haft. De uheld hun har nu er om natten. Men der er bare rigtig mange af dem.
Hun er faldet rigtig godt til i de nye omgivelser og i den nye børnehave går det også over al forventning, hun glædr sig hver morgen til at komme i børnehave.

Nå men hun er jo så begyndt at tisse i sengen om natten som i HVER nat og ofte mere end en gang. Og selvom vi prøver ikke at gøre nogen sag ud af det må jeg indrømme at det er trættende at blive vækket af et vådt barn hver eneste nat, samtidig bliver hun jo selv ked af det hun syntes jo ikke det er sjovt! Men hvad filan gør man ved det?? Hun har jo i næsten et år været tør om natten så er det er jo ikke fordi hun ikke kan.. Og jeg har virkelig ikke lyst til at skulle give hende nat ble på det syntes jeg også bare vil være synd for hende, på den anden side ødelægger det hendes søvn at hun vågner hver nat fordi sengen er helt våd. Så jeg har virkelig brug for nogle gode råd til at håndtere denne situation.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

ESV

Hun er blevet testet for blærebetændelse så vi er rimelig sikre på det ikke er sådan noget der er galt.

Anmeld

27. december 2013

ESV

Kunne virkelig godt bruge nogle gode råd..

Anmeld

27. december 2013

Sundahl88

pas på med drikkelse fra når hun kommer hjem fra børnehave for det første.

Har du prøvet at vække hende og få hende på toilet inden du selv går i seng?

Det kan være at hun er trættere end hun plejer fordi hun stadig skal vænne sig til de nye ting....

Anmeld

27. december 2013

ESV

Sundahl88 skriver:

pas på med drikkelse fra når hun kommer hjem fra børnehave for det første.

Har du prøvet at vække hende og få hende på toilet inden du selv går i seng?

Det kan være at hun er trættere end hun plejer fordi hun stadig skal vænne sig til de nye ting....

Tusind tak for dit svar men det er ting vi allerede gør.

Anmeld

27. december 2013

cwl

ESV skriver:

Hej alle i kloge quinder.
Jeg har brug for et godt råd/andre erfaring.

Sagen er den at Emilie på 4 år er begyndt at tisse i sengen om natten. Det er opstået efter vi flyttede for halvanden måned siden.hun smed bleen i foråret og har indtil for nyligt næsten ingen uheld haft. De uheld hun har nu er om natten. Men der er bare rigtig mange af dem.
Hun er faldet rigtig godt til i de nye omgivelser og i den nye børnehave går det også over al forventning, hun glædr sig hver morgen til at komme i børnehave.

Nå men hun er jo så begyndt at tisse i sengen om natten som i HVER nat og ofte mere end en gang. Og selvom vi prøver ikke at gøre nogen sag ud af det må jeg indrømme at det er trættende at blive vækket af et vådt barn hver eneste nat, samtidig bliver hun jo selv ked af det hun syntes jo ikke det er sjovt! Men hvad filan gør man ved det?? Hun har jo i næsten et år været tør om natten så er det er jo ikke fordi hun ikke kan.. Og jeg har virkelig ikke lyst til at skulle give hende nat ble på det syntes jeg også bare vil være synd for hende, på den anden side ødelægger det hendes søvn at hun vågner hver nat fordi sengen er helt våd. Så jeg har virkelig brug for nogle gode råd til at håndtere denne situation.

På forhånd tak

Da min datter startede i skole, begyndte hun også lige pludselig og tisse i sengen om natten, trods ingen uheld i 2,5 år.
Vi prøvede det med at skærer ned på drikkelse inden sengetid men det er svært når hun virkelig er tørstig. Vi kom selv frem til at hun simpelhen havde brugt så meget energi om dagen, at hun sov rigtig tungt om natten og ikke opdagede at hun skulle tisse.

Det varede to måneders tid og er væk nu.

Anmeld

27. december 2013

ESV

cwl skriver:

Da min datter startede i skole, begyndte hun også lige pludselig og tisse i sengen om natten, trods ingen uheld i 2,5 år.
Vi prøvede det med at skærer ned på drikkelse inden sengetid men det er svært når hun virkelig er tørstig. Vi kom selv frem til at hun simpelhen havde brugt så meget energi om dagen, at hun sov rigtig tungt om natten og ikke opdagede at hun skulle tisse.

Det varede to måneders tid og er væk nu.

Jeg vil sådan ønske du har ret. Det har stået på en måneds tid. Men hun gør det også når vi holder fri. Og jeg syntes det er meget. Igår fx tissede hun af inden sengetid kl ca 19. Hun var lang tid om at overgive sig og var ude og tisse ved 20.30 tiden og da vi kigges til hende inden vi gik i seng omkring kl 23 var hele sengen våd.

Anmeld

27. december 2013

Lullaby

Hvad med en ringer? Det fik min datter på da hun blev ved med at tisse i sengen, det kunne være en halv time efter vi hev hende op for at tisse.

Anmeld

27. december 2013

ESV

Lullaby skriver:

Hvad med en ringer? Det fik min datter på da hun blev ved med at tisse i sengen, det kunne være en halv time efter vi hev hende op for at tisse.

En ringer? Hvad er det? Vi tager hende op inden vi går i seng men bliver vækket mellem kl 2 og 5 som regel fordi både hun og sengen erdriv våd

Anmeld

27. december 2013

Lullaby

ESV skriver:

En ringer? Hvad er det? Vi tager hende op inden vi går i seng men bliver vækket mellem kl 2 og 5 som regel fordi både hun og sengen erdriv våd

Feks sådan en her http://meqshop.com/rodger.html

Vi købte så bare vores fra ebay og sparede en del. Men altså princippet er det samme. Der sidder en modtager i trusserne. Lige inden barnet tisser kommer der et par dråber, når den mærker det, så bipper den. Oftest vågner barnet og kan så gå ud og tisse. Vores datter tissede i sengen 1. nat. 2. nat vågnede hun ved bippen og 3. nat uden tis og har sovet uden den siden. Jeg har kun gode erfaringer med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.