Drikkelse til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2013

FrkZier

1234rj skriver:

Ja vi er lidt i dilemmaer.. Vi snakker om barnedåben og jeg synes personligt ikke at det er en drukfest.. Det er højst sandsynligt en søndag og der er børn med og vi er der for at fejre vores kommende datter..

Til dilemmaet.. Min svigerfamilie har meget klare meninger og mener bestemt at der både skal være øl, vin, cider og sadavand... Jeg mener bestemt ikke at der skal være cider til barnedåben.. De har som sagt meget skarpe meninger og de siger dem- og har prædiket at selvfølgelig skal der det hvis det er det folk vil have!

Så mit spørgsmål.. Hvad synes i høre til og kan vi holde barnedåb uden cider??

På forhånd tak!

vi havde lidt øl og så ellers sodavand (og kaffe/the) - synes bestemt ikke i skal købe alt muligt bare for deres skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

Frk.S

Det skal de da bare overhovedet ikke blande sig i. Selvfølgelig kan i holde det uden cider.

Jeg synes bestemt heller ikke en barnedåb er en drukfest. Vi havde valgt at have øl, vin og sodavand så der var lidt forskelligt at vælge imellem til maden.
Vi havde lavet en alkoholfri velkomstdrink, fordi vi vidste at der kom mange der slet ikke ville have alkohol.

Anmeld

27. december 2013

SHERO

Min søns barnedåb blev der serveret frokost, og der var sodavand og lidt øl, synes ikke cider, eller for den sags skyld drinks høre eftermiddagen til. I skal gøre som i mener er rigtig. Der er vel heller ikke nogen der bliver fornærmet hvis I ikke servere noget bestemt mad...

Anmeld

27. december 2013

Christabelle

Vi serverer kun øl og sodavand til vores datters barnedåb i marts. Er der nogen der er utilfredse med det er det deres problem.

Anmeld

27. december 2013

Aabye

1234rj skriver:

Ja vi er lidt i dilemmaer.. Vi snakker om barnedåben og jeg synes personligt ikke at det er en drukfest.. Det er højst sandsynligt en søndag og der er børn med og vi er der for at fejre vores kommende datter..

Til dilemmaet.. Min svigerfamilie har meget klare meninger og mener bestemt at der både skal være øl, vin, cider og sadavand... Jeg mener bestemt ikke at der skal være cider til barnedåben.. De har som sagt meget skarpe meninger og de siger dem- og har prædiket at selvfølgelig skal der det hvis det er det folk vil have!

På forhånd tak!

Da vi holdte barnedåb serverede vi KUN sodavand, vand og juice, kaffe og the... Jeg nægtede at servere noget med alkohol i.. Og barnedåben var så uformel som den kunne blive..

Desuden synes jeg personligt ikke at alkohol (i nogen som helst form) høre til en barnedåb... Det er en BARNEdåb..

Anmeld

27. december 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
1234rj skriver:

På forhånd tak!

Slf kan i det.
Det er jeres barnedåb.

Til begge vores drenges barnedåb har vi kun serveret sodavand. Og når vi får nr 3 vil det blive det samme.

Jeg holder på at det er en alkoholfri fest. Og vi har slet ikke spurgt familien om råd men vakgt det vi havde det bedst med.

Anmeld

27. december 2013

SanJose

Personligt ville jeg servere cider, hvis der også er øl. Selvfølgelig skal det ikke være en drukfest, men der er også mange personer der ikke drikker øl, der gerne vil kunne nyde en cider i stedet.

Men I skal gøre præcis som I vil. 

Anmeld

27. december 2013

Maja88

Vi havde øl.. sodavand og lidt vin

Anmeld

27. december 2013

LilleSmølf

Jeg kan faktisk godt forstå hende. Øl og cider har jo samme procentsats alkohol, så jeg forstår ikke hvorfor det skulle være SÅ underligt at foreslå cider når I ikke har noget imod øl.

Jeg bliver ofte pænt "skuffet" til sammenkomster fordi jeg ikke kan fordrage øl og ikke kan tåle vin. Så når der er blevet købt en kasse cider eller to er det dejligt for folk som mig

Med det sagt, så forstår jeg slet ikke hvad alkohol har at gøre med barnedåb, men det er jo en smagssag. Vores gæster måtte undvære, og det kommer de også til næste gang

Alt i alt er det jo jer selv, der bestemmer.

Anmeld

27. december 2013

Trekløver(:

Vi serveret sodavand, hvid/rødvin, øl og likør til kaffen. Men i bestemmer da suverænt, hvad I vil servere, det er der ingen andre der skal blande sig i.

Jeg ville til hver en tid serverer lidt alkohol også, men det er jo op til en selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.