Drikkelse til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.036 visninger
20 svar
11 synes godt om
26. december 2013

1234rj

Ja vi er lidt i dilemmaer.. Vi snakker om barnedåben og jeg synes personligt ikke at det er en drukfest.. Det er højst sandsynligt en søndag og der er børn med og vi er der for at fejre vores kommende datter..

Til dilemmaet.. Min svigerfamilie har meget klare meninger og mener bestemt at der både skal være øl, vin, cider og sadavand... Jeg mener bestemt ikke at der skal være cider til barnedåben.. De har som sagt meget skarpe meninger og de siger dem- og har prædiket at selvfølgelig skal der det hvis det er det folk vil have!

Så mit spørgsmål.. Hvad synes i høre til og kan vi holde barnedåb uden cider??

På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2013

Tranebaer

Selvfølgelig kan I holde barnedåb uden cider! I kan nøjes med sodavand og vin. Øl er ren ekstra og cider er ekstra ekstra. Hvis du forstår hvad jeg mener.. Jeg ville ikke tænke over det, hvis der blev serveret cider til en barnedåb, men jeg ville ikke selv servere det. Det smager jo som sodavand, men bare med alkohol - så ja, det virker som noget man drikker for at blive fuld, og det er jo ikke meningen til barnedåb.

Anmeld

26. december 2013

1234rj

Tranebaer skriver:

Selvfølgelig kan I holde barnedåb uden cider! I kan nøjes med sodavand og vin. Øl er ren ekstra og cider er ekstra ekstra. Hvis du forstår hvad jeg mener.. Jeg ville ikke tænke over det, hvis der blev serveret cider til en barnedåb, men jeg ville ikke selv servere det. Det smager jo som sodavand, men bare med alkohol - så ja, det virker som noget man drikker for at blive fuld, og det er jo ikke meningen til barnedåb.

Sådan tænker jeg også, det er ekstra :-) Kæresten fik mig overtalt til øl..

Men super, tak for svar!

Anmeld

26. december 2013

TNBC

1234rj skriver:

Ja vi er lidt i dilemmaer.. Vi snakker om barnedåben og jeg synes personligt ikke at det er en drukfest.. Det er højst sandsynligt en søndag og der er børn med og vi er der for at fejre vores kommende datter..

Til dilemmaet.. Min svigerfamilie har meget klare meninger og mener bestemt at der både skal være øl, vin, cider og sadavand... Jeg mener bestemt ikke at der skal være cider til barnedåben.. De har som sagt meget skarpe meninger og de siger dem- og har prædiket at selvfølgelig skal der det hvis det er det folk vil have!

På forhånd tak!

det er jeres barnedåb og I bestemmer hvad der bliver serveret. så længe der er noget at vælge i mellem..
hvis folk bliver sure over det, er det lidt småligt.
Jeg kunne forstå hvis der kun var sodavand.. men der kommer til at være tre ting at vælge imellem, det er rigeligt.

Anmeld

26. december 2013

1234rj

Yurie skriver:

det er jeres barnedåb og I bestemmer hvad der bliver serveret. så længe der er noget at vælge i mellem..
hvis folk bliver sure over det, er det lidt småligt.
Jeg kunne forstå hvis der kun var sodavand.. men der kommer til at være tre ting at vælge imellem, det er rigeligt.

Super, mange tak for svar!:-)

Anmeld

26. december 2013

Kløver

I gør da lige hvad der passer jer, i behøver ikke, første gang holdte vi ude, der var sodavand, Øl og vin, 2 gang var vi hos mine forældre. Der havde vi købt forskelligt i Tyskland og der var både sodavand, øl, vin og forskellige slags cider. Man skal gøre som man føler for, vi har ikke oplevet nogen af gangene at det var fruktose, pga tidspunktet giver det helt sig selv

Anmeld

26. december 2013

1234rj

Maja84 skriver:

I gør da lige hvad der passer jer, i behøver ikke, første gang holdte vi ude, der var sodavand, Øl og vin, 2 gang var vi hos mine forældre. Der havde vi købt forskelligt i Tyskland og der var både sodavand, øl, vin og forskellige slags cider. Man skal gøre som man føler for, vi har ikke oplevet nogen af gangene at det var fruktose, pga tidspunktet giver det helt sig selv

Mange tak for svar :-)! De har bare været gode til at få mig til at føle at jeg var HELT galt på den...

Anmeld

26. december 2013

Kløver

1234rj skriver:

Mange tak for svar :-)! De har bare været gode til at få mig til at føle at jeg var HELT galt på den...

Kender jeg godt men det bliver jo jer der skal holde dåb, så jer der bestemmer menu og drikkevarer, i betaler og bestemmer selv

Anmeld

27. december 2013

Elbæk

1234rj skriver:

På forhånd tak!

Selvfølgelig kan du det! Til vores barnedåb var der fri bar, men ingen bestilte andet end sodavand, kaffe mm. for det hører sig ikke til (efter min og mandens families mening..) Cider mm. må de vente med til konfirmationen 

Anmeld

27. december 2013

ano14316

1234rj skriver:

På forhånd tak!

Til min søns navngivningsfest valgte vi at have lidt øl, sådan at der var et par stykker til dem der var til det, men ikke mere end det..

Din svigerfamilie kan lige så godt lærer fra start at små børn og alkohol ikke høre sammen...

Nu ved jeg ikke hvordan I holder det om det er middag med det hele for så ville man jo nok beregne vil til maden ig et par øl bagefter...

Men er det frokost eller kaffe og kage så ville jeg nøjes med meget små mængder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.