Anonym skriver:
Så fik jeg snakket med ham..
Han vil gerne have hjælp men er meget bange for at hvis det sker via. kommunen kommer det til at stå om ham og så hans ekskone kunne bruge det mod ham. Det er sådan at pap datter i over 1 år har udtrykt at hun gerne vil være her mere. Det kan hun sakkens. Hun har eget værelse her, tøj, sko mm. Men han har ret skulle vi en dag søge om det og det står om ham at han er hidsig da vil han stå dårligt...
Desværre kan jeg godt forstå ham da jeg har set hvor skruppelløs eks. er når det gælder at hun skulle miste så meget som én time.
Ved I om man kan gøre det anonymt eller skal man oprettes?
ved at hvis man får hjælp fra en psykolog man selv betaler står det ingen steder men hvad når kommunen betaler?
Jeg kan sagtens se situationen fra jeres side af, i vil gerne have mere tid med datteren.
MEN, rent objektivt set, er det sådan set en ret vigtig oplysning for barnets tarv at han er hidsig. Det skal kommunen da vide, det skal ikke skjules? Jeg vil da hellere at han får hjælp gennem kommunen, og samværet med hans datter så passer derefter? Istedet for at i holder det skjult, så sandheden ikke skal komme frem.
Nu ved ingen af os hele sandheden om jer og jeres situation, men at kalde eks-konen skruppelløs fordi hun ikke vil miste en time, er i min optik noget voldsom. Hun er jo hans eks, og kender sikkert også til hans temperement, og derfor føler hun nok ikke at datteren skal være hos ham i mere end højst nødvendigt.
Nu svarer jeg bare på det jeg kan læse mig til, og svaret er måske ikke helt det du forventede. Håber i finder en god løsning for jer.
Anmeld