Hvorfor kan jeg ikke gå fra ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2013

Sandratoft

Anonym skriver:

Så fik jeg snakket med ham..
Han vil gerne have hjælp men er meget bange for at hvis det sker via. kommunen kommer det til at stå om ham og så hans ekskone kunne bruge det mod ham. Det er sådan at pap datter i over 1 år har udtrykt at hun gerne vil være her mere. Det kan hun sakkens. Hun har eget værelse her, tøj, sko mm. Men han har ret skulle vi en dag søge om det og det står om ham at han er hidsig da vil han stå dårligt...

Desværre kan jeg godt forstå ham da jeg har set hvor skruppelløs eks. er når det gælder at hun skulle miste så meget som én time.

Ved I om man kan gøre det anonymt eller skal man oprettes?

ved at hvis man får hjælp fra en psykolog man selv betaler står det ingen steder men hvad når kommunen betaler?

Jeg kan sagtens se situationen fra jeres side af, i vil gerne have mere tid med datteren. 

MEN, rent objektivt set, er det sådan set en ret vigtig oplysning for barnets tarv at han er hidsig. Det skal kommunen da vide, det skal ikke skjules? Jeg vil da hellere at han får hjælp gennem kommunen, og samværet med hans datter så passer derefter? Istedet for at i holder det skjult, så sandheden ikke skal komme frem. 

Nu ved ingen af os hele sandheden om jer og jeres situation, men at kalde eks-konen skruppelløs fordi hun ikke vil miste en time, er i min optik noget voldsom. Hun er jo hans eks, og kender sikkert også til hans temperement, og derfor føler hun nok ikke at datteren skal være hos ham i mere end højst nødvendigt. 

Nu svarer jeg bare på det jeg kan læse mig til, og svaret er måske ikke helt det du forventede. Håber i finder en god løsning for jer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

Patriark

Anonym skriver:

Så fik jeg snakket med ham..
Han vil gerne have hjælp men er meget bange for at hvis det sker via. kommunen kommer det til at stå om ham og så hans ekskone kunne bruge det mod ham. Det er sådan at pap datter i over 1 år har udtrykt at hun gerne vil være her mere. Det kan hun sakkens. Hun har eget værelse her, tøj, sko mm. Men han har ret skulle vi en dag søge om det og det står om ham at han er hidsig da vil han stå dårligt...

Desværre kan jeg godt forstå ham da jeg har set hvor skruppelløs eks. er når det gælder at hun skulle miste så meget som én time.

Ved I om man kan gøre det anonymt eller skal man oprettes?

ved at hvis man får hjælp fra en psykolog man selv betaler står det ingen steder men hvad når kommunen betaler?

Udfra hvad du beskriver kan jeg egentlig godt forstå pigens mor.

Husk- det handler primært om børnene, ikke jeres behov for at have dem hos jer.

Men nej, kommunen bliver ikke inddraget hvis selv betaler psykolog eller lignende.

Anmeld

27. december 2013

SanJose

Kontakt egen læge, og bed om et par samtaler. De kan godt nogle gange gøre det ud for en psykolog.

Ellers er der også muligheden for at tage kontakt til den lokale præst. De har noget der hedder sjælesorgssamtaler, hvor din mand måske godt kunne høre ind under. Alt sammen gratis.

Anmeld

28. december 2013

Anonym trådstarter

Hun kender ikke til hans hidsighed og vi ønsker kun datteren mere da mor ikke er god. Mor er begyndt at manipulere og hver gang barnet er forkølet er det vores skyld selvom vi ikke har set hende i 14 dage... Han har ikke været hidsig mens datter har været her. Men tanken er også mere om han kan miste samvær fordi det står i hans papirer.

Ja historien om mor er ikke helt med men får hun den mindste chance ser vi ikke datter mere da mor ønsker at ny mand skal være far. Eks må datters spejder ikke vide at min mand er faren og datter SKAL kalde ny mand for far.

Han vil gerne have hjælp men er bange for at miste sit barn

Anmeld

28. december 2013

C8

Arrrg er ved at blive sindssyg.

Er gift med en mand vi har sammen en datter på 5 måneder samt han har en datter som jeg elsker som var hun min ( har respekt for jeg ikke er hendes mor, men elsker hende og hun skal ikke mærke forskel for der er ingen forskel)

Er bare så træt. Har længe gået og troet han ikke kunne styre sit temperament men fandt ud af sidst vi skændes at han gør det bevidst når han ikke føler sig hørt. Men når han bliver hidsig så skriger han så datteren bliver bange. Han går fra os og ja der sker altid materiel skade. Har gjort det klart at det er HANS ansvar ikke at blive hidsig uanset hvor trådt på han føler sig så skal han styre sig da vores datter ikke kan tåle det. Så må vi snakke om det roligt. Dette er sket efter jeg fbdt ud af han gør det bevidst. Men så idag i bilen gjorde han det igen. Datteren bliver bange og det gør jeg også. Han insistere på at bære datter op fra bilen hvilket hun bare ikke kan li. Prøver at få ham til at lade være men han er stærk så det lykkes ikke.

Nu sidder han så i stuen og vil ikke snakke og datter er helt opkørt. Vil så gerne gå fra ham, hvorfor kan jeg ikke. Han datter tæller meget for ved jeg ikke får hende af se så. Samtidig gør tanken om ham med en anden mig skør.'
elsker ham men føler mig træt, brugt og fortabt..

Ved bare ikke hvor jeg skal gå hen herfra. Vi er begge på su så har ikke råd til prof. hjælp..

Føler mig bare alene

Det er svært at gå fra en man troede man havde en fremtid med og samtidig er faren til ens barn.
Man skal ikke altid blive i et forhold for børnene skyld, da børn ser, høre og opfatter mere end man regner med. Som du selv fortæller bliver jeres datter bange når far bliver sur og hæver stemmen og det er synd, da hun ikke skal gå hen og blive bange for ham. Det er så vigtigt, at børn finder tryghed hos sine forældre og der kan det desværre gå hen og ende med, at hun ikke vil være i nærheden af far hvis det fortsætter (egen erfaring) og det tror jeg han vil blive rigtig ked af og måske endnu mere sur.
Håber du finder ud af hvad du vil/i finder en god løsning på denne trælse situation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.