Hvorfor kan jeg ikke gå fra ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.423 visninger
14 svar
7 synes godt om
26. december 2013

Anonym trådstarter

Arrrg er ved at blive sindssyg.

Er gift med en mand vi har sammen en datter på 5 måneder samt han har en datter som jeg elsker som var hun min ( har respekt for jeg ikke er hendes mor, men elsker hende og hun skal ikke mærke forskel for der er ingen forskel)

Er bare så træt. Har længe gået og troet han ikke kunne styre sit temperament men fandt ud af sidst vi skændes at han gør det bevidst når han ikke føler sig hørt. Men når han bliver hidsig så skriger han så datteren bliver bange. Han går fra os og ja der sker altid materiel skade. Har gjort det klart at det er HANS ansvar ikke at blive hidsig uanset hvor trådt på han føler sig så skal han styre sig da vores datter ikke kan tåle det. Så må vi snakke om det roligt. Dette er sket efter jeg fbdt ud af han gør det bevidst. Men så idag i bilen gjorde han det igen. Datteren bliver bange og det gør jeg også. Han insistere på at bære datter op fra bilen hvilket hun bare ikke kan li. Prøver at få ham til at lade være men han er stærk så det lykkes ikke.

Nu sidder han så i stuen og vil ikke snakke og datter er helt opkørt. Vil så gerne gå fra ham, hvorfor kan jeg ikke. Han datter tæller meget for ved jeg ikke får hende af se så. Samtidig gør tanken om ham med en anden mig skør.'
elsker ham men føler mig træt, brugt og fortabt..

Ved bare ikke hvor jeg skal gå hen herfra. Vi er begge på su så har ikke råd til prof. hjælp..

Føler mig bare alene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2013

ano14316

Anonym skriver:

Er gift med en mand vi har sammen en datter på 5 måneder samt han har en datter som jeg elsker som var hun min ( har respekt for jeg ikke er hendes mor, men elsker hende og hun skal ikke mærke forskel for der er ingen forskel)

Er bare så træt. Har længe gået og troet han ikke kunne styre sit temperament men fandt ud af sidst vi skændes at han gør det bevidst når han ikke føler sig hørt. Men når han bliver hidsig så skriger han så datteren bliver bange. Han går fra os og ja der sker altid materiel skade. Har gjort det klart at det er HANS ansvar ikke at blive hidsig uanset hvor trådt på han føler sig så skal han styre sig da vores datter ikke kan tåle det. Så må vi snakke om det roligt. Dette er sket efter jeg fbdt ud af han gør det bevidst. Men så idag i bilen gjorde han det igen. Datteren bliver bange og det gør jeg også. Han insistere på at bære datter op fra bilen hvilket hun bare ikke kan li. Prøver at få ham til at lade være men han er stærk så det lykkes ikke.

Nu sidder han så i stuen og vil ikke snakke og datter er helt opkørt. Vil så gerne gå fra ham, hvorfor kan jeg ikke. Han datter tæller meget for ved jeg ikke får hende af se så. Samtidig gør tanken om ham med en anden mig skør.'

Ved bare ikke hvor jeg skal gå hen herfra. Vi er begge på su så har ikke råd til prof. hjælp..

Føler mig bare alene

Er det kun den måde han bliver hhidsig på der er problemet?
Hvis det er det så vil jeg sige at man kan nå rigtig langt med en psykolog...
Jeg har selv været meget hidsig over småting... Specielt hvis jeg følte mig overset, nedprioriteret eller lign.
Jeg arbejder med det oh mange mange andre ting i hele 2013 med hjælp fra psykolog og har ikke haft den der ukontrolleret vrede siden i forsommeren... For Mig handlede det bl.a. om at jeg ikke kunne finde ud af kommunikere de ting der var vigtige for mig ordentligt og derfor følte mig overhørt/overset..

F.eks. køkkenet roder. Jeg siger: 'vi skal lige få ordnet køkkenet i aften' i virkeligheden tænker jeg 'Jeg ved at hvis vi ikke får ryddet op i aften står jeg alene i morgen tidlig med det skal afsted med Magnus mister overblikket totalt'
Min mand tænker det selvfølgelig ikke at det er noget vigtigt for mig når jeg siger det sådan..
Og at jeg måske ikke var ærlig overfor mig selv med hensyn til hvad jeg mærkede...
Efter jeg har fået nogen redskaber til det, og siger højt ' det er vigtigt vi lige får ordnet køkkenet i aften for kan ikke overskue det i morgen' så er jeg helt skuppet af med aggressionerne..

Før følte jeg jo at jeg havde sagt det og derfor følte jeg at min kæreste ikke ville hjælpe mig, bland det med lidt lavt selvværd og følelsen bliver 'jeg er ikke vigtig for ham' og at han jo nærmest var ved at gå fra mig fordi jeg ikke udtrykte mig ordentlig..

Og det er så rart for mig selv ikke at komme derud mere... Med det er sselvfølgelig også rigtig rart for min familie..

Anmeld

26. december 2013

B&J

ja en psykolog eller andet hjælp vil gøre ham godt for der er et eller andet der trykker når han bliver sur.!

og forstår godt det er hårdt og svært, men syntes du skal snakke med ham om det og få hjælp og evt gå med ham når det er så i kan få snakket ud.

og hvis alt ingen ting hjælper ja så vil jeg sige du skal gå fra den mand for din datter skal ikke blive bange for ham det er slet ikke okay.!

Anmeld

26. december 2013

Anonym trådstarter

er dette noget man kan få betalt af kommunen. Vi er begge på su og klarer os kun lige med det vi har. Hvis vi skal betale til en psykolog vil det betyde ingen mad eller lignende...
Der er bare ikke flere steder at spare. Bor billigt, bruger kun rema bleer osv..

Anmeld

26. december 2013

Pcokate

Anonym skriver:

er dette noget man kan få betalt af kommunen. Vi er begge på su og klarer os kun lige med det vi har. Hvis vi skal betale til en psykolog vil det betyde ingen mad eller lignende...
Der er bare ikke flere steder at spare. Bor billigt, bruger kun rema bleer osv..

Kontakt børnefamilie afdelingen i jeres kommune de er netop til for sådan noget sp man kan få tildelt fx en psykolog eller familievejleder. Børn skal under ingen omstændigheder gå at være bange fordi voksne ikke kan styre sig eller manipulere.

Anmeld

26. december 2013

ano14316

Anonym skriver:

Ja som en anden skriver så prøv at be om at snakke med en familie vejleder eller lign.

Jeg har 'selv' betalt, eller havde en forsikring der dækkede noget af det, og nu betaler jeg selv...

Anmeld

26. december 2013

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Har jeres uddannelsested ikke tilknyttet en gratis psykolog?

Anmeld

26. december 2013

Anonym trådstarter

Ariel skriver:

Har jeres uddannelsested ikke tilknyttet en gratis psykolog?

nej. Vi kan få hjælp til uddannelsesmæssige vanskeligheder men intet andet.. Men prøver at snakke med ham om han vil.. Hvis ikke bliver jeg jo nød til at gå fra ham for min datters skyld.

Han er lige kommet ud fra soveværelset og hun pleaser ham så det batter og det gør mig ked at se på.. Hun gør det jo kun for at sikre sig far. Det ansvar skal hun sgu ikke have.. Så når det hele er kølet rigtigt ned må jeg snakke med ham..

Anmeld

27. december 2013

Anonym trådstarter

Så fik jeg snakket med ham..
Han vil gerne have hjælp men er meget bange for at hvis det sker via. kommunen kommer det til at stå om ham og så hans ekskone kunne bruge det mod ham. Det er sådan at pap datter i over 1 år har udtrykt at hun gerne vil være her mere. Det kan hun sakkens. Hun har eget værelse her, tøj, sko mm. Men han har ret skulle vi en dag søge om det og det står om ham at han er hidsig da vil han stå dårligt...

Desværre kan jeg godt forstå ham da jeg har set hvor skruppelløs eks. er når det gælder at hun skulle miste så meget som én time.

Ved I om man kan gøre det anonymt eller skal man oprettes?

ved at hvis man får hjælp fra en psykolog man selv betaler står det ingen steder men hvad når kommunen betaler?

Anmeld

27. december 2013

Patriark

Anonym skriver:

Føler mig bare alene

Din mand kan blive henvist til psykolog via egen læge, sygesikringen dækker egenbetalingen. Det er dog et begrænset antal timer der dækkes.

Det lyder til, at være et, forholdsvis, usundt miljø for børn.

Evt. kontakt familieafdelingen. Din mand skal dog være motiveret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.