Hormonknopper i hovedbund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.024 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. december 2013

Clisolka

Godaften piger 

Jeg bliver lige nødt til at høre om der er nogle af jer der har haft en baby med hormonknopper i hovedbunden + kinderne. 

Oliver er nu 15 uger gammel og det popper op med store "bumselignende" knopper i hans hovedbund. De er ret store og minder mest om bumser. Det ser ud til at det generer ham - kan det være hormonknopper - eller måske noget eksem? Jeg lagde mærke til da jeg havde ham i bad tidligere i dag, at han idag også har fået en på benet og en lige i blekanten + han har en stor en på kinden... Jeg har jo fået en ren teenager 

Jeg kan huske min ældste havde knopper i hovedbunden, men slet slet ikke i denne grad - og hun var ikke ret gammel, i forhold til at han er 15 uger nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2013

spj

Jeg tænker lidt om det kan være skoldkopper?

Min datter har lige haft det og i dag er det brudt ud os lillebror på 15 måneder. Han har en del i hovedbunden der er store.

Anmeld

26. december 2013

Dididid

Babymor1013 skriver:

Godaften piger 

Jeg bliver lige nødt til at høre om der er nogle af jer der har haft en baby med hormonknopper i hovedbunden + kinderne. 

Oliver er nu 15 uger gammel og det popper op med store "bumselignende" knopper i hans hovedbund. De er ret store og minder mest om bumser. Det ser ud til at det generer ham - kan det være hormonknopper - eller måske noget eksem? Jeg lagde mærke til da jeg havde ham i bad tidligere i dag, at han idag også har fået en på benet og en lige i blekanten + han har en stor en på kinden... Jeg har jo fået en ren teenager 

Jeg kan huske min ældste havde knopper i hovedbunden, men slet slet ikke i denne grad - og hun var ikke ret gammel, i forhold til at han er 15 uger nu 

Min søn har dem i hele ansigtet og det ser vildt ud. Drenge børn har en tendens til hormon knopper sagde min jordemoder.

Anmeld

26. december 2013

Clisolka

spj skriver:

Jeg tænker lidt om det kan være skoldkopper?

Min datter har lige haft det og i dag er det brudt ud os lillebror på 15 måneder. Han har en del i hovedbunden der er store.

Det tror jeg ikke - men ville den ældste så ikke være ramt? 

Sjovt nok er de fleste af dem forsvundet i dag, men der er stadig nogle tilbage 

Anmeld

26. december 2013

Clisolka

Cfm8 skriver:

Min søn har dem i hele ansigtet og det ser vildt ud. Drenge børn har en tendens til hormon knopper sagde min jordemoder.

Det er kun i hovedbunden han har masser 

Da han var helt nyfødt var han spættet i hele ansigtet, men det er han ikke mere - nu får han dem kun i hovedbunden. I går så det slemt ud, men her til morgen er de fleste væk igen 

Anmeld

26. december 2013

spj

Babymor1013 skriver:

Det tror jeg ikke - men ville den ældste så ikke være ramt? 

Sjovt nok er de fleste af dem forsvundet i dag, men der er stadig nogle tilbage 

Ikke nødvendigvis. Der kan jo gå op til 3 uger før det bryder ud. Men når de er væk i dag er det nok bare hormonknopper eller måske varmeknopper.

Anmeld

26. december 2013

Dididid

Babymor1013 skriver:

Det er kun i hovedbunden han har masser 

Da han var helt nyfødt var han spættet i hele ansigtet, men det er han ikke mere - nu får han dem kun i hovedbunden. I går så det slemt ud, men her til morgen er de fleste væk igen 

Årh det er godt, at de er begyndt at gå væk Du skal ikke være bekymret for, at de er i hovedbunden. Det er forskelligt fra baby til baby hvor de kommer

Anmeld

26. december 2013

Lykke:)

Babymor1013 skriver:

Godaften piger 

Julius har både på kinderne, i hovedbunden og lidt på brystet han ligner også en lille teenager det ligner også store bumser men min læge siger det er helt normalt og bare er hormonknopper. Noget af det kan ligne eksem, men det er det ikke - på Julius i hvert fald

Anmeld

26. december 2013

Clisolka

spj skriver:

Ikke nødvendigvis. Der kan jo gå op til 3 uger før det bryder ud. Men når de er væk i dag er det nok bare hormonknopper eller måske varmeknopper.

Jeg tror det bare er en stor omgang hormonknopper - men sjovt der lige skal komme så mange på én gang 

Varmeknopper, måske  Men syntes ikke de så sådan ud på min datter 

Anmeld

26. december 2013

Clisolka

Cfm8 skriver:

Årh det er godt, at de er begyndt at gå væk Du skal ikke være bekymret for, at de er i hovedbunden. Det er forskelligt fra baby til baby hvor de kommer

Hihi jeg er nu heller ikke bekymret når de går væk igen, det ser bare så voldsomt ud  Den han havde ved tistrolden + benet i aftes er væk igen, men de lignede ikke de andre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.