Andre hvis børn har svært ved at sove i disse dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. december 2013

Sujan

Min datter på 21 mdr. Har haft en dejlig jul og hun har hygget i løbet af dagen. Både i går og i dag...
Men nøj hvor har hun svært ved at falde til ro med alt det nye der sker... Normalt har vi en meget struktureret hverdag. Det er hun jo tryg ved.... Så nu hvor der sker alt det nye her med gaver, træer hygge, mennesker m.m kan hun bare ikke falde til ro...
Tog 1,5-2 timer at få hende til at sove i går. Det samme med middagsluren i dag. Og kan mærke det bliver det samme show her til aften. Hun skriger og står op hele tiden og vil gerne bare lege og være ved os andre.
Vi har været herhjemme men der har jo været gæster og sådan...

Andre hvis børn reagere på samme måde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2013

liten-mamma

Sujan skriver:

Min datter på 21 mdr. Har haft en dejlig jul og hun har hygget i løbet af dagen. Både i går og i dag...
Men nøj hvor har hun svært ved at falde til ro med alt det nye der sker... Normalt har vi en meget struktureret hverdag. Det er hun jo tryg ved.... Så nu hvor der sker alt det nye her med gaver, træer hygge, mennesker m.m kan hun bare ikke falde til ro...
Tog 1,5-2 timer at få hende til at sove i går. Det samme med middagsluren i dag. Og kan mærke det bliver det samme show her til aften. Hun skriger og står op hele tiden og vil gerne bare lege og være ved os andre.

I den grad herhjemme! Vores datter kan slet ikke falde til ro om aften, selvom hun er møg træt. I nat vågnede hun også flere gange og var svær at putte igen... 

Anmeld

25. december 2013

Kay

Her startede det en uge før jul... Selvom hverdagen var nøjagtig som den plejer... Er faktisk blevet lidt lettere nu fordi hun er en del mere træt

Anmeld

25. december 2013

Sujan

liten-mamma skriver:

I den grad herhjemme! Vores datter kan slet ikke falde til ro om aften, selvom hun er møg træt. I nat vågnede hun også flere gange og var svær at putte igen... 

Så er jeg nok mere heldig.. For når hun så endelig falder til ro sover hun godt. 3 timer her til middag og sov også længere end hun plejer til morgen..

Men er svært med alt det der sker for de små.. Man er jo selv kvæstet:-)

Anmeld

25. december 2013

Sujan

Kay skriver:

Her startede det en uge før jul... Selvom hverdagen var nøjagtig som den plejer... Er faktisk blevet lidt lettere nu fordi hun er en del mere træt

Puha en uge før jul... Sådan har det heldigvis ikke været her.. Og når hun endelig overgiver sig sover hun også godt...
Og hun er bare møgtræt men nægter at falde i søvn...

Håber det bliver nemmere de næste dage.

Har heldigvis fået en ny bog i julegave. Og her til aften satte jeg mig ved siden af hendes seng og læste indtil hun faldt i søvn. Tog 45 min. Hvor hun bare rumsterende rundt og nægtede at ligge sig ned. Men holdt ud og nu sover hun sødt:-)

Anmeld

25. december 2013

Kay

Sujan skriver:

Puha en uge før jul... Sådan har det heldigvis ikke været her.. Og når hun endelig overgiver sig sover hun også godt...
Og hun er bare møgtræt men nægter at falde i søvn...

Håber det bliver nemmere de næste dage.

Har heldigvis fået en ny bog i julegave. Og her til aften satte jeg mig ved siden af hendes seng og læste indtil hun faldt i søvn. Tog 45 min. Hvor hun bare rumsterende rundt og nægtede at ligge sig ned. Men holdt ud og nu sover hun sødt:-)

Tror det er fordi jul og tigerspring falder sammen her

Anmeld

25. december 2013

EnSødMor

Sujan skriver:

Nøjagtig det samme her!! middagslur igår var et mareridt, det samme om aftnen. Og igen idag.... Hun virker som om hun ikke vil gå glip af noget, hun vil være med til det hele, men hun er bare så skide træt... Så hun bliver så overtræt at hun skriger og skriger, og får lov til at være oppe længere! ;( øv bøv! ;-(( 

håbet snart det vender igen, vi prøver ellers at bibeholde vores rutiner... 

føler med dig.

Anmeld

25. december 2013

Victoria2013

Vi syntes også hun er lidt sværere at putte for tiden, men tror nu det er fordi hun er lige i et udviklingsspring - og så er der alt det her juletamtam oveni!

Hendes rytme/rutine har været totalt smadret i dag efter juleaften. Dagen igår forløb normalt til efter hun vågnede fra en lur kl. 14 og faktisk ikke sov igen før vi fik hende puttet i seng ved 19:30-20 tiden... og da var hun overtræt og havde virkelig svært ved at falde til ro, og dertil vågnede hun flere gange i løbet af aftenen efter hun var puttet

Hun har også været virkelig svær at putte til sine lure i dag og det plejer ellers at være nemt om dagen. Vi har dog alligevel fået hende i seng til næsten normal tid i aften (det tog 3 putninger i aften), så selvom vi skal ud i morgen igen er der en chance for at hendes rutine måske kan genoprettes lidt

Anmeld

25. december 2013

Sujan

EnSødMor skriver:

Nøjagtig det samme her!! middagslur igår var et mareridt, det samme om aftnen. Og igen idag.... Hun virker som om hun ikke vil gå glip af noget, hun vil være med til det hele, men hun er bare så skide træt... Så hun bliver så overtræt at hun skriger og skriger, og får lov til at være oppe længere! ;( øv bøv! ;-(( 

håbet snart det vender igen, vi prøver ellers at bibeholde vores rutiner... 

føler med dig.

Så er det vist ikke kun mig der kæmper..

Lyder lige nøjagtig som det der sker her.. Krydser for de næste dage bliver nemmere;-) vi skal heldigvis ingenting de næste dage

Anmeld

25. december 2013

EnSødMor

Sujan skriver:

Så er det vist ikke kun mig der kæmper..

Lyder lige nøjagtig som det der sker her.. Krydser for de næste dage bliver nemmere;-) vi skal heldigvis ingenting de næste dage

Tror bestemt hellere ikke vi er de eneste... Jeg troede bare min pige var så lille (15 måneder) at hun ikke ville lade det påvirke hende, men Jo... Ja håber for os begge det vender igen, for det er ikke særlig sjovt.. ;-)) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.