Hvad er jeres traditioner hele juleaftensdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2013

Aabye

MariaKyedDK skriver:

Spørgsmålet er stillet ! 

Jeg er ret nysgerrig på, hvad i laver hele Juleaftensdag? 

Vi plejer at stå op, og spise Brunch og Børnene får en Morgengave, derefter laver vi havregrynskugler eller andet konfekt, imens vi høre Julemusik eller ser Juletv 

derefter tager vi op i byen og spiser frokost ( restuarant eller pizzaria)  

Og så tager vi ellers afsted ( i år) til min far og skal holde juleaften, vi ankommer om eftermiddagen ved 15 - 16 tiden hvor vi får kaffe og ellers hygger indtil julemaden og alt det andet resten af aftenen  

Hvis vi selv holder JUL, så når vi kommer tilbage fra frokost, hygger vi inden julemaden skal laves osv. vi '' leger'' spiller'' med morgengaven, så tiden går med det, og ingen sidder ved computer eller andet i den dur. 

hvad plejer i at lave, så tiden kan gå med ungerne ? 

GLÆDELIG JUL & Godt Nytår 

Tjah.. Vi starter med at spise morgenmad.
Så får vi ungerne i tøjet, og de får lov til at se lidt tegnefilm.

Når vi så selv har fået tøj på og ser bare lidt anstændige ud går vi en laaaaaaaang tur med hunden som bliver sluttet af nede ved mandens onkel og tante. Der får vi lidt at drikke, lidt at spise og så får ungerne en gave som de får lov til at pakke op

Så får turen ellers hjem så drengene kan få en middags lur.

Imens de sover går vi ellers i bad og gør os klar, pakker gaverne ud i bilen så vi er klar til at komme afsted.

Og når ungerne så er kommet op så går turen ud til min mor og stedfar hvor vi så skal holde jul.

Der bliver der serveret kaffe, the, saftevand, sodavand eller hvad man nu ellers vil have samt æbleskiver..

Kl 16 ser vi disneys juleshow. Og kl 17.30 spiser vi..

Og så bliver der åbnet gaver og spist ris a'la mande..

Drengene sover hvert år ude ved mormor og morfar så de kan stå op og hygge om morgenen den 25  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2013

Carina:-)

Vi har spist morgenmad.

Så har vi gået tur .

Været på kirkegården.

Spist stor juleforkost. -Og nu sover yngstemand.

W er hentet ,han skal holde jul med sin mor og bedsteforældre-Så kommer først hjem sent i aften igen.

Nu skal jeg have lavet risalamande færdig.Og så skal vi ellers hygge med puslespil,og lidt tv indtil 19 hvor vi spiser ,danser om træet og pakker gaver op .

Når ungerne er gået omkuld,skal de voksne(og store børn) spille bezzerwizzer ,drikke bailey og gnaske lidt voksen konfekt indtil vi ikke orker mere

Anmeld

24. december 2013

Frk.S

I løbet af dagen har vi ingen faste traditioner udover (selvfølgelig) Disneys juleshow. Og så generelt så megeyt hygge som muligt.

I år holder vi jul med mandens familie (mor og søskende) hjemme hos os. Vi startede med at mødes i Randers regnskov og gå lidt rundt og kigge der. Så kørte vi hjem til os og spiste frokost.
Jeg er temmelig forkølet så jeg har lagt mig under dynen lidt - ligger og kan høre Freja råhygger med faster og onkel.

Resten af dagen skal gå med at pynte juletræet, lave konfekt, og så selvfølgelig juleshow og få styr på resten af maden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.