Hvad er jeres traditioner hele juleaftensdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.048 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. december 2013

MariaKyedDK

Spørgsmålet er stillet ! 

Jeg er ret nysgerrig på, hvad i laver hele Juleaftensdag? 

Vi plejer at stå op, og spise Brunch og Børnene får en Morgengave, derefter laver vi havregrynskugler eller andet konfekt, imens vi høre Julemusik eller ser Juletv 

derefter tager vi op i byen og spiser frokost ( restuarant eller pizzaria)  

Og så tager vi ellers afsted ( i år) til min far og skal holde juleaften, vi ankommer om eftermiddagen ved 15 - 16 tiden hvor vi får kaffe og ellers hygger indtil julemaden og alt det andet resten af aftenen  

Hvis vi selv holder JUL, så når vi kommer tilbage fra frokost, hygger vi inden julemaden skal laves osv. vi '' leger'' spiller'' med morgengaven, så tiden går med det, og ingen sidder ved computer eller andet i den dur. 

hvad plejer i at lave, så tiden kan gå med ungerne ? 

GLÆDELIG JUL & Godt Nytår 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2013

FrkZier

MariaKyedDK skriver:

Spørgsmålet er stillet ! 

Vi plejer at stå op, og spise Brunch og Børnene får en Morgengave, derefter laver vi havregrynskugler eller andet konfekt, imens vi høre Julemusik eller ser Juletv 

Og så tager vi ellers afsted ( i år) til min far og skal holde juleaften, vi ankommer om eftermiddagen ved 15 - 16 tiden hvor vi får kaffe og ellers hygger indtil julemaden og alt det andet resten af aftenen  

Hvis vi selv holder JUL, så når vi kommer tilbage fra frokost, hygger vi inden julemaden skal laves osv. vi '' leger'' spiller'' med morgengaven, så tiden går med det, og ingen sidder ved computer eller andet i den dur. 

ingen

ja det lyder måske kedeligt, men vi har aldrig været sådan en mega-meget-jule-fejrings-familie, vi tager det hele meget stille og roligt og d. 24 er bare en almindelig dag som alle andre, om aftenen hygger vi jo så med julemad men det er også det eneste

MEN... nu har jeg jo fået min egen lille familie, så har planer om at lave vores egen traditioner, i dag starter vi (når min syge kæreste står op) med at spise noget morgenmad og åbner vores gaver - vi giver ikke gaver i min familie så der er ingen gaver i aften, så min kæreste og jeg åbner dem vi har købt til hinanden sammen

Anmeld

24. december 2013

lineog4

Udover vi (mig og mindstemanden) er stået op før 6 fordi julemanden var her moar, moar, moar..... Og det er ikke en tradition og derfor er han nu placeret foran fjerssynet så jeg liiiiiige....

Men ellers er dagen i dag en hyggedag - hvor vi lige når det vi ikke nåede - i dag betyder det karameller jeg har lovet min datter og noget Hvidt chokolade med lakrids. Ellers skal der lige ryddes op også på den hyggelige måde.

Kogbøgerne skal læses igennem - det er for sjældent jeg laver and til jeg kan huske tidshorizonten. Og så times dagen, for der skal en gå tur hvor vi fodrer ænder, tænder lys i den katolske kirke og på min datters grav. 

Og så går det ellers slag i slag med at få skabt juleaften og vupti starter den og går alt for hurtig 

Anmeld

24. december 2013

Papillon

I min familie bringer vi maden sammen, så min mormor ikke skal stå for det hele, og det er altid min far, der laver ænder, mens min mor af og til står for risalamande. Så det går en del af dagen med, hvorefter vi klæder os lidt pænere på og tager samlet i kirke. Derefter er det blot juleaften

I min kærestes familie, som jeg fejrer jul med i år, er svigermor og min kæreste allerede i køkkenet for at gøre maden klar. Senere skal vi i zoologisk have. Det er deres tradition

Anmeld

24. december 2013

Savannah

Vi har som sådan ikke traditioner, vi har Delebarn så det er ikke det samme hvert år
I år skal vi morgenhygge, lave risalamande og lægge neglelak.. Så skal vi gøre os klar og afsted ved 13 tiden. Bliver en dejlig dag

Anmeld

24. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har ik nogen helt faste traditioner i vores familie, men lige om lidt ska anden i ovnen og stegs 3-4 timer.

Så kommer min mor og søster omkring kl 13. Kl 13.45 går turen i kirke for dem der har lyst, mens alberte bliver hjemme med far og sover til middag. 

Når anden er stegt, ska flæskstegen i ovnen og stege et par timer, mens alt det sidste bliver gjort klar. 

Så kommer svigerfar og ims, også ska vi spise, synge, danse om træ og åbne gaver! 

Det eneste der dog ligger helt, helt fast er Disney juleshow kl 16!! Glædelig jul! Vh stine

Anmeld

24. december 2013

Ellie79

MariaKyedDK skriver:

Spørgsmålet er stillet ! 

Vi står op lidt forskelligt, i dag har jeg fået lov at sove længe, har været meget på de sidste par dage så tiltrængt. Lige nu bader manden ungerne og de hygger sig helt vildt kan jeg hører. Omkring kl. 11.30 kører vi ud til min søster hvor vi skal holde jul. Vi spiser sammen, spiller spil og ser selvfølgelig disney juleshow kl. 16

Men en dag med familie og hygge.

Tror vi prøver at spiser ved en 18.30 tiden. Ungerne får en gave mellem 1. og 2. runde af manden så der er god tid til de voksne til at spise færdig. 

Anmeld

24. december 2013

wamse

Vi har ingen traditioner

Lærke og jeg er lige stået op, og nu sidder hun ser lidt jule tv, mens jeg så sidder her.

Vi går sidst på eftermiddagen ud til min mor, hvor vi skal holde jul i år Så absolut ingen traditioner her.

Anmeld

24. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Spørgsmålet er stillet ! 

jeg har ikke nogen speciel tradition juleaftensdag...

I år er første år hvor sønnen skal være hos sin far, så der sidder kæresten og jeg bare og slapper af... På et eller andet tidspunkt mellem nu og at vi skal køre hjem til mine forældre for at fejre jul, så skal jeg om kirkegården for at tænde et lys hos min mormor og morfar og så skal vi (selvfølgelig) i bad...

Nogle gange har vi fået risengrød til frokost, når der nu også skal laves risalamande, men ikke lige i år...

Men lige meget hvordan I alle nyder juleaftensdag, så håber jeg at I får en god aften... 

Anmeld

24. december 2013

LinLin

Vi står op og spiser morgenmad. Så får drengene en af deres julegaver, så de har den at lege med hele dagen - der er lang tid til aften når man vågner senest 7
De får lov at have nattøj på hele dagen indtil vi skal afsted om aftenen.

Så ser vi ellers bare tegnefilm i tv eller på dvd og laver "ingenting".

Et år tog vi i Randers regnskov (der var gratis entre juleaftens dag)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.