*Pingvinen* skriver:
Jeg har både "pænt" og daglig service. Det er tallerkner, kopper, underkopper, glas, der står i et vitrineskab i stuen.
Men det virker lidt gammeldags...
Var ved at rydde op i mit kaotiske hjørneskab i køkkenet i dag. Har sorteret alle stålfade/skåle fra. bruger det simpelthen ikke. Bruger glas ell porcelæn i stedet for.
Har Rosendahl glaskrus i køkkenet, som jeg ønskede mig meget for et par år siden, men de er virkelig ikke ret gode, synes jeg. Der kan ikke være ret meget i dem også bliver de utrolig grimme under deres "mavebælte". Resten af køkkenservicen er "en kælling fra hver by". Men gad godt at have noget lidt pænere også måske bare 1 sæt til både pæn og alm brug.
Hvad har I? 1 ell flere sæt? Stålfade/skåle ell porcelæn?
Vores køkkenservice afspejler vores hjem generelt: At godt blandet fra havet!

Ligesom ingen møbler passer sammen sådan rigtigt, i kraft af vi havde to forskellige stile da vi flyttede sammen, så gælder det samme i køkkenet. Min stil var sort/hvid/rød tema, Ls stil var møbler i træ. Og så har vi da også lige arvet en sofa fra min mormor, som ikke passer ind i hverken hans eller min stil

Og køkkenet.. Jah, da vi flyttede sammen havde han runde tallerkner, jeg havde firkantede. Jeg havde noget bestik fra føtex, han fra Ikea. Han havde Gran Cru glas og gamle rensede sennepsglas som drikkeklas. Jeg havde tigers billigste. Og sådan fortsætter det egentlig! Det rager mig en papand, når vi spiser aftensmad er det helt tilfældigt hvad vi spiser af. I aften spiste han af en rund, jeg af en firkantet, Rose af en farvet børnetallerken fra Ikea, og James fra en fin mellamintallerken med Peter Plys.
Det er en del af dem vi er, denne usammenhæng, og jeg elsker det