Service i køkkenet osv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
12 svar
17 synes godt om
23. december 2013

*Pingvinen*

Jeg har både "pænt" og daglig service. Det er tallerkner, kopper, underkopper, glas, der står i et vitrineskab i stuen.

Men det virker lidt gammeldags...

Var ved at rydde op i mit kaotiske hjørneskab i køkkenet i dag. Har sorteret alle stålfade/skåle fra. bruger det simpelthen ikke. Bruger glas ell porcelæn i stedet for.

Har Rosendahl glaskrus i køkkenet, som jeg ønskede mig meget for et par år siden, men de er virkelig ikke ret gode, synes jeg. Der kan ikke være ret meget i dem også bliver de utrolig grimme under deres "mavebælte". Resten af køkkenservicen er "en kælling fra hver by". Men gad godt at have noget lidt pænere også måske bare 1 sæt til både pæn og alm brug.

Hvad har I? 1 ell flere sæt? Stålfade/skåle ell porcelæn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2013

Maja_4000

Vi har et sæt

Og vi har både stål, glas og porcelæn.. Serverer dog aldrig noget i stålskåle .. Dem bruger jeg kun under tilberedningen

Anmeld

23. december 2013

Elgaard73

Vi har to sæt. Et neutralt hvidt med sølvkant (billigt) til dagligdags brug. Derudover har jeg arvet et fint, gammelt komplet stel, men det bliver bare sjældent brugt, så hvis ikke det var fordi at jeg havde sentimentale følelser omkring det, så kunne det ligeså godt ryge ud/blive solgt.

Det er alligevel altid vores dagligdags stel vi dækker op med, når vi skal have gæster.

Anmeld

23. december 2013

CaWi

*Pingvinen* skriver:

Jeg har både "pænt" og daglig service. Det er tallerkner, kopper, underkopper, glas, der står i et vitrineskab i stuen.

Var ved at rydde op i mit kaotiske hjørneskab i køkkenet i dag. Har sorteret alle stålfade/skåle fra. bruger det simpelthen ikke. Bruger glas ell porcelæn i stedet for.

Har Rosendahl glaskrus i køkkenet, som jeg ønskede mig meget for et par år siden, men de er virkelig ikke ret gode, synes jeg. Der kan ikke være ret meget i dem også bliver de utrolig grimme under deres "mavebælte". Resten af køkkenservicen er "en kælling fra hver by". Men gad godt at have noget lidt pænere også måske bare 1 sæt til både pæn og alm brug.

Til hverdag har vi et alm hvidt tallerkensæt fra aida. Dertil bruger vi drikkeglas fra rosendahl (gran gru) og røde krus fra le creuset.
Til fest/når vi har besøg, har vi service sæt fra marie sohl. Det er lidt mere romantisk i det, og creme farvet (der har vi også kopper og underkopper)
Har så lige arvet et kaffe/kage stel af min farmor. Sådan noget med blomster og guldkant. Det skal helt sikkert bruges ved specielle dage.
Fade og skåle har vi i pillevuit og le creuset.

Tit ser jeg nye glas osv jeg kunne tænke mig, men det koster jo at skifte alt ud hele tiden

Anmeld

23. december 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har ikeas det bedste (og billigste) i hvid, og det passer fint til.vores liv. Jeg har ikke hverken lyst eller brug for et fint stel, og bestik, skåle mm er også ikea (95% af huset består af ikea produkter inklusive køkken og bad )

Anmeld

23. december 2013

2babygirls

*Pingvinen* skriver:

Herhjemme har vi Rosendahl grand cru serien, og det er til daglig og til fint. Vi har ikke plads til begge dele, og det er heller ikke noget vi bruger eller går op i

Anmeld

23. december 2013

lineog4

Loppemarkedets det bedste - gør næsten en dyd ud af intet passer sammen  Det er dog valgt ud fra enten mærkedet: aluminea eller farve: gul. Glas ja der er jeg glad for dem der ikke kan gå i stykker og har en masse farver, så det er en god blanding af Rice, zoo, smølfe og og og nå ja og nogen fra rosendahl vi fik i julegave... Tænker tit det kunne være flot at dække op med noget der var ens, og måske en dag jeg køber noget ens i IKEA men ikke dyrere end det for vi smadrer for meget her i det skøre hjem

Anmeld

23. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Vi har også både dagligdags service og pænt service.

Vi har noget mørkt beige service (tallerkner både dybe, flade store og små, morgenmadsskåle, fade, krus, små kaffekopper og underkopper) fra Ikea. Så har vi store drikkeglas fra Grand Gru, og vin og champangeglas af for mig ukendt mærke.

Det er pæne er blå magurit som vi har arvet efter mandens mormor og det er komplet til 12 personer inkl. diverse skåle.

Syntes nu det er rart med et sæt af hvert. Vores pæne står i et skab i vores bryggers.

Vi har dog kun knive, gafler og skeer til almindeligt brug som er Raadvad.

Anmeld

23. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi 3 hele og meget forskellige stel.

Vores hverdags service er firkantet hvide tallerkner fra aida.

Det til "alm" fest brug er firkantet talerkner, røde på oversiden og sorte på undersiden fra openmind. Det er med fade osv til.

Til særlige lejligheder feks i morgen og til fødselsdage osv, der har jeg arvet et musselmalet stel, med 12 af alt til.

Bestik er en blanding af lidt af hvert + et lidt pæner sæt, med 12 af hvert i det hele.

Glas er fra openmind, og en blanding af det vi havde da vi flyttede sammen. Vh stine

Anmeld

23. december 2013

Chris86

*Pingvinen* skriver:

1 sæt service og alle skåle/fade er i glas... Kun få er i porcelæn og de bruges bare til hverdag, da de også går i microovnen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.