Hoste :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.616 visninger
21 svar
8 synes godt om
22. december 2013

Lykke:)

Min lille dreng på 4 uger hoster simpelthen så meget, og hoster noget gennemsigtigt hvidt slim op. er der noget jeg kan gøre ved det?

Og sikkert et dumt spørgsmål fra en førstegangsmor
Jeg er selv syg med noget der ligner en omgang influenza og jeg ammer ham. Kan jeg smitte han igennem mælken, eller kan jeg trygt fortsætte med at amme ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2013

Ciss

Det er da slet ikke et dumt spørgsmål!

Jeg har altid hørt, at man skal fortsætte at amme med mindre man kommer på en medicin, som kan skade babyen, så det tror jeg endelig bare, du skal fortsætte med.

Hvis han hoster, så det forstyrrer søvnen kan du se, om det hjælper, at du sidder med ham lænet op din krop med hovedet/ansigtet mod dit bryst.

- Men hvis du synes, vejrtrækningen virker anstrengt, hvis han får feber eller hvis hosten bliver så voldsom, at han ikke klarer at sove/spise, så ville jeg ringe lægen for et godt råd evn en kontrol.

De små kan være superseje - men de kan også være små og sarte, så det er altid bedre med en telefon for meget end for lidt.

God bedring til jer begge to!

Anmeld

22. december 2013

tweety2060

Enig med ,Ciss.. fortsæt endelig med at amme... Er den lille forkølet?
Der er en forkølelsevirus RSV som gør de hoster meget. Nogle kan klare det hjemme andre har brug for hjælp på sygehuset.... Men hvis der er forkølelse, så fylder slimmen i luftrørene Og får det hostet fri så kommer det ned i maven, hvor det Kan give kvalme. Sådanne en lille en kan kun komme af med slimen enten som gylp eller i afføring.
Hvis der kommer feber eller du er utryg, eller han bliver slap og sløv og ikke spiser, så skal du tage kontakt til lægen....
God bedring

Anmeld

22. december 2013

Ciss skriver:

Det er da slet ikke et dumt spørgsmål!

Jeg har altid hørt, at man skal fortsætte at amme med mindre man kommer på en medicin, som kan skade babyen, så det tror jeg endelig bare, du skal fortsætte med.

Hvis han hoster, så det forstyrrer søvnen kan du se, om det hjælper, at du sidder med ham lænet op din krop med hovedet/ansigtet mod dit bryst.

- Men hvis du synes, vejrtrækningen virker anstrengt, hvis han får feber eller hvis hosten bliver så voldsom, at han ikke klarer at sove/spise, så ville jeg ringe lægen for et godt råd evn en kontrol.

De små kan være superseje - men de kan også være små og sarte, så det er altid bedre med en telefon for meget end for lidt.

God bedring til jer begge to!

det er jeg glad for, at du siger. Man har altid så mange spørgsmål når man ikke har prøvet det før!

Okay, jeg fortsætter med amningen. Han vågner hver gang han hoster og det er ikke meget søvn han (eller vi) får i løbet af natten. Når han endelig sover i længere tid ad gangen ligger han og grynter lidt? Eller rømmer sig måske, hvis man kan forklare det sådan. Han har sovet op ad mig i løbet af dagen, men synes egentlig ikke rigtig at det lød til at have hjulpet ham når han hostede.

Han har ikke feber, men virker rigtig træt og udmattet! Men det jo også klart når han hoster hele tiden. Han spiser okay, måske ikke så meget som han plejer, men synes ikke han virker sløv når han er vågen i længere tid og ikke kun lige fordi han er sulten.

Kan godt være jeg skal ringe til lægen hvis ikke det bliver bedre med ham

Tusind tak!

Anmeld

22. december 2013

tweety2060 skriver:

Enig med ,Ciss.. fortsæt endelig med at amme... Er den lille forkølet?
Der er en forkølelsevirus RSV som gør de hoster meget. Nogle kan klare det hjemme andre har brug for hjælp på sygehuset.... Men hvis der er forkølelse, så fylder slimmen i luftrørene Og får det hostet fri så kommer det ned i maven, hvor det Kan give kvalme. Sådanne en lille en kan kun komme af med slimen enten som gylp eller i afføring.
Hvis der kommer feber eller du er utryg, eller han bliver slap og sløv og ikke spiser, så skal du tage kontakt til lægen....
God bedring

Det gør jeg

Han lyder lidt forkølet når han ligger og spiser og trækker vejret igennem næsen, men det er ikke sådan at han er snottet.

Det kan godt være jeg skal have ringet til en læge hvis ikke det bliver bedre han har som sagt en masse gennemsigtig slim han kæmper lidt med at komme af med. Han har ikke feber, men synes han er rigtig træt! Og han spiser, men synes ikke han spiser så længe som han plejer

Tak for svaret i hvert fald

Anmeld

22. december 2013

tweety2060

Lykke:) skriver:

Det gør jeg

Han lyder lidt forkølet når han ligger og spiser og trækker vejret igennem næsen, men det er ikke sådan at han er snottet.

Det kan godt være jeg skal have ringet til en læge hvis ikke det bliver bedre han har som sagt en masse gennemsigtig slim han kæmper lidt med at komme af med. Han har ikke feber, men synes han er rigtig træt! Og han spiser, men synes ikke han spiser så længe som han plejer

Tak for svaret i hvert fald

Fordelen ved de små er de er super seje, men kan pludselig blive meget dårlig....
Skummer det omkring munden ?
Pas på han ikke bliver for træt... Siger han selv til når han er sulten? Giver han god kontakt vågen ?? Tisser han ?

Anmeld

22. december 2013

tweety2060 skriver:

Fordelen ved de små er de er super seje, men kan pludselig blive meget dårlig....
Skummer det omkring munden ?
Pas på han ikke bliver for træt... Siger han selv til når han er sulten? Giver han god kontakt vågen ?? Tisser han ?

Ja det skummer rigtig meget! Det ligner måske lidt en spytklat, men RIGTIG slimet.

Han virker rigtig rigtig træt men han kan næsten ikke falde til ro fordi han hoster sådan
Han siger selv til når han er sulten, men spiser bare ikke særlig længe i forhold til hvad han plejer. Han er som sagt rigtig træt! Men han kigger fint på os når han er vågen. Ja, han tisser. Men når jeg tænker over det synes jeg ikke det har været ret meget

Anmeld

22. december 2013

tweety2060

Lykke:) skriver:

Ja det skummer rigtig meget! Det ligner måske lidt en spytklat, men RIGTIG slimet.

Han virker rigtig rigtig træt men han kan næsten ikke falde til ro fordi han hoster sådan
Han siger selv til når han er sulten, men spiser bare ikke særlig længe i forhold til hvad han plejer. Han er som sagt rigtig træt! Men han kigger fint på os når han er vågen. Ja, han tisser. Men når jeg tænker over det synes jeg ikke det har været ret meget

99% på det er RSV... Jeg ville nok få en læge til at se ham, primært fordi han er meget træt og så fordi han er SÅ ny.... God bedring med ham

Anmeld

22. december 2013

tweety2060 skriver:

99% på det er RSV... Jeg ville nok få en læge til at se ham, primært fordi han er meget træt og så fordi han er SÅ ny.... God bedring med ham

Okay ville du få fat på læge nu, eller vente til i morgen?

Anmeld

22. december 2013

tweety2060

Altså det er rigtig svært at guide gennem telefonen når jeg ikke har set ham.... Men umiddelbart tror jeg JEG ville ringe til vagtlægen og fortælle det som du har fortalt mig; hoster smerter ved hoste, skummende sekret, mere træt ... Og kun 4 uger .. og så må vagtlægen vurdere om I skal ses i aften eller give dig råd, så du ved hvad du skal holde øje med og reagere på.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.