Hvad er det her? (Tør plet, billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2013

VIPpigen

Jeg får nogen gange sådan nogen pletter, ved mig er det bare tør hud, og jeg plejer at smører det med rød decubal. Jeg har haft dem mange gange i løbet af årene, og fik dem meget som barn, et enkelt af dem har givet et ar på låret. Men jeg får dem her om vinteren når luften bliver tør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2013

gokkelok

Anonym skriver:

Jeg er total hypokonder for tiden, ved ikke lige hvorfor.. Først opdagede jeg en knudelignende ting i nakken fordi jeg oplevede i badet at min nakke "sad fast" og jeg oplever det hver gang jeg er i bad. Mærkede så en bule som jeg i første omgang kun havde i den ene side. Tænkte straks åh nej tænk hvis det er kræft!
Men når jeg mærker efter har jeg det også i den anden side, men bare mindre.
Anyway, nu har jeg så fået den her plet på armen. Tænker igen HUDKRÆFT. Åh jeg driver mig til vanvid! Nogen der har et bud på hvad det kan være?

Det er ikke ringorm. Ringorm er mere markeret, rundt. 

Det er nok bare tør hud eller måske lidt eksem. Prøv at smøre med en fed creme og hvis det ikke virker, så noget hydrokortison i nogle dage

Anmeld

22. december 2013

Snevejr84

Prøv og spørg lægen, er det et sår og har ndu haft det længe?

Anmeld

22. december 2013

CroQuis

Anonym skriver:

Googlede det lige og det kunne det da faktisk godt være, bortset fra at det slet ikke klør.
Typisk at man lige får den slags nu hvor lægen er lukket så man ikke kan få creme til det..

Mit første bud er også ringorm..

Mht kløen, synes jeg ikke det klør specielt meget. I hvert fald ikke i starten - det er kommet jo længere tid jeg har haft dem.. 

Anmeld

22. december 2013

Anonym trådstarter

Snevejr84 skriver:

Prøv og spørg lægen, er det et sår og har ndu haft det længe?

Ville gerne spørge lægen men kan ikke komme til lægen før efter nytår pga helligdage og weekender.
Det har hele tiden bare været tør hud, aldrig et sår. Men det startede som en lille prik/plet af et stykke hud jeg kunne pille af. Og nu er ca 1-1/2 uge senere ser det sådan her ud.

Anmeld

22. december 2013

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Det er ikke ringorm. Ringorm er mere markeret, rundt. 

Det er nok bare tør hud eller måske lidt eksem. Prøv at smøre med en fed creme og hvis det ikke virker, så noget hydrokortison i nogle dage

Har lige prøvet at smøre med en baby creme og det blev lidt mere blødt og ikke så tørt. Så måske jeg skulle smøre det i et par dage.

Anmeld

22. december 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Jeg får nogen gange sådan nogen pletter, ved mig er det bare tør hud, og jeg plejer at smører det med rød decubal. Jeg har haft dem mange gange i løbet af årene, og fik dem meget som barn, et enkelt af dem har givet et ar på låret. Men jeg får dem her om vinteren når luften bliver tør

Ja, det kan godt være det bare hænger sammen med vinteren. Får slet heller ikke smurt mig med creme som man bør her i kulden

Anmeld

22. december 2013

moaren

Mit bud er noget der hedder "nummulat eksem". Har selv fornøjelsen af det og det ligner meget det du har.

Det minder meget om en ringorm, men det er bare ikke en svamp.

Hvis du vil i gang med behandling uden at have snakket med lægen, vil jeg anbefale at du behandler for svamp først (Lamisil) og hvis det så ikke virker, så prøv med hydrokortison salve.

Hvis man behandler en svampeinfektion med hydrokortison går det sikkert væk, men når du så stopper behandlingen, kommer det igen fordi det bare er blevet holdt nede. Så prøv Lamisil i 7 dage og virker det ikke, så Hydrokortison til det er væk + et par dage med udtapningen. Spørg på dit apotek, de ved hvordan. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.