opkast efter hvert måltid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.631 visninger
13 svar
5 synes godt om
21. december 2013

DianaRJS

andre der oplever deres decideret kaster op efter en flaske??
Magnus er begyndt at gøre det efter hvert eneste måltid, og det er ikke bare gylp men opkast, vi troede egentlig først det var fordi han overspiste og satte det derfor lidt ned men han spiser kun 70ml nu og det er det han selv vælger der bliver lavet 90 til ham, men stadig samme resultat at han kaster op???
han er 7 uger i dag (3 dage korrigeret)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

lycly

Hvor længe har han gjort det? Jeg tror der er noget opkast-syge i omløb for begge mine børn har kastet op de sidste par dage..

Anmeld

21. december 2013

Hullabullabulla

DianaRJS skriver:

andre der oplever deres decideret kaster op efter en flaske??
Magnus er begyndt at gøre det efter hvert eneste måltid, og det er ikke bare gylp men opkast, vi troede egentlig først det var fordi han overspiste og satte det derfor lidt ned men han spiser kun 70ml nu og det er det han selv vælger der bliver lavet 90 til ham, men stadig samme resultat at han kaster op???
han er 7 uger i dag (3 dage korrigeret)

JA! Min søn er født med refluks (født 3 uger før termin ) hvilket skabte store stråler af gylp selv op til 2 timer efter en flaske..

Vi brugte johannesbrødkernemel i erstatningen hvilket hjalp.. Han er nu 9 måneder og kaster ikke op længere, men gylper stadig lidt..

Anmeld

21. december 2013

helle85

Britt88 skriver:

JA! Min søn er født med refluks (født 3 uger før termin ) hvilket skabte store stråler af gylp selv op til 2 timer efter en flaske..

Vi brugte johannesbrødkernemel i erstatningen hvilket hjalp.. Han er nu 9 måneder og kaster ikke op længere, men gylper stadig lidt..

vores dreng fik det samme, er dog sikker på han havde mælke allergi, men det hjalp ekstremt meget at give ham johannesbrødkernemel da han var lille(er 7 år nu)

Anmeld

21. december 2013

helle85

men jeg ville nok snakke med sp om det nå nu de er født fortidligt

Anmeld

21. december 2013

Carina:-)

Ja min nevø havde en forsnævring der gjorde han kastede op ved hvert måltid.

Han blev opereret som 8 uger gammel.

Det kan blive ganske alvorligt hvis der ikke bliver grebet ind.

Under alle omstændigheder ville jeg lige lade lægen kigge på ham,både pga hans alder men også pga han er for tidligt på den.

Anmeld

21. december 2013

DianaRJS

LuLy skriver:

Hvor længe har han gjort det? Jeg tror der er noget opkast-syge i omløb for begge mine børn har kastet op de sidste par dage..

har han gjort siden han var en uge gammel... var bare ikke hver gang, men de sidste 14 dage har det været efter hvert måltid....

Anmeld

21. december 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ved ikke hvordan du gør når du blander...

men ovenpå stormen og risikoen for der er for høj blanding af andre ting i vandet end der plejer at være så kog vand i en gryde, lad det køle af og så bland og mikro det op igen til rette temp...

At koge vand i el-kedel koger det faktisk ikke Fik vi af vide da der var risko for udslip af bakterier så vi fik en fin seddel med at det ikke var nok at koge vandet i el.kedel da det ikke blev varmt nok i lang nok tid til at slå bakterierne ihjel...

overvej om det måske er en smule for tyk blanding... bare en lille smule top på en enkelt skefuld kan gøre en alverden til forskel på de små maver...

Anmeld

21. december 2013

DianaRJS

Wampires skriver:

ved ikke hvordan du gør når du blander...

men ovenpå stormen og risikoen for der er for høj blanding af andre ting i vandet end der plejer at være så kog vand i en gryde, lad det køle af og så bland og mikro det op igen til rette temp...

At koge vand i el-kedel koger det faktisk ikke Fik vi af vide da der var risko for udslip af bakterier så vi fik en fin seddel med at det ikke var nok at koge vandet i el.kedel da det ikke blev varmt nok i lang nok tid til at slå bakterierne ihjel...

overvej om det måske er en smule for tyk blanding... bare en lille smule top på en enkelt skefuld kan gøre en alverden til forskel på de små maver...

mælken bliver blandet som den skal.... og vandet bliver kogt i gryde og helt på flaske og sat i køleskabet og når det skal bruges bliver det varmet op og derefter kommer der pulver i der er strøget helt flad

Anmeld

21. december 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
DianaRJS skriver:

mælken bliver blandet som den skal.... og vandet bliver kogt i gryde og helt på flaske og sat i køleskabet og når det skal bruges bliver det varmet op og derefter kommer der pulver i der er strøget helt flad

Så er det udelukket

hmm.. hvordan gør du flasken ren?

kan huske jeg selv havde en overgang hvor han kastede op og det eneste jeg kunne finde var at jeg havde en enkelt gang brugt et andet mærke af opvaskemiddel...

har også prøvet at sutten blev angrebet af noget som jeg ikke så med det samme men først efter den havde ligget et par dage i en æske begyndte den at skifte farve pludseligt...

Så prøv med at udskift sutten i flasken, trippeltjek flasken for bittesmå ridser efter rengøring

Håber ikke jeg får skrevet det her forkert så jeg virker bedrevidende eller nedladende da det absolut ikke er min mening... Jeg vil bare gerne hjælpe hvis jeg kan og lige det med opkast har vi også været igennem selvom vores søn først blev ammet fuldt ud og ikke er fortidlig født...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.