lyder det harmløst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2013

StudPsyk

Fuglemor skriver:

Samme meldning fik vi med vores, og det blev bare værre i løbet af natten. Næste dag ringede vi igen. Så var det astmatisk bronkitis der var meget slem. Og vores skulle have en høj dosis. Jeg ville nok hvis du er bekymret ringe igen kg stå fast. 

Det vil vi også gøre hvis det ikke bliver værre. Øv, hun er bare syg hele tiden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2013

StudPsyk

Givesvæk skriver:

Mine to piger og min mand, har det samme. Og har haft det meget længe.

Har været til lægen 2 gange med den lille på 3 måneder som lyder som du beskriver din pige.

Få hendes lyttet så I er sikre på at der ikke er noget på lungerne - det var der ikke her. Men det er bedst at være sikker

Det vil vi gøre hvis det ikke hurtigt bliver bedre!

Anmeld

22. december 2013

StudPsyk

VIPpigen skriver:

Jeg ville be om at de lige lytter på hende...

Ikke fordi jeg har meget tiltro til systemet eller hjælpen generelt. Sidste år i januar (det er jo så snart 2 år siden) var jeg ved vagtlægen med Lilje, hun hev voldsomt efter vejret, var træt, drak ikke rigtigt, spiste ikke, havde feber, og var slet ikke på toppen. Vi var afsted, men lægen kunne intet høre, men syntes selvfølgelig ikke det var helt normalt. Vi blev sendt hjem igen. Dagen efter ringede jeg igen, hun hev endnu mere efter vejret, og den luft hun fik ind kunne slet ikke nå helt ned i maven... Lægen kunne heldigvis se da vi kom ind at det var helt galt, også selvom hun heller intet kunne høre. Hun sendte os videre på børneafdelingen, hvor de undersøgte hende, de kunne intet høre heller, men behandlede mod astmatisk bronkitis. Da de havde givet flydende brikanyl en del gange, og hun havde kastet masser af slim op, valgte de alligevel at røntgenfotografiers lungerne, for at kunne helt udelukke en lungebetændelse.

Det viste sig hun havde fuldt udviklet lungebetændelse i den ene lunge, og begyndende slem lungebetændelse på den anden... Siden da har jeg faktisk banket i bordet når jeg kan se den er gal. Så lægen har en gang behandlet en lungebetændelse han kunne høre, og behandlet en som han ikke var sikker på, men penicillinen virkede...

Be om at de kigger på hende, hun kan endnu ikke sige hvor det er galt, eller om hun har ondt. Og ellers har jeg flere steder læst at nogen bekæmper forkølelses hoster med et hakket løg ved siden af barnets seng. Men det er jo ikke sikkert det virker i det her

God bedring med hende

Puha en tur! Vi oplevede noget lignende sidste år. Hun var simpelthen så syg og hostede. Tog til vagtlægen og ventede mega længe. Derinde hostede hun så voldsomt Hun kastede op. Men han lyttede dårligt nok på os og fejede os travlt af med det bare var en virus. Dagen efter konstaterede egen læge lungebetændelse og startede hende lynhurtigt op på penicillin...

Anmeld

22. december 2013

lineog4

Janne T. skriver:

Vi har også haft sådan en tur for et par uger siden hvor jeg også blev vildt syg!

Joh, jeg er tryg nok. Jeg tror mest det er det med hun er syg så ofte om vinteren, typisk med et par ugers mellemrum. Det synes jeg er voldsomt.. Det er da heldigt vi er studerende og fleksible!

Linus var på samme måde sidster - nærmest på klokkeslæt hver 3. Uge lagde han sig med feber og holdt minimum 3 dage - ikke særlig sjovt i forhold til arbejde. Var virkelig bekymret også fordi de to store aldrig havde været sådan, vi kunne tælle på en hånd hvor mange gange de havde været syge i hele deres liv.

I år har Linus haft en dag med feber i sidste uge og det er det for nu 7-9-13

god bedring til Rose

Anmeld

22. december 2013

tweety2060

Det kunne sagtens være falsk strubehoste hun har... Det er en virus som sætter sig i strubelåget som gør at slimhinden hæver og der kommer lyd på vejrtrækningen. Det er som oftest værst om aften\ nat. Og kan sagtens udvikle feber.
Kølige drikke, is, kold luft og hævede hovedgærde er ofte vejen frem... Det Kan sagtens tage
4-7 dage... Men hvis det bliver værre eller i ikke Er trygge så få hende set
God bedring

Anmeld

22. december 2013

Ellie79

Janne T. skriver:

Jeg synes godt nok Rose er meget syg denne vinter.

Nu år hun syg igen. Natten til fredag hostede hun pludselig på en rigtig grim måde. Nærmest som falsk strubehoste, men nærmest dybere, og imellem de hosteanfald heeev hun vejret ind i en dyb indånding. Hun var virkelig ked af det og det lød skræmmende, så vi ringede til vagtlægen der bare sagde vi skulle gå ud i frisk luft med hende lidt. Og det var ligesom den hjælp vi fik.

Siden har hun haft falsk strubehoste lydende-hoste, og nu har hun så 39,5 i feber.

Er det bare totalt normalt og harmløst eller?

Hun drikker heldigvis. Men er meget ked af det når hun er vågen.

Arbejder i vuggestue her i Aarhus og vil bare sige at flere forældre har ringet deres børn syge med falsk strubehoste så måske i lige skulle få det tjekket - herhjemme har vi en på 2½ og han bliver også hele tiden syg. Bare her i december har han ud af 15 vuggestuedage været syg de 8..  vi glæder os til foråret 

Anmeld

22. december 2013

janne1986

Janne T. skriver:

Jeg synes godt nok Rose er meget syg denne vinter.

Nu år hun syg igen. Natten til fredag hostede hun pludselig på en rigtig grim måde. Nærmest som falsk strubehoste, men nærmest dybere, og imellem de hosteanfald heeev hun vejret ind i en dyb indånding. Hun var virkelig ked af det og det lød skræmmende, så vi ringede til vagtlægen der bare sagde vi skulle gå ud i frisk luft med hende lidt. Og det var ligesom den hjælp vi fik.

Siden har hun haft falsk strubehoste lydende-hoste, og nu har hun så 39,5 i feber.

Er det bare totalt normalt og harmløst eller?

Hun drikker heldigvis. Men er meget ked af det når hun er vågen.

Ku tænke rs-virus

Anmeld

23. december 2013

Pikku Myy

Janne T. skriver:

Vi har også haft sådan en tur for et par uger siden hvor jeg også blev vildt syg!

Joh, jeg er tryg nok. Jeg tror mest det er det med hun er syg så ofte om vinteren, typisk med et par ugers mellemrum. Det synes jeg er voldsomt.. Det er da heldigt vi er studerende og fleksible!

Har du en fornemmelse af om de andre børn i vuggestuen er syge lige så ofte?

Hvis de er, er der vel to ting der kan gøre sig gældende. Enten er I bare rigtig uheldige, så hun møder mange virus som hun ikke har mødt før, og dermed reagerer kraftigt på. Og/eller at hygiejnen i vuggestuen i forhold til virusoverførsel ikke er i top. Jeg ved godt at det kan være rigtig svært med så små børn, men måske der var nogle steder de kunne sætte ind.

Hvis de andre børn i vuggestuen alle går fri mens Rose lægger sig gang på gang, ville jeg prøve at vende det med lægen.

Anmeld

23. december 2013

StudPsyk

Har du en fornemmelse af om de andre børn i vuggestuen er syge lige så ofte?

Hvis de er, er der vel to ting der kan gøre sig gældende. Enten er I bare rigtig uheldige, så hun møder mange virus som hun ikke har mødt før, og dermed reagerer kraftigt på. Og/eller at hygiejnen i vuggestuen i forhold til virusoverførsel ikke er i top. Jeg ved godt at det kan være rigtig svært med så små børn, men måske der var nogle steder de kunne sætte ind.

Hvis de andre børn i vuggestuen alle går fri mens Rose lægger sig gang på gang, ville jeg prøve at vende det med lægen.

Jeg tror ikke de er syg lige så ofte. Til gengæld er det et problem at forældrene derhenne temmelig konsekvent sender deres børn i vuggestue inden de er ordentlig raske, og det gælder under nærmest alle slags sygdom. De har jævnligt opslag oppe med at barnet fx ikke må komme hvis det har haft Roskildesyge om natten. Jeg forstår godt det kan være svært at få til at hænge sammen, men når nu man har et ret modtageligt barn, bliver jeg gal over at de forældre ikke tænker på smittefare og andres børn..

Anmeld

24. december 2013

Jibbe

Jeg ville bede om at få lyttet på hendes lunger for at være sikker.
Mine drenge var virkelig syge sidste år. Konstant og vi har været det hele igennem. Lungebetændelser, mellemørebetændelser, halsbetændelse, mund fod og håndsyge og omgangssyge - heldigvis var jeg på barsel. Men vi fik mange gode råd og og det eneste der har kunne fungere i dagligdagen er at give dem probiotika. (Mælkesyrebakterier der stabiliserer tarmfloraen). Vi køber det som tyggetabletter i helsekosten. Og siden sommer har de ikke været ramt af sygdom (7-9-13), andet end tandfrembrud eller endags feber. Det er så vildt og det er siden vi begyndte fast på tabletterne at de holdte op med at fange alt.
Så jeg håber og tror på det er det der virker.
God bedring til Rose og god jul.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.