VIPpigen skriver:
Jeg ville be om at de lige lytter på hende...
Ikke fordi jeg har meget tiltro til systemet eller hjælpen generelt. Sidste år i januar (det er jo så snart 2 år siden) var jeg ved vagtlægen med Lilje, hun hev voldsomt efter vejret, var træt, drak ikke rigtigt, spiste ikke, havde feber, og var slet ikke på toppen. Vi var afsted, men lægen kunne intet høre, men syntes selvfølgelig ikke det var helt normalt. Vi blev sendt hjem igen. Dagen efter ringede jeg igen, hun hev endnu mere efter vejret, og den luft hun fik ind kunne slet ikke nå helt ned i maven... Lægen kunne heldigvis se da vi kom ind at det var helt galt, også selvom hun heller intet kunne høre. Hun sendte os videre på børneafdelingen, hvor de undersøgte hende, de kunne intet høre heller, men behandlede mod astmatisk bronkitis. Da de havde givet flydende brikanyl en del gange, og hun havde kastet masser af slim op, valgte de alligevel at røntgenfotografiers lungerne, for at kunne helt udelukke en lungebetændelse.
Det viste sig hun havde fuldt udviklet lungebetændelse i den ene lunge, og begyndende slem lungebetændelse på den anden... Siden da har jeg faktisk banket i bordet når jeg kan se den er gal. Så lægen har en gang behandlet en lungebetændelse han kunne høre, og behandlet en som han ikke var sikker på, men penicillinen virkede...
Be om at de kigger på hende, hun kan endnu ikke sige hvor det er galt, eller om hun har ondt. Og ellers har jeg flere steder læst at nogen bekæmper forkølelses hoster med et hakket løg ved siden af barnets seng. Men det er jo ikke sikkert det virker i det her
God bedring med hende
Puha en tur! Vi oplevede noget lignende sidste år. Hun var simpelthen så syg og hostede. Tog til vagtlægen og ventede mega længe. Derinde hostede hun så voldsomt Hun kastede op. Men han lyttede dårligt nok på os og fejede os travlt af med det bare var en virus. Dagen efter konstaterede egen læge lungebetændelse og startede hende lynhurtigt op på penicillin...