lyder det harmløst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.076 visninger
20 svar
2 synes godt om
21. december 2013

StudPsyk

Jeg synes godt nok Rose er meget syg denne vinter.

Nu år hun syg igen. Natten til fredag hostede hun pludselig på en rigtig grim måde. Nærmest som falsk strubehoste, men nærmest dybere, og imellem de hosteanfald heeev hun vejret ind i en dyb indånding. Hun var virkelig ked af det og det lød skræmmende, så vi ringede til vagtlægen der bare sagde vi skulle gå ud i frisk luft med hende lidt. Og det var ligesom den hjælp vi fik.

Siden har hun haft falsk strubehoste lydende-hoste, og nu har hun så 39,5 i feber.

Er det bare totalt normalt og harmløst eller?

Hun drikker heldigvis. Men er meget ked af det når hun er vågen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

Pikku Myy

Janne T. skriver:

Nu år hun syg igen. Natten til fredag hostede hun pludselig på en rigtig grim måde. Nærmest som falsk strubehoste, men nærmest dybere, og imellem de hosteanfald heeev hun vejret ind i en dyb indånding. Hun var virkelig ked af det og det lød skræmmende, så vi ringede til vagtlægen der bare sagde vi skulle gå ud i frisk luft med hende lidt. Og det var ligesom den hjælp vi fik.

Siden har hun haft falsk strubehoste lydende-hoste, og nu har hun så 39,5 i feber.

Vi har også fået en slem omgang hoste herhjemme. Den er voldsom, men eftersom vi alle tre har taget den på tur, er jeg sikker på at det er en helt almindelig virus. Kæresten har faktisk hostet så kraftigt at han endte med at kaste op.

Men det er selvfølgelig ikke til at sige om det er det samme. Føler du dig tryg?

Anmeld

21. december 2013

charlottekri

Sådan hostede min datter engang og der kom vagtlægen og hun kom på pencillinkur for lungebetændelse... Jeg ville kræve at få hende tjekket når hun nu har feber
God bedring med hende

Anmeld

21. december 2013

Lotus86

Kan det måske være RS-virus?

Anmeld

21. december 2013

Fuglemor

Janne T. skriver:

Samme meldning fik vi med vores, og det blev bare værre i løbet af natten. Næste dag ringede vi igen. Så var det astmatisk bronkitis der var meget slem. Og vores skulle have en høj dosis. Jeg ville nok hvis du er bekymret ringe igen kg stå fast. 

Anmeld

21. december 2013

Givesvæk

Janne T. skriver:

Mine to piger og min mand, har det samme. Og har haft det meget længe.

Har været til lægen 2 gange med den lille på 3 måneder som lyder som du beskriver din pige.

Få hendes lyttet så I er sikre på at der ikke er noget på lungerne - det var der ikke her. Men det er bedst at være sikker

Anmeld

21. december 2013

VIPpigen

Jeg ville be om at de lige lytter på hende...

Ikke fordi jeg har meget tiltro til systemet eller hjælpen generelt. Sidste år i januar (det er jo så snart 2 år siden) var jeg ved vagtlægen med Lilje, hun hev voldsomt efter vejret, var træt, drak ikke rigtigt, spiste ikke, havde feber, og var slet ikke på toppen. Vi var afsted, men lægen kunne intet høre, men syntes selvfølgelig ikke det var helt normalt. Vi blev sendt hjem igen. Dagen efter ringede jeg igen, hun hev endnu mere efter vejret, og den luft hun fik ind kunne slet ikke nå helt ned i maven... Lægen kunne heldigvis se da vi kom ind at det var helt galt, også selvom hun heller intet kunne høre. Hun sendte os videre på børneafdelingen, hvor de undersøgte hende, de kunne intet høre heller, men behandlede mod astmatisk bronkitis. Da de havde givet flydende brikanyl en del gange, og hun havde kastet masser af slim op, valgte de alligevel at røntgenfotografiers lungerne, for at kunne helt udelukke en lungebetændelse.

Det viste sig hun havde fuldt udviklet lungebetændelse i den ene lunge, og begyndende slem lungebetændelse på den anden... Siden da har jeg faktisk banket i bordet når jeg kan se den er gal. Så lægen har en gang behandlet en lungebetændelse han kunne høre, og behandlet en som han ikke var sikker på, men penicillinen virkede...

Be om at de kigger på hende, hun kan endnu ikke sige hvor det er galt, eller om hun har ondt. Og ellers har jeg flere steder læst at nogen bekæmper forkølelses hoster med et hakket løg ved siden af barnets seng. Men det er jo ikke sikkert det virker i det her

God bedring med hende

Anmeld

22. december 2013

StudPsyk

Pikku Myy skriver:

Vi har også fået en slem omgang hoste herhjemme. Den er voldsom, men eftersom vi alle tre har taget den på tur, er jeg sikker på at det er en helt almindelig virus. Kæresten har faktisk hostet så kraftigt at han endte med at kaste op.

Men det er selvfølgelig ikke til at sige om det er det samme. Føler du dig tryg?

Vi har også haft sådan en tur for et par uger siden hvor jeg også blev vildt syg!

Joh, jeg er tryg nok. Jeg tror mest det er det med hun er syg så ofte om vinteren, typisk med et par ugers mellemrum. Det synes jeg er voldsomt.. Det er da heldigt vi er studerende og fleksible!

Anmeld

22. december 2013

StudPsyk

charlottekri skriver:

Sådan hostede min datter engang og der kom vagtlægen og hun kom på pencillinkur for lungebetændelse... Jeg ville kræve at få hende tjekket når hun nu har feber
God bedring med hende

Det er nok også den vej det går hvis det ikke bliver bedre. Vi ser det lige an for det er lidt noget bøvl at skulle sidde og glo hos vagtlægen

Anmeld

22. december 2013

StudPsyk

Lotus86 skriver:

Kan det måske være RS-virus?

Jeg synes ikke hun har generelt vejrtrækningsbesvær, så jeg tror del ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.