Baby-Dreamer skriver:
Er ret overbevist om at min søster gravid..
Hun kommer med små hentydninger heller tiden, og bliver ved med at sige at hun har noget at fortælle når familien er samlet på mandag..
Jeg har med vilje ikke fortalt hende at vi prøver at blive gravide, for jeg ved at så ville det blive en konkurence for hende at blive gravid først..
Og nu er mit problem at hun forventer en overdådige reaktion fra min side, og den findes ikke i min krop.. Hendes primære grund til at ville have et barn, er for at få opmærksomhed..
Så jeg kan virkelig ikke glæde mig på hendes vegne..
Og jeg er bare så sur og skuffet..
DET ER MIN TUR..!!! Det er så unfair..
Men hvordan skal jeg reagere.? Og hvordan skal jeg dog skjule min enorme skuffelse over at det er hende der er gravid og ikke mig.?
Knus
Jeg kan godt huske skuffelsen i den periode, hvor man ønskede sig så brændende en graviditet, og andre så afslørede at de var gravide
Ikke sjovt. Misundelse, frustration, osv vælter op i en, og samtidig forventes der et "smil og tillykke".
Når det så er sagt, så synes jeg din søsters og dit forhold virker meget usundt. Misundelse, konkurrence og mistro mod hinanden. Man får ikke børn alene af den grund at få opmærksomhed, og der er altså ikke noget der hedde "det er min tur". At få et barn er en velsignelse, og det er ikke som at stå i kø i et supermarked, selvom det kan virke uretfærdigt.
Mit råd til dig er at finde alt overskud og give hende det kram og tillykke, og "hvor glæder jeg mig til at blive moster". Tænk hvor meget glæde jeres børn får af hinanden, når nu snart det lykkedes for jer.
Anmeld