At skjule skuffelse.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.361 visninger
12 svar
63 synes godt om
21. december 2013

Baby-Dreamer

Er ret overbevist om at min søster gravid.. Hun kommer med små hentydninger heller tiden, og bliver ved med at sige at hun har noget at fortælle når familien er samlet på mandag.. 

Jeg har med vilje ikke fortalt hende at vi prøver at blive gravide, for jeg ved at så ville det blive en konkurence for hende at blive gravid først.. 

Og nu er mit problem at hun forventer en overdådige reaktion fra min side, og den findes ikke i min krop.. Hendes primære grund til at ville have et barn, er for at få opmærksomhed.. Så jeg kan virkelig ikke glæde mig på hendes vegne.. Og jeg er bare så sur og skuffet.. DET ER MIN TUR..!!! Det er så unfair..

Men hvordan skal jeg reagere.? Og hvordan skal jeg dog skjule min enorme skuffelse over at det er hende der er gravid og ikke mig.?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

christina92

Baby-Dreamer skriver:

Er ret overbevist om at min søster gravid.. Hun kommer med små hentydninger heller tiden, og bliver ved med at sige at hun har noget at fortælle når familien er samlet på mandag.. 

Jeg har med vilje ikke fortalt hende at vi prøver at blive gravide, for jeg ved at så ville det blive en konkurence for hende at blive gravid først.. 

Og nu er mit problem at hun forventer en overdådige reaktion fra min side, og den findes ikke i min krop.. Hendes primære grund til at ville have et barn, er for at få opmærksomhed.. Så jeg kan virkelig ikke glæde mig på hendes vegne.. Og jeg er bare så sur og skuffet.. DET ER MIN TUR..!!! Det er så unfair..

Men hvordan skal jeg reagere.? Og hvordan skal jeg dog skjule min enorme skuffelse over at det er hende der er gravid og ikke mig.?

Knus

Det tror jeg egentlig ikke du skal....

Du skal sige tillykke og hvor er det dejligt for jer. Men så heller ikke mere end det.

Tanker er toldfrie og følelser skal man ikke redegøre for eller fornægte.

Det er HELT okay du har det sådan her, og det ER sådan det er. I ønsker det SÅÅÅÅ brændende og nu er din søster gravid. Det ER uretfærdigt. Så ingen grund til at prøve at skjule din skuffelse, men det kan godt ske du i den forbindelse er nødt til at krybe til korset og fortælle din søster, at du ikke har det i dig at være ovenud lykkelig på deres vegne lige nu, fordi i selv ikke har fået held af det endnu. Det er ikke egoistisk, det er menneskeligt.

for at der også snart er en lille spire til jer!

God jul!

Anmeld

21. december 2013

Sandratoft

Baby-Dreamer skriver:

Knus

Jeg kan rigtig godt forstå at man oplever at blive skuffet, når det lykkedes for andre, men ikke én selv. Men så igen, det er din søster? Og hvorfor skulle hun dog blive gravid udelukkende for at få opmærksomhed? 

Du behøves ikke vise at du er overdådig lykkelig for hendes graviditet, men jeg synes heller ikke at du kan ødelægge denne oplevelse for hende, ved at vise at du er skuffet/jaloux, det er jo ikke hendes skyld at du ikke er blevet gravid endnu? Hun er jo nok ikke blevet gravid for at kunne træde på dig

Beklager hvis mit svar er lidt hårdt, eller ikke lige det du har brug for, men sidder med en lidt blandet følelse over dit indlæg. Hvorfor kan du ikke glæde dig på din søsters vegne?

Anmeld

21. december 2013

esioul

Baby-Dreamer skriver:

Knus

Nu er jeg selv i behandling og har valgt at være 100% åben omkring mine følelser.

Jeg fortalte min søster at jeg ville blive så ked af det hvis det ville lykkedes hende før mig gen. Jeg har brug for hun kender til min følelser omkring det, da det måske ville kunne skabe mere forståelse hvis det kommer til at være tilfældet.

Hun forstod mig 100% og hun håber så meget det bliver mig først.

For mig har det hjulpet at være ærlig og åben, jeg kunne ikke holde ud til at gå og brænde inde med det.

Man kan virke som en kold skid, men det er ikke tilfældet. Man er ekstremt følsom når man selv har kæmpet længe.

Anmeld

21. december 2013

lineog4

Nu har jeg ingen søster eller bror for den sags skyld, så kender ikke til den misundelse der kan være mellem søskende, og konkurrence (som det lyder lidt til I har). 

Men jeg kender til misundelsen ikke fordi jeg ikke kunne få børn men fordi jeg mistede et barn. Jeg har valgt at være ærlig hele vejen og sige jeg kan have svært ved at glædes over andre især hvis de skal have en pige, men det er ikke fordi jeg ikke under dem det, ikke fordi jeg synes det er uretfærdigt, men af den simple grund de får noget som jeg synes er det mest fantastiske... Det er knapt så slemt længere, men det har været og alle de hvor jeg har ønsket det i mit liv og derfor har valgt at fortælle det til, har rummet det og ved jeg i en periode har måtte trække mig - men det var jo en periode (for nogens vedkommende).

De kan godt være du ikke kan være super lykkelig på din søsters vegne, men du kan være ærlig og du kan ikke mindst lade være at skyde hende ting i skoen som at hun alene gør det for at få opmærksomhed. 

Og hvem ved måske vil hun fortælle de skal rejse jorden rundt i et år....

Anmeld

21. december 2013

Mum33

Baby-Dreamer skriver:

Knus

Jeg kan godt huske skuffelsen i den periode, hvor man ønskede sig så brændende en graviditet, og andre så afslørede at de var gravide  Ikke sjovt. Misundelse, frustration, osv vælter op i en, og samtidig forventes der et "smil og tillykke". 

Når det så er sagt, så synes jeg din søsters og dit forhold virker meget usundt. Misundelse, konkurrence og mistro mod hinanden. Man får ikke børn alene af den grund at få opmærksomhed, og der er altså ikke noget der hedde "det er min tur". At få et barn er en velsignelse, og det er ikke som at stå i kø i et supermarked, selvom det kan virke uretfærdigt. 

Mit råd til dig er at finde alt overskud og give hende det kram og tillykke, og "hvor glæder jeg mig til at blive moster". Tænk hvor meget glæde jeres børn får af hinanden, når nu snart det lykkedes for jer.

Anmeld

21. december 2013

LilleSmølf

Jeg kan godt forstå at det må være sur røv selv at have svært når alle andre virker til at kunne med det sammen, men det lyder altså bare så grimt når du er så nedladende mod din søster. Jeg har svært ved at tro at hun vil sætte sin krop igennem en graviditet udelukkende for at få opmærksomhed! Og hvis hun virkeligt ville, ville jeg altså være yderst bekymret og forsøge at snakke med hende om det.

Det er ikke "nogens tur", det sker når det sker, og jeg kan love dig for det er en grim, grim følelse ikke at måtte glæde sig over sin graviditet fordi der er andre, der tilfældigvis ikke har så nemt ved det, men mener at de har "lov" først. ØV for det. Ville du selv ønske at den graviditetsfølelse blev taget fra dig? Pga. noget du slet ikke var skyld i? Ville du vente med at blive gravid fordi andre sagde at "det var deres tur først"?

Jeg spørger kun for at du kan forestille dig hvordan det er, for at du også kan sætte dig i hendes sted. Jeg siger ikke det er sjovt at være ufrivilligt barnløs. Kender én tæt på mig der har været det i næsten 15 år nu, og en anden der har været igennem en del behandlinger, og det var hårdt at vide, at de ville føle et stik i hjertet da vi offentliggjorde min graviditet. Men det er heller ikke sjovt at stå i den anden ende og føle man aldrig kan lave en opdatering eller en kommentar før man føler sig ond fordi "hende og hende kan jo ikke".

Det er helt i orden at være skuffet og ked og jeg håber inderligt ikke at du misforstår mit indlæg som værende ondt, men din søsters graviditet tager altså ingenting fra dig. Du blive ikke hverken mere eller mindre gravid af at hun muligvis er det. Hvordan ville du have det hvis du var gravid og hun ikke kunne glæde sig på dine vegne?

Mit bedste råd ville være indrømme over for hende, at I prøver og at du derfor har svært ved situationen, men samtidig sørge for at være så glad på hendes vegne som du kan - også selvom det kun er meget, meget lidt. Ellers er jeg bange for at det kunne ende med, at barnet får en moster der ikke vil det pga. at dets mor tilfældigvis blev gravid først.

Og så er du noget så velkommen til at rase ud og græde og ønske alle hen der hvor peberet gror, så længe du ikke giver din søster skyldfølelse over det. Hun har nok ting at tænke på i forvejen nu.

Håber snart at I står i samme lykkelige situation

Anmeld

21. december 2013

Loa

Synes det er rigtig ærgerligt hvis du ødelægger din søsters graviditet fordi du gerne selv ville være gravid først. Det er jo heller ikke hendes skyld at det ikke er lykkedes for jer først.
Men synes derimod du stadig godt kan være glad på hendes vegne, det er vel det søskende er der for, og stadig fortælle at det er et brændende ønske hos jer.

Anmeld

21. december 2013

Baby-Dreamer

Hvis det er alt hvad i har at sige så bare glem det...!!!!!!!

I kender ikke min søster..!!! Hendes holdning, og dette er citat: hun er den ældste, så hun skal have børn først, for det første barnebarn får alt opmærksomheden..!!

Og nej jeg har sq da ikke tænkt mig at ødelægge hendes graviditet.. 

Men der er godt nok ingen der kan tvinge mig til at være glad på hendes vegne.. 

Jeg kan ikke ændre hvad jeg føler, og det har jeg heller ikke tænkt mig..!!!

Anmeld

21. december 2013

esioul

Baby-Dreamer skriver:

Hvis det er alt hvad i har at sige så bare glem det...!!!!!!!

I kender ikke min søster..!!! Hendes holdning, og dette er citat: hun er den ældste, så hun skal have børn først, for det første barnebarn får alt opmærksomheden..!!

Og nej jeg har sq da ikke tænkt mig at ødelægge hendes graviditet.. 

Men der er godt nok ingen der kan tvinge mig til at være glad på hendes vegne.. 

Jeg kan ikke ændre hvad jeg føler, og det har jeg heller ikke tænkt mig..!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.