Sagen er den, at min bror og min søster i nogle år har haft en "fætter-kusine-gaveregel" mellem deres børn, som går på at de små "giver" hinanden for højst 100 kr hver. Både min søster og min bror kontaktede mig for at høre om vi også var med på gave-reglen, nu hvor vi også er forældre. Fint nok, selvfølgelig er vi med på den... så slipper vi for at købe vildt dyre gaver til børnene 
Jeg ved at min søster og bror ikke er på gaver længere, på grund af børnene... men vi har ikke på noget tidspunkt aftalt at vi ikke giver gaver (altså mig og mine søskende).
Så jeg har købt gaver til både min bror, min søster og deres kærester før jeg tænkte videre over dét. Men vi har så fået en pakke tilsendt fra min søster med en julegave til vores datter, men ingen til os voksne. Samtidig har jeg snakket med min bror om fuldt gavebudget imellem vores familier... dvs. han er også gået ud fra, at vi voksne giver hinanden gaver.
Men hvad så med dem jeg har købt til min søster+kæreste? Skal jeg bytte/returnere dem og intet nævne, eller skal jeg nævne at jeg har købt gaver til dem og håbe (men ikke forvente) retur eller skal jeg bare lade som ingenting og give gaverne selvom vi ikke får nogle julegaver fra dem... eller hvad? Kan simpelthen ikke finde ud af det...
Anmeld