Nytårsmenu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.032 visninger
29 svar
14 synes godt om
19. december 2013

Maja_4000

Hej piger

Jeg søger nogle lækre forslag til nytårsmenuen i år.. Vi bliver kun tre voksne og så Caroline på 3, og jeg synes faktisk det er svært at lave 'fin' mad til så få

Håber på noget gode forslag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2013

Carina:-)

Jeg ved ikke om det er for voldsomt til jer ,vi er nogen flere nytårsaften,men synes godt man kan lave den samme mad selv om man er få

Men vi skal have.

Forret som består af flere forskellige små retter da ikke alle kan lide det samme.

Butterdejshapsere med taziki,æggestand,rejer,bacon og agurk

Sticky cocktailpølser.

Hapsere med tunmousse,laksemousse og æggesmovs.

Vagtelspejlæg med choricopølse på ristet flute

Kaviarrand

Hovedret.

Oksemørbradbøffer med bernaicesmør,kartoffelfondant,baconbønner,glaserede gulerødder og hjemmelavet hvidløgsflute,

Dessert

Hjemmelavet is i hjemmelavde nøddekurve.

Anmeld

19. december 2013

Maja_4000

Jeg ved ikke om det er for voldsomt til jer ,vi er nogen flere nytårsaften,men synes godt man kan lave den samme mad selv om man er få

Men vi skal have.

Forret som består af flere forskellige små retter da ikke alle kan lide det samme.

Butterdejshapsere med taziki,æggestand,rejer,bacon og agurk

Sticky cocktailpølser.

Hapsere med tunmousse,laksemousse og æggesmovs.

Vagtelspejlæg med choricopølse på ristet flute

Kaviarrand

Hovedret.

Oksemørbradbøffer med bernaicesmør,kartoffelfondant,baconbønner,glaserede gulerødder og hjemmelavet hvidløgsflute,

Dessert

Hjemmelavet is i hjemmelavde nøddekurve.

Det lyder lækkert

Min svoger som kommer er MEGET kræsen og spiser hverken frugt, grønt, fisk eller skaldyr så han må altså bare spise den del af retterne som han kan lide.. Gider ikke spise bøf, pommes og bearnaise fordi det er det eneste han kan lide

Hvad er sticky cocktailpølser? Og har du en opskrift på laksemoussen?

Anmeld

19. december 2013

Louise H.

Hvad med nogle butterdejspakker eller tunmousse til forret?
Måske en culottesteg eller eller et lækkert stykke kød, med ovnstegtekartofler og salat til? Og så noget is til dessert .

Det ene år til nytår fik vi rådyrsteg med kartofler og vildtsovs, dertil waldorfsalat. Det var hammer lækkert

Vildt kan man som regel også købe i mindre portioner. Og så er det bare lækkert, næsten uanset hvad det er

Anmeld

19. december 2013

Maja_4000

Louise <3 Isabella skriver:

Hvad med nogle butterdejspakker eller tunmousse til forret?
Måske en culottesteg eller eller et lækkert stykke kød, med ovnstegtekartofler og salat til? Og så noget is til dessert .

Det ene år til nytår fik vi rådyrsteg med kartofler og vildtsovs, dertil waldorfsalat. Det var hammer lækkert

Vildt kan man som regel også købe i mindre portioner. Og så er det bare lækkert, næsten uanset hvad det er

Jeg har aldrig tilberedt vildt, så er nok lidt bange for at fucke det op haha .. Men det kunne godt være at vi skulle prøve det, for ja.. Det smager godt

Anmeld

19. december 2013

AnonymMor

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Jeg søger nogle lækre forslag til nytårsmenuen i år.. Vi bliver kun tre voksne og så Caroline på 3, og jeg synes faktisk det er svært at lave 'fin' mad til så få

Her skal vi have

forret: tunmousse med salat og hjemmelavet flutes 

hovederet: entrecote bøffer med hjemmelavet kartoffelbåde og whiskeysovs og ostefyldte svampe i ovnen

dessert: hjemmelavet skildpadde is med eksotiske frugter og nøddekurve 

natmad: kiksebord med ost og frisk frugt

Anmeld

19. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Maja_4000 skriver:

Hej piger

hvad med plankelaks?.... Det lavede jeg det ene år hvor det kun var manden, sønnen, mig og min mormor... knægten fik så godt nok laks og kartoffelmos hver for sig...

Anmeld

19. december 2013

isabellasmor

Hej piger

Vi plejer at få 

Forret: laks på en bund af salat, med rejer og asparges, æg og kaviar og hjemmelavet karrydressing, det hele serveret på et fad. Dertil butterdejs trekanter. 

Hovedret: oksemørbrad og en steg af en art (rødt kød), men grøntsager, kartoffelbåde og bearnaise sovs. (En gang imellem også flødekartofler, det kommer an på hvem og hvor mange vi bliver) 

dessert: det er altid forskelligt og jeg ved ikke hvad min kære mor har fundet på I år. Sidste år lavede jeg bananer stegt i honning med is og nødder. 

Anmeld

19. december 2013

Maja_4000

Ms.Sunshine skriver:

hvad med plankelaks?.... Det lavede jeg det ene år hvor det kun var manden, sønnen, mig og min mormor... knægten fik så godt nok laks og kartoffelmos hver for sig...

Det har jeg aldrig prøvet det må jeg lige google

Anmeld

19. december 2013

Maja_4000

isabellasmor skriver:

Vi plejer at få 

Forret: laks på en bund af salat, med rejer og asparges, æg og kaviar og hjemmelavet karrydressing, det hele serveret på et fad. Dertil butterdejs trekanter. 

Hovedret: oksemørbrad og en steg af en art (rødt kød), men grøntsager, kartoffelbåde og bearnaise sovs. (En gang imellem også flødekartofler, det kommer an på hvem og hvor mange vi bliver) 

dessert: det er altid forskelligt og jeg ved ikke hvad min kære mor har fundet på I år. Sidste år lavede jeg bananer stegt i honning med is og nødder. 

Det lyder også lækkert er det røget laks eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.