3 mdr. baby græder, når hun ser bedstemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2013

Victoria2013

Godaften ude i julekrogene 

Forleden dag skete noget hjerteskærende for mig 

Vi har  en meget glad og livlig pige.

Sagen er, vi stod op og fik morgenmad og hyggede med baby. Hun var glad hele morgenen og pludrede med os - MEN, da min mands forældre senere kommer forbi og bedstemor- og far begynder og snakke til hende, skriger hun helt vildt og græder, som om hun er bange!  

jeg blev bare ked af det og kan ikke lade være med at tænke, HVORFOR?

Hun græder så meget, at hun nærmest ikke kan få  luft og synke sit spyt/savl. Hun vridder sig og vil slet ikke være i hendes arme.

Jeg er virkelig bekymret, da hun er en meget glad baby, der smiler og griner til alle og finder det meget mærkeligt, at hun pludselig er sådan 

Har i oplevet lignende?

Sådan har min datter også været overfor min mor siden hun var 2-3 mdr. Nærmest hver gang hun kom over til min mor, så så hun bange ud og begyndte at græde. Hendes farmor var ok og mine veninder ok osv, men lige mormor, hun var åbenbart lidt for overvældende for min lille pige...

Det er faktisk først her sidst vi så min mor at de havde en rigtig god oplevelse sammen! Først blev min pige dog forskrækket da min mor kom besøg og med det samme gik hen og snakkede til lillepigen som lå på gulvet. Hun stak i et hyl og græd som hun plejde Men så kom hun op og blev trøstet og skulle have lidt aftensmad, så mens jeg sad og gav hende mad, snakkede kæresten med min mor i baggrunden. Så tog kæresten vores pige og sad med hende ved min mor og lod hende se min mor lidt mere an... og så kom hun over til min mor og så kunne hun pludselig godt snakke og grine til min mor 

... og min pige er altså 6 mdr nu. Jeg ved ikke hvorfor det er/har været sådan lige med min mor. Alle mulige gode råd er foreslået og min mor tog det jo efterhånden nærmest personligt, at min pige ikke kunne lide at være hos hende. Tror bare hun er sådan en type, der lige vil se visse folk an, før de overfalder hende

Måske det også er sådan med din pige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2013

Smilehul

Puha, hun er glad for mig og far, men bedstemor og bedstefar :s 

Tusinde tak for alle jeres svar. 

Anmeld

20. december 2013

Elgaard73

Smilehul skriver:

Puha, hun er glad for mig og far, men bedstemor og bedstefar :s 

Tusinde tak for alle jeres svar. 

Vores dreng blev også bange for farmor på tidspunkt (mener dog at han var en smule ældre). Det gik over igen og vi fandt aldrig ud af hvorfor.

Jeg har dog en lille teori om at det var fordi at hun havde/har briller og så kunne han ikke rigtig se hendes øjne eller de kan have set skræmmende ud. Men jeg ved faktisk ikke om det var det der gjorde det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.