En snak med pædagogen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2013

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Ej, det lyder underligt det der... Jeg arbejder selv i en vuggestue som pædagog...

...og af alle mennesker skal en pædagog da vide at børn har gode og knap så gode perioder! Alle ved da også at børn udvikler sig... Og i forskellige perioder og måder.. Jeg har da også børn som i perioder er mere påvirkelige, hænge-træer eller i dårligere humør.. Og det er jo bare sådan det er!  Hvis der er et barn, der har en svær tid, og fx reagerer ved, at "lave flere ulykker", så har jeg en tilgangsvinkel, der hedder sig, at jeg giver barnet mere intens positiv opmærksomhed, og har fokus på, at det ikke er fordi barnet VIL lave ulykker (græde mere, slå, bide eller whatever), men  fordi det måske lige går igennem en sværere periode i sin udvikling - små børn gør ikke sådan nogle ting med vilje...

synes det er godt at du har fokus på det! Og rigtig fint at du hiver fat i pædagogen - bliv ved med det! Mange pædagoger har brug for at få udfordret deres faglighed indimellem... 

Hun er forholdsvis nyuddannet. 

Nu er der juleferie og vores datter trives. Hun er bare så skøn og glad. Er spændt på hvordan hun reagerer på at komme i vuggestue igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Hvor gammel er din datter? 

Jeg er selv som dig observerende, føler og mærker hvad der sker og handler på det. Godt du er spørgende og agere, en trivselssamtale er på sin plads, men mindre I kan se at I selv kan gøre noget fx minimere tidsrummet for pasning i institution, eller andre tiltag der måske kan hjælpe.

Min datter er 15 mdr.

Anmeld

27. december 2013

Wik

Anonym skriver:

Min datter er 15 mdr.

Det er kritisk at de taler sådan til hende, de er jo skyld i dårlig stemning og mistrivsel. Din datter forstår sikkert 90 procent af hvad man siger nu, så det er sku problematisk at deres tilgang er så negativ.

Anmeld

27. december 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Det er kritisk at de taler sådan til hende, de er jo skyld i dårlig stemning og mistrivsel. Din datter forstår sikkert 90 procent af hvad man siger nu, så det er sku problematisk at deres tilgang er så negativ.

Jeg er SÅ træt af at høre de samme sætninger gang på gang: Er du sur? Hvorfor er du så sur? DET ligner ikke dig. Det ansigt gider vi ikke. Åhhhhr la være. Er du også sur idag? osv osv. Er godt nok "spændt" på hvordan det går efter nytår. 

Anmeld

27. december 2013

Wik

Anonym skriver:

Jeg er SÅ træt af at høre de samme sætninger gang på gang: Er du sur? Hvorfor er du så sur? DET ligner ikke dig. Det ansigt gider vi ikke. Åhhhhr la være. Er du også sur idag? osv osv. Er godt nok "spændt" på hvordan det går efter nytår. 

Ja, det er også meget upædagogisk og uprofessionelt af dem. De rigtige ville være at aflede, ignorere eller forsøge at opløfte. Det de gør er at sætte gang i en masse. Det er godt du har sagt noget.

Anmeld

27. december 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Ja, det er også meget upædagogisk og uprofessionelt af dem. De rigtige ville være at aflede, ignorere eller forsøge at opløfte. Det de gør er at sætte gang i en masse. Det er godt du har sagt noget.

Ja jeg holder ikke min mund ihvertfald. Er ellers ikke den der råber op. Men det her er altså over mine og min datters grænser.

Anmeld

27. december 2013

san

Anonym skriver:

Hun er forholdsvis nyuddannet. 

Nu er der juleferie og vores datter trives. Hun er bare så skøn og glad. Er spændt på hvordan hun reagerer på at komme i vuggestue igen. 

utroligt at hun har sådan en tilgang til din datter, hvis hun er nyuddannet, ved hun da at det ikke er den rigtig måde at være på overfor hende. At hun kan få sig selv til det  ..

Men dejligt at du som mor er obs på det, og hvis det ikke bliver bedre med dem (pædagogerne) vil jeg gå til lederen.

Hilsen en nyuddannet pædagog i vuggestue

Anmeld

27. december 2013

Anonym trådstarter

san skriver:

utroligt at hun har sådan en tilgang til din datter, hvis hun er nyuddannet, ved hun da at det ikke er den rigtig måde at være på overfor hende. At hun kan få sig selv til det  ..

Men dejligt at du som mor er obs på det, og hvis det ikke bliver bedre med dem (pædagogerne) vil jeg gå til lederen.

Hilsen en nyuddannet pædagog i vuggestue

Ja jeg vil helt sikkert gå videre med det hvis ikke der kommer andre boller på suppen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.