Er anonym da jeg ikke vil udstille vuggestuen eller pædagogen i offentligt forum.
Jeg har her til morgen taget en snak med pædagogen på min datters stue. Det forholder sig sådan, at min datter den seneste tid har ændret sig. Hun virker ikke som den lille glade pige mere når jeg afl. hende i vuggestuen. Hun har været syg og har i den periode været et hængetræ (forståligt nok)
Hun er igang med en rivende udvikling og jeg har selv bemærket, at hun har ændret sig. Men ikke negativt på den måde. Hun er lidt mere genert og der skal mere til før hun sender et smil og et vink (til andre end mor, far, storebror og dem som er tæt på os) Hun har altid været meget glad for personalet og for at komme i vuggestue. Men det har ændret sig meget.
Jeg har gennem noget tid observeret deres tilgang til min datter. Og det er ikke altid positivt synes jeg. F.eks her til morgen kommer vi. Jeg har min datter på armen og jeg siger godmorgen. Pædagogen kigger og siger godmorgen. INGEN reaktion fra min datter andet end et tomt blik. Pædagogen drejer om på hælen mens hun siger "ja det ansigt gider vi ikke". Jeg tager min datter og går ned og får hende klædt af og skiftet til hjemmesko. Vi går på stuen hvor pædagogen sidder. Hun spørger ind til hvad lægen har sagt osv. Jeg fortæller at børn efter en uges sygdom med feber godt kan være trætte noget tid efter, men at jeg ikke tænker det her skyldes sygdom, men nærmere tilgangen til hende (min datter) Jeg fortæller at jeg føler en vis form for negativitet omkring hende. Min datter har været meget vellidt blandt børn og personale. hun har nemlig altid været glad. Nu hvor hun har ændret sig lidt er det som om hun ikke er så "sjov" og spændende mere. Jeg fpr bare så ondt i maven... for jeg ønsker ikke min datter skal mødes med den "negativitet" og at hun bliver "stemplet" som hende den lille sure og pjevset. JEG tænker der ligger mere bag. Og her tænker jeg DERES tilgang til hende kan have en effekt på hendes måde at være på i vuggestuen. Hjemme er hun også pjevset og "morglad" MEN hun er et barn i udvikling. Hun er glad, smiler, fjoller osv herhjemme. I vuggestuen sover hun meget og gider ikke rigtig være en del af det.
Hvad tænker I? Og har I nogen gode råd?
Er lidt ked af situationen og jeg har helt ondt i maven over at afl. hende.
Anmeld