Græder om aften, glad om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
10 svar
6 synes godt om
17. december 2013

Mama1304

Jeg har en pige på idag 6 uger, som er glad om dagen og hun sover fint om dagen.

Altid omkring kl.22/23 bliver hun ked af det og urolig. Hun sover ikke så godt.
Igår aftes ca kl.22.30, blev hun ked af det og ville kun have at enten mig eller min mand gik rundt med hende. Så snart hun fald i søvn og vi lagde hende i liften græd hun Hun faldt først til ro omkring kl.02.

Vi er bange for at hun har ondt et sted?
Nogen som har prøvet lignende, altså en baby der er tilfreds om dagen men snart natten nærmer sig bliver hun trist <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2013

Elgaard73

Hej og tillykke med hende. Jeg tror altså at det er helt normalt. Sådanne små størrelser bliver let "fyldt helt op" af indtryk og hele den store nye verden. Og der resultere ofte i gråd og uro sidst på dagen, hvor det kun er Mor's eller Far's nærhed, som lindre. Giv hende masser af nærhed og tryghed og lad hende evt sove tæt med jer. Det hjalp ihvertefald med vores søn.  

Ellers tag en snak med jeres SP. Hun kan genkende tegnene hvis det f.eks skulle være lidt ondt i maven eller lign. der skaber uroen.

Anmeld

17. december 2013

Babydreams

Mama1304 skriver:

Jeg har en pige på idag 6 uger, som er glad om dagen og hun sover fint om dagen.

Igår aftes ca kl.22.30, blev hun ked af det og ville kun have at enten mig eller min mand gik rundt med hende. Så snart hun fald i søvn og vi lagde hende i liften græd hun Hun faldt først til ro omkring kl.02.

Nogen som har prøvet lignende, altså en baby der er tilfreds om dagen men snart natten nærmer sig bliver hun trist <3

Min første tanke er ikke, at hun har ondt, men at hun bearbejder dagens oplevelser, det gør børn rigtig tid, sidst på dagen..

Laver i mange ting i løbet af dagen? Måske er hun lidt sansesart?

Det var lige mine tanker :-)

Min søn græd non stop, og han havde noget i klemme i nakken, men han var ulykkelig både dag og nat :-(

Anmeld

17. december 2013

Joerg2

Mama1304 skriver:

Hej

Vi havde præcis samme problem med vores datter, da hun var i den alder. Hun var glad hele dagen, men fra kl. 19-21 var hun helt ulykkelig. Jeg snakkede med lægen og fik at vide, at det var helt normalt, at de havde noget uro om aftenen!

For os virkede det, at jeg omkring kl. 19-20 satte mig ind i soveværelset, som var halvmørkt, og ammede hende i søvn. Det var vigtigt, at der var helt stille og næsten mørkt for at undgå yderligere stimuli. 

Måske det også virker for jer

Anmeld

17. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh ja, det er vist helt klassisk i den alder vores havde perioden fra 8 uger til 12 uger ca, hvor han bare var ulykkelig fra 18-23 hver aften. Her hjalp det også kun at gå rundt med ham enten på arm eller i bæresele. vi lod ham være på arm/i sele og falde i søvn der, og så fortsatte vi med at gå rundt med ham til han havde sovet 45min ca, så sov han så dybt at han kunne lægges.

det var sygt hårdt de uger det varede, men det gik pludselig over igen. vi mente bestemt det må have været 8ugers tigerspringet. det kan sagtens variere med et par uger. 

Citat: Cirka 8 uger - Flotte mønstre

Baby begynder at genkende enkle mønstre og former. Han opdager måske sine hænder og øver sig i at kontrollere de små fægtende gevækster. Eller er fascineret af, hvordan lyset danner skygge på væggen. Barnet ser, hører, lugter og smager anderledes nu. „Babyen kan pludselig få skrigeture, og I vil måske forgæves forsøge at finde ud af hvorfor. Intet virker bortset fra at gå rundt og rundt,” siger Helen Lyng Hansen. „Vær opmærksom på, at barnet kan blive overstimuleret, fordi det har en spirende opmærksomhed mod verden, men endnu ikke evner at sortere i alt det nye.”

Anmeld

17. december 2013

Mama1304

Tusind tak for jeres svar

Det er i hvertfald noget jeg kan bruge.

Det der er, er at når jeg går ind i soveværelset og vil putte hende, eller amme hende og hun græder og græder, hun viser hun er sulten og jeg ligger hende til. Hun tager fat mens hun græder/skriger og så giver hun slip og skriger Selvom vi putter hende ind til os græder/skriger hun. Hun stopper først når vi går rundt med hende <3
Men det er ikke hver dag hun gør dette? I søndags var der intet, og der havde jeg faktisk en masse veninder og deres børn på besøg. Igår var vi kun hjemme og mine to svigerinde kom. Og så var hun så ked af det der fra kl.23-2.30. Og det har hun været et par gange, men bare ikke hver dag i træk.

Undskyld hvis det er lidt rodet, sidder og skriver lidt hurtigt

Anmeld

17. december 2013

Clisolka

Uha ja, det er meget normalt i den alder - vi fik det overstået for ca 4 ugers tid siden. 

Her startede det da han var 3 uger og fortsatte indtil han var 8-9 uger gammel. Han er nu 13 uger gammel. 

Det er rent ud sagt et helvede mens det står på - men hold fast, det bliver bedre 

Hvordan er hendes afføring? Jeg tænker om det måske kunne være maveproblemer, for her var Oliver forstoppet da skrigeriet stod på 

Anmeld

17. december 2013

Mama1304

Babymor1013 skriver:

Uha ja, det er meget normalt i den alder - vi fik det overstået for ca 4 ugers tid siden. 

Her startede det da han var 3 uger og fortsatte indtil han var 8-9 uger gammel. Han er nu 13 uger gammel. 

Det er rent ud sagt et helvede mens det står på - men hold fast, det bliver bedre 

Hvordan er hendes afføring? Jeg tænker om det måske kunne være maveproblemer, for her var Oliver forstoppet da skrigeriet stod på 

Okay godt at høre at det er normalt. Men man får så ondt af de små pus når de græder og ikke kan sige hvad der er

Vi mistænker lidt maven os. Hendes afføring er den der remoulade farve, nogle gange lidt mørkere sådan mørkt karry farvet. Den er lidt grynet men mere tynd/slimet i det.

Anmeld

17. december 2013

Clisolka

Mama1304 skriver:

Okay godt at høre at det er normalt. Men man får så ondt af de små pus når de græder og ikke kan sige hvad der er

Vi mistænker lidt maven os. Hendes afføring er den der remoulade farve, nogle gange lidt mørkere sådan mørkt karry farvet. Den er lidt grynet men mere tynd/slimet i det.

Ja det er ikke sjovt når man ikke kan trøste dem, og de ikke kan sige hvor det gør ondt  Her hjalp det at han lå på brystet af mig eller i mine arme - jeg sad med ham i et godt stykke tid, så jeg var sikker på han sov tungt før jeg kunne lægge ham fra mig 

Vi havde specielt skrigeturene når han ikke kunne komme af med hans afføring  Nogle gange hjalp det hvis jeg cyklede med hans ben, eller masserede maven. 

En dag fik jeg et tip om at bruge noget kosttilskud, og siden den dag har vi ingen skrigeture haft - og der har været styr på maven (han har dog stadig nogle enkelte dage hvor han ingen afføring har) 

Anmeld

17. december 2013

modesty

Mama1304 skriver:

Det er meget normalt for babyer i den alder.

Her startede det ved 18-tiden og fortsatte til cirka 22-23. Før den periode havde vi en periode hvor han var vågen flere timer hver nat og græd.

Vi var MEGET glade for vores Manduca-sele! Der kunne han nemlig falde til ro. Jeg kan anbefale at investere i én.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.