Enlig mor med veninde boende i kort periode

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

De skriver aldrig køn. De skriver altid bare ven.. Men jeg tænker at det skal være omkring begge køn.

Men jeg ville aldrig lade en flytte ind, før jeg havde snakke med kommunen, for at være sikker på at det ikke kommer tilbage og bider mig i bagdelen.

Bare for at være på den sikre side..

Altid en god idé at tale med en kompetent person der kan svare sikkert på spørgsmålet først

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

Gittemor09

Anonym skriver:

Jeg har en veninde som er blevet hjemløs og har derfor tilbudt min hjælp at hun kunne bo hos mig (uden at skifte adresse) indtil hun flytter i lejlighed fra 01/02/14.. MEN jeg er enlig mor og er derfor i tvivl om jeg egentlig må have hende boende i så lang en periode eller om jeg egentlig overhoved må?
Håber nogen kan hjælpe mig...

der er selvfølgelig ingen der bestemmer om du må have hende boende...

men hvis du tænker på dine ekstra tilskud, så må du ikke... i kan lige så godt være et par, som du kunne med en mand...

Anmeld

17. december 2013

Majeha

Ja, mange har allerede svaret.

Efter samtale med Udbetaling Danmark (der udbetaler div. støtter til enlige) i sidste uge:

Du vil ikke blive betragtet som enlig forsørger, hvis din veninde flytter ind, da det ud fra dansk lovgivning er tilladt for jer at indgå ægteskab. Hvis din veninde flytter ind, uden adresse, gælder samme regler, som hvis det havde vært en kæreste eller børnenes far, det drejede sig om, og der er nogle regler for, hvor ofter det er tilladt med bl.a. overnatning. Det svinger fra kommune til kommune.

Anmeld

17. december 2013

Majeha

mor:) skriver:

Er godt klar over du ikke har lavet reglerne
Men er nu ret sikker på at det du skriver, gælder hvis det er en ven af modsat køn. Mener nu at have læst at man f.eks. stadig bliver betragtet som enlig hvis man stadig bor hjemme. Ligesom jeg mener at ven af samme køn også er tilladt. Begrundelsen vat netop at der ikke er tale om ægteskabslignende forhold.

Det er rigtigt, at man stadig bliver betragtet som enlig forsørger, og kan få bl.a. friplads og ekstra børne-ungeydelse, hvis man bor og /eller har adresse hos en/begge af sine forældre.

Til gengæld gælder det ikke venner, uanset køn.

Anmeld

17. december 2013

Noneother

Det må man vidst ikke. Men ærlig talt, så synes jeg at det er noget fis at det ikke kan lade sig gøre at hjælpe en ven i nød, når det er så kort en periode.

-og selvom jeg er indædt imod socialt bedrageri. Så fik mine venner m/k altså lov at låne sofaen en måneds tid alligevel, hvis de stod med håret i postkassen.. Helt ærligt.

De ville gøre det samme for mig.

Anmeld

17. december 2013

Elgaard73

Hvis du får ydelser som enlig mor, så må der ikke bo nogle på adressen som du kan have et ægteskabligt forhold til på nogen som helst måde. At I så overhovedet ikke har det, skelner kommunen ikke til.

Men tag da en snak med kommunen/din sagsbeh.(eller hvem der når står for dine ydelser) Det ville da være synd, hvis du retter dig efter råd herinde fra og det så viser sig at være forkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.