Enlig mor med veninde boende i kort periode

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.438 visninger
15 svar
10 synes godt om
16. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg har en veninde som er blevet hjemløs og har derfor tilbudt min hjælp at hun kunne bo hos mig (uden at skifte adresse) indtil hun flytter i lejlighed fra 01/02/14.. MEN jeg er enlig mor og er derfor i tvivl om jeg egentlig må have hende boende i så lang en periode eller om jeg egentlig overhoved må?
Håber nogen kan hjælpe mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg har en veninde som er blevet hjemløs og har derfor tilbudt min hjælp at hun kunne bo hos mig (uden at skifte adresse) indtil hun flytter i lejlighed fra 01/02/14.. MEN jeg er enlig mor og er derfor i tvivl om jeg egentlig må have hende boende i så lang en periode eller om jeg egentlig overhoved må?

hmmm ....

mener faktisk at det ikke er noget problem når det er en kvinde du får boende ... hvorfor mandlige venner så ikke må komme på besøg i en længere periode uden dyneløfteri fatter jeg mindre af .. men det må jo være fordi det er svært at bevise .. eller noget i den stil ..

men mener ikke det er noget problem fordi det er en veninde

Anmeld

16. december 2013

baby012

Det må du ikke. I realiteten kunne det jo være en kæreste. hendes indtægt til tælle med i husholdningen , og det er socialt bedrageri hvis ikke det oplyses til kommunen. For du er ikke enlig når du bor med en anden

Anmeld

16. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
baby012 skriver:

Det må du ikke. I realiteten kunne det jo være en kæreste. hendes indtægt til tælle med i husholdningen , og det er socialt bedrageri hvis ikke det oplyses til kommunen. For du er ikke enlig når du bor med en anden

mener ikke venner eller forældre for den sags skyld tæller med, da det ikke er ægteskabs lignende forhold.

Anmeld

16. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Du anses kun for 'enlig', hvis du ikke lever i et ægteskabslignende forhold med en anden, og i den sammenhæng har folkeregisteradressen kun begrænset betydning. Hvis du har en ven, som gennem kontante bidrag, arbejde i hjemmet eller på anden måde deltager i din husholdning, anses du ikke for at være enlig

taget fra familieadvokaten.dk

Anmeld

16. december 2013

TNBC

mor:) skriver:

mener ikke venner eller forældre for den sags skyld tæller med, da det ikke er ægteskabs lignende forhold.

Hvis du har en ven, som gennem kontante bidrag, arbejde i hjemmet eller på anden måde deltager i din husholdning, anses du ikke for at være enlig

Taget fra familieadvokaten.dk

Anmeld

16. december 2013

Yurie skriver:

Hvis du har en ven, som gennem kontante bidrag, arbejde i hjemmet eller på anden måde deltager i din husholdning, anses du ikke for at være enlig

Taget fra familieadvokaten.dk

nej men det er jo ret svært for kommunen at finde ud af om vennen gør det....

Anmeld

16. december 2013

TNBC

nej men det er jo ret svært for kommunen at finde ud af om vennen gør det....

Ja men det er også svært at bevise den anden vej.

Det er ikke mig der har lavet de regler.
De mener vel at hvis man bor under det samme tag, kan man vel ikke undgå at hjælpe hinanden.

Anmeld

16. december 2013

Yurie skriver:

Ja men det er også svært at bevise den anden vej.

Det er ikke mig der har lavet de regler.
De mener vel at hvis man bor under det samme tag, kan man vel ikke undgå at hjælpe hinanden.

Er godt klar over du ikke har lavet reglerne
Men er nu ret sikker på at det du skriver, gælder hvis det er en ven af modsat køn. Mener nu at have læst at man f.eks. stadig bliver betragtet som enlig hvis man stadig bor hjemme. Ligesom jeg mener at ven af samme køn også er tilladt. Begrundelsen vat netop at der ikke er tale om ægteskabslignende forhold.

Anmeld

16. december 2013

TNBC

Er godt klar over du ikke har lavet reglerne
Men er nu ret sikker på at det du skriver, gælder hvis det er en ven af modsat køn. Mener nu at have læst at man f.eks. stadig bliver betragtet som enlig hvis man stadig bor hjemme. Ligesom jeg mener at ven af samme køn også er tilladt. Begrundelsen vat netop at der ikke er tale om ægteskabslignende forhold.

De skriver aldrig køn. De skriver altid bare ven.. Men jeg tænker at det skal være omkring begge køn.

Men jeg ville aldrig lade en flytte ind, før jeg havde snakke med kommunen, for at være sikker på at det ikke kommer tilbage og bider mig i bagdelen.

Bare for at være på den sikre side..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.