Billeder på facebook eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.789 visninger
12 svar
8 synes godt om
14. december 2013

RosSofi

Læste en tråd om bonusmor, der blev upopulær hos biomor fordi hun lagde et billede af sig selv og bonusbarn på fb. Hm hvem bestemmer sådan juridisk, om der må ligge billeder på online sociale medier af barnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

Lykke:)

Rosa-Sofia skriver:

Læste en tråd om bonusmor, der blev upopulær hos biomor fordi hun lagde et billede af sig selv og bonusbarn på fb. Hm hvem bestemmer sådan juridisk, om der må ligge billeder på online sociale medier af barnet?

Har ingen idé. Men tænker at det umiddelbart må være den der har forældremyndigheden over barnet

Anmeld

14. december 2013

TNBC

Rosa-Sofia skriver:

Du skal altid spørge forældrene før du ligger billeder ud af deres børn. Det gør jeg hvis jeg vil bruge billeder af mine nevøer til noget.
Det er altid de biologiske forældre der bestemmer det, synes jeg.. Det er jo heller ikke alle der vil have deres børns billeder overalt.

Ligesom dagplejemødre skal spørge om de bruge billeder af børnene på hjemmeside.. Hvor jeg var i en vuggestue, skulle forældrene også give lov til at om børnenes billeder måtte forlade vs/bh..

Anmeld

14. december 2013

TNBC

Rosa-Sofia skriver:

Jeg tror ikke der er noget juridisk over det, men bare at spørge om lov før man ligger billeder ud af børn, der ikke er ens egne.

Anmeld

14. december 2013

LinLin

Yurie skriver:

Du skal altid spørge forældrene før du ligger billeder ud af deres børn. Det gør jeg hvis jeg vil bruge billeder af mine nevøer til noget.
Det er altid de biologiske forældre der bestemmer det, synes jeg.. Det er jo heller ikke alle der vil have deres børns billeder overalt.

Ligesom dagplejemødre skal spørge om de bruge billeder af børnene på hjemmeside.. Hvor jeg var i en vuggestue, skulle forældrene også give lov til at om børnenes billeder måtte forlade vs/bh..

Men jeg vil da mene det er "lovligt" hvis faderen har sagt ok til det i dette tilfælde...?

Anmeld

14. december 2013

RosSofi

Ja umiddelbart ville jeg tro forældremyndighedsindehaverne. Så er der bare lige det, hvis folk er skilt og har fælles ffm og så mor siger nej, men far siger ja.

Anmeld

14. december 2013

TNBC

LinLin skriver:

Men jeg vil da mene det er "lovligt" hvis faderen har sagt ok til det i dette tilfælde...?

Ja det har du nok ret i.. men det kommer jo også an på forholdet mellem bio og bonus. Men nu ved vi jo heller ikke om faren har sagt ja.. hvordan bio har det med billeder af barnet på fb.

Det er jo ikke alle bio der kan li bonus, og hende her bio lyder ikke til at bryde sig om forholdet mellem bonus og barn, når hun bliver sur.

Anmeld

14. december 2013

Newsence

Hvis faren til barnet også har forældremyndigheden og han giver tilladelse så er det helt lovligt. Derudover er der oprethavsretten der så vidt jeg ved siger at hvis du har rettighederne til et billede må du godt lægge det online- Men kender ikke så meget til denne lov, men ved fra egen sag at blot den ene med forældremyndigheden har givet tilladelse til det må man ihvertfald godt lægge billeder på facebook.

Anmeld

14. december 2013

san

Yurie skriver:

Ja det har du nok ret i.. men det kommer jo også an på forholdet mellem bio og bonus. Men nu ved vi jo heller ikke om faren har sagt ja.. hvordan bio har det med billeder af barnet på fb.

Det er jo ikke alle bio der kan li bonus, og hende her bio lyder ikke til at bryde sig om forholdet mellem bonus og barn, når hun bliver sur.

Håber da ikke at bio bliver sur fordi hendes barn og bonus har det godt sammen, og det så er derfor hun ikke må ligge billeder op på FB. For så syntes jeg godt nok det er plat

Men at det er fordi bio ikke selv ligger billeder op nogen steder,så kan jeg godt forstå hun bliver sur..

Man vil da sit barn det bedste, og håber på et godt forhold til bonus. Når nu mor og far ikke er sammen, er det sgu da dejligt at vide at ens barn stadig er elsket af både far og bonus.

Anmeld

14. december 2013

TNBC

san skriver:

Håber da ikke at bio bliver sur fordi hendes barn og bonus har det godt sammen, og det så er derfor hun ikke må ligge billeder op på FB. For så syntes jeg godt nok det er plat

Men at det er fordi bio ikke selv ligger billeder op nogen steder,så kan jeg godt forstå hun bliver sur..

Man vil da sit barn det bedste, og håber på et godt forhold til bonus. Når nu mor og far ikke er sammen, er det sgu da dejligt at vide at ens barn stadig er elsket af både far og bonus.

Ja gu er det er plat, men sådan er der nogen der er. Jeg har heldigvis ikke oplevet det. Men man hører da tit at bio mor/far ikke vil lade bonusforælder må vise ting med barnet, ikke være med til ting i vs/bh/skole, være alene med barnet, ikke hente og aflevere barnet, bio vil ikke snakke med bonus, bonus må ikke opdrage barnet eller har noget at sku have sagt omkring barnet.

Det er ikke alle der kan li at exen finder en anden og at der lige pludselig er en anden der er forælder til deres barn/børn.

Det er ikke altid at man tænker at man skal tænke på barnet når man er såret.. Bare tænker klart i det hele taget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.