At få FFM over søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Der er ikke nogen her, der kan give dig svaret.
Det er meget svært at få fuld forældremyndighed, og jeg er ikke helt med på, hvorfor det skulle være nødvendigt nu? Min mand er som regel ikke hjemme, når der skal underskrives papirer til skolen, så det gør jeg bare, der er ingen problemer.
Ved henvendelse til ham om forældremyndighed, kan du risikere, at han ændrer mening og lige pludselig gerne vil deltage i jeres barns liv, som måske/måske ikke er til fordel for barnet?

Det er nemlig det jeg er bange for, men en sagsbehandler derinde har beroligende mig lidt med at det er meget svært at få samvær under de betingelser I vores tilfælde . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Kender ikke proceduren igennem forvaltningen; jeg fik den fulde forældremyndighed over min ældste da hans far frivilligt overgav den...
Men din søns har jo stadig ret til samvær hvis han skulle finde på at ønske det igen!

Det ved jeg, og han vil blive spurgt om det er noget han ønsker (min søn) . Han ved ikke at manden eksistere , men han vil få det afvide når/hvis han søger samvær. 

Anmeld

14. december 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det var vores privatskole ligeglad med, men de kender os selvfølgelig også.

Det her er også en privat skole. Så håber de er ligeglade 

Anmeld

14. december 2013

LinLin

Anonym skriver:

Det ved jeg, og han vil blive spurgt om det er noget han ønsker (min søn) . Han ved ikke at manden eksistere , men han vil få det afvide når/hvis han søger samvær. 

Kan se jeg glemte et ord mente at faderen havde ret til samvær hvis han ønsker det...

Anmeld

14. december 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Jeg er så nerøs  

jeg fik en søn for snart fire år siden med min x . Vi boede på Amager, men da jeg blev gravid, han smed mig ud, flyttede jeg tilbage til Jylland. Der er godt 4 timers kørsel i bil herfra. 

Jeg flyttede hjem til mine forældre til jeg i juli kunne få min egen lejlighed, har i mellemtiden fået en ny kæreste og han flytter ind hos mig i den nye lejlighed . Fødslen kommer og han er med mig hele vejen. 

Han bliver min søns far. Da svaret på faderskabstesten kommer, vil den biologiske far have samvær, vores søn er nu 6 måneder, han kommer en gang hver anden weekend 4 gange. Hvoreftervi modtager et brev om at han ikke ønsker samvær mere. Så det var lidt en flad fornemmelse da vi gik derhjemme og ventedepå han kom, gik ud og tømte postkassen, og da vi så har ventet to timer serjeg  brevet om at han ikke kommer igen.. Meget mærkeligt brev om at det er fordi at jeg ikke ersamarbrjdsvillig ?

men ihvertfald. Min søn lider ikke under det, og han har siden fået en lillesøster og mig og kæresten er blevet gift. 

Vi bor i et stort hus, og det hele går bare godt 

Men, min søn skal jo snart i skole, og der skal bio jo underskrive osv. Det er jeg slet ikke interesseret i, han gør alt for at gøre mig ked af det. Og det vil komme til at gå udover min søn. 

Så jeg skal igang med st have søgt fuld forældre myndighed. 

Har hørt at når de ikke har set hinanden så længe, og min søn har en far i min mand, og den meget store afstand, samt at vi slet ikke kan samarbejde, vulgære dagen nemmere for mig ? 

Hvordan foregår sådan en sag? 

Håber nogen vil dele deres erfaringer, kansler ikke se hvad han skal med halv forældremyndighed når han ikke vil være en del af min søns liv. 

god jul 

jeg kan desværre ikke give positive svar...

nu står der ikke noget om hvor længe far ikke har set sin søn, så kan godt være det er lettere for dig end det var for mig...

Jeg har 2 drenge med en far der valgte at sige han ikke ville se dem, og da han ikke havde set dem i 2 år valgte jeg at søge den fulde forældre myndighed, og både jeg og advokaten regnede med det ville blive nemt, MEN det blev det desværre ikke... det blev en kamp på 1 år om forældre myndigheden over mine drenge, med en far der løj sig igennem retsagerne..... jeg startede sagen da det var "nemt" at få forældre myndigheden, men desværre blev reglerne jo lavet om og siden hen blevet svære end da jeg søgte... dig vandt jeg sagen da vi valgte at hive den i landretten men selveste forløbet tog et år, mange tåre og gav en depression....

fremgangs måden er det samme som da jeg tog den, i vil blive kaldt ind til amtet til et møde hvor i vil sidde med en derinde fra og prøve selv at finde ud af tingene, hvis ikke i kan det kommer den i byretten, normalt vil man sige 1-2 gange i byretten, jeg var desværre ude for det at far ikke dukkede op de 2 første gange og derfor blev det til 4 gange i byretten.... vinder du ikke sagen der vil der være mulighed for at du kan tage den i landsretten for egen betaling, dvs. du kan højst sandsynelig godt få fri proces i byretten men taber du sagerne der er det udelukket i landretten....

men ihvertfald er det sådan det vil komme til at foregå....

håber det bliver lettere for dig end det var for mig

Anmeld

14. december 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

jeg kan desværre ikke give positive svar...

nu står der ikke noget om hvor længe far ikke har set sin søn, så kan godt være det er lettere for dig end det var for mig...

Jeg har 2 drenge med en far der valgte at sige han ikke ville se dem, og da han ikke havde set dem i 2 år valgte jeg at søge den fulde forældre myndighed, og både jeg og advokaten regnede med det ville blive nemt, MEN det blev det desværre ikke... det blev en kamp på 1 år om forældre myndigheden over mine drenge, med en far der løj sig igennem retsagerne..... jeg startede sagen da det var "nemt" at få forældre myndigheden, men desværre blev reglerne jo lavet om og siden hen blevet svære end da jeg søgte... dig vandt jeg sagen da vi valgte at hive den i landretten men selveste forløbet tog et år, mange tåre og gav en depression....

fremgangs måden er det samme som da jeg tog den, i vil blive kaldt ind til amtet til et møde hvor i vil sidde med en derinde fra og prøve selv at finde ud af tingene, hvis ikke i kan det kommer den i byretten, normalt vil man sige 1-2 gange i byretten, jeg var desværre ude for det at far ikke dukkede op de 2 første gange og derfor blev det til 4 gange i byretten.... vinder du ikke sagen der vil der være mulighed for at du kan tage den i landsretten for egen betaling, dvs. du kan højst sandsynelig godt få fri proces i byretten men taber du sagerne der er det udelukket i landretten....

men ihvertfald er det sådan det vil komme til at foregå....

håber det bliver lettere for dig end det var for mig

Puha en tur du har været igennem  

han har ikke set ham siden han var 8 måneder, så næsten 3,5 år uden livstegn. Min søn ved jo heller ikke han eksistere. Men det som hun sagde ville gavne mig meget, var brevet fra ham hvor han jo indrømmer vi ikke kan samarbejde om vores søn, samtidig er hans kendskab til skoler og omegn =0 da han jo bor meget langt væk. Afstanden fra os vil også gavne mig. 

Men er simpelthen så bange for at det skal gå galt på en eller anden måde  

Anmeld

14. december 2013

LinLin

Anonym skriver:

Puha en tur du har været igennem  

han har ikke set ham siden han var 8 måneder, så næsten 3,5 år uden livstegn. Min søn ved jo heller ikke han eksistere. Men det som hun sagde ville gavne mig meget, var brevet fra ham hvor han jo indrømmer vi ikke kan samarbejde om vores søn, samtidig er hans kendskab til skoler og omegn =0 da han jo bor meget langt væk. Afstanden fra os vil også gavne mig. 

Men er simpelthen så bange for at det skal gå galt på en eller anden måde  

Hvorfor gavner afstanden dig?

Anmeld

14. december 2013

Anonym trådstarter

Kan se jeg glemte et ord mente at faderen havde ret til samvær hvis han ønsker det...

Det er heldigvis ikke faren, men barnet der har ret til samvær. faren har ret til at søge samvær, men det slet ikke sikkert at han får det, og lige i vores tilfælde er chancen for at han får det, meget lille ..  

Anmeld

14. december 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Hvorfor gavner afstanden dig?

fordi at hvis man i retten får sagt at det er et problem med samarbejdet, samt afstanden er langt, vil det veje højere end hvis det kun var samarbejdet. Han er jo ikke sådan lige at rende hjem til med et papir som skal underskrives hurtigt. 

Anmeld

14. december 2013

LinLin

Anonym skriver:

Det er heldigvis ikke faren, men barnet der har ret til samvær. faren har ret til at søge samvær, men det slet ikke sikkert at han får det, og lige i vores tilfælde er chancen for at han får det, meget lille ..  

Hvad jeg lige kan læse på statsforvaltningens hjemmesiden står der nu at faderen har krav på det - sådan overordnet... Men også at ved lang tid uden samvær kan dette afslås!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.