At få FFM over søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.597 visninger
30 svar
4 synes godt om
14. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg er så nerøs  

jeg fik en søn for snart fire år siden med min x . Vi boede på Amager, men da jeg blev gravid, han smed mig ud, flyttede jeg tilbage til Jylland. Der er godt 4 timers kørsel i bil herfra. 

Jeg flyttede hjem til mine forældre til jeg i juli kunne få min egen lejlighed, har i mellemtiden fået en ny kæreste og han flytter ind hos mig i den nye lejlighed . Fødslen kommer og han er med mig hele vejen. 

Han bliver min søns far. Da svaret på faderskabstesten kommer, vil den biologiske far have samvær, vores søn er nu 6 måneder, han kommer en gang hver anden weekend 4 gange. Hvoreftervi modtager et brev om at han ikke ønsker samvær mere. Så det var lidt en flad fornemmelse da vi gik derhjemme og ventedepå han kom, gik ud og tømte postkassen, og da vi så har ventet to timer serjeg  brevet om at han ikke kommer igen.. Meget mærkeligt brev om at det er fordi at jeg ikke ersamarbrjdsvillig ?

men ihvertfald. Min søn lider ikke under det, og han har siden fået en lillesøster og mig og kæresten er blevet gift. 

Vi bor i et stort hus, og det hele går bare godt 

Men, min søn skal jo snart i skole, og der skal bio jo underskrive osv. Det er jeg slet ikke interesseret i, han gør alt for at gøre mig ked af det. Og det vil komme til at gå udover min søn. 

Så jeg skal igang med st have søgt fuld forældre myndighed. 

Har hørt at når de ikke har set hinanden så længe, og min søn har en far i min mand, og den meget store afstand, samt at vi slet ikke kan samarbejde, vulgære dagen nemmere for mig ? 

Hvordan foregår sådan en sag? 

Håber nogen vil dele deres erfaringer, kansler ikke se hvad han skal med halv forældremyndighed når han ikke vil være en del af min søns liv. 

god jul 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

Pige2009

Det er svært at sige. Men hvorfor ikke bare selv kontakte din ekskæreste og spørge om han vil underskrive papirerne og dermed give dig fuld forældremyndighed? Så skal papirerne blot indsendes til SFV.

Anmeld

14. december 2013

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det er svært at sige. Men hvorfor ikke bare selv kontakte din ekskæreste og spørge om han vil underskrive papirerne og dermed give dig fuld forældremyndighed? Så skal papirerne blot indsendes til SFV.

Kender ikke hans adresse, telefonnummer eller andet :/ 

vil gerne have det igennem amtet, de har sagsmapper osv. 

Anmeld

14. december 2013

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Desuden, er jeg 100 på at hvis han ved det er noget jeg gerne vil have. Så gør han alt for at sørge for at jeg ikke får den :/ 

Anmeld

14. december 2013

Anonym trådstarter

Slet ingen med erfarring ?? 

Anmeld

14. december 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg er så nerøs  

jeg fik en søn for snart fire år siden med min x . Vi boede på Amager, men da jeg blev gravid, han smed mig ud, flyttede jeg tilbage til Jylland. Der er godt 4 timers kørsel i bil herfra. 

Jeg flyttede hjem til mine forældre til jeg i juli kunne få min egen lejlighed, har i mellemtiden fået en ny kæreste og han flytter ind hos mig i den nye lejlighed . Fødslen kommer og han er med mig hele vejen. 

Han bliver min søns far. Da svaret på faderskabstesten kommer, vil den biologiske far have samvær, vores søn er nu 6 måneder, han kommer en gang hver anden weekend 4 gange. Hvoreftervi modtager et brev om at han ikke ønsker samvær mere. Så det var lidt en flad fornemmelse da vi gik derhjemme og ventedepå han kom, gik ud og tømte postkassen, og da vi så har ventet to timer serjeg  brevet om at han ikke kommer igen.. Meget mærkeligt brev om at det er fordi at jeg ikke ersamarbrjdsvillig ?

men ihvertfald. Min søn lider ikke under det, og han har siden fået en lillesøster og mig og kæresten er blevet gift. 

Vi bor i et stort hus, og det hele går bare godt 

Men, min søn skal jo snart i skole, og der skal bio jo underskrive osv. Det er jeg slet ikke interesseret i, han gør alt for at gøre mig ked af det. Og det vil komme til at gå udover min søn. 

Så jeg skal igang med st have søgt fuld forældre myndighed. 

Har hørt at når de ikke har set hinanden så længe, og min søn har en far i min mand, og den meget store afstand, samt at vi slet ikke kan samarbejde, vulgære dagen nemmere for mig ? 

Hvordan foregår sådan en sag? 

Håber nogen vil dele deres erfaringer, kansler ikke se hvad han skal med halv forældremyndighed når han ikke vil være en del af min søns liv. 

god jul 

Der er ikke nogen her, der kan give dig svaret.
Det er meget svært at få fuld forældremyndighed, og jeg er ikke helt med på, hvorfor det skulle være nødvendigt nu? Min mand er som regel ikke hjemme, når der skal underskrives papirer til skolen, så det gør jeg bare, der er ingen problemer.
Ved henvendelse til ham om forældremyndighed, kan du risikere, at han ændrer mening og lige pludselig gerne vil deltage i jeres barns liv, som måske/måske ikke er til fordel for barnet?

Anmeld

14. december 2013

LinLin

Rockertand skriver:

Der er ikke nogen her, der kan give dig svaret.
Det er meget svært at få fuld forældremyndighed, og jeg er ikke helt med på, hvorfor det skulle være nødvendigt nu? Min mand er som regel ikke hjemme, når der skal underskrives papirer til skolen, så det gør jeg bare, der er ingen problemer.
Ved henvendelse til ham om forældremyndighed, kan du risikere, at han ændrer mening og lige pludselig gerne vil deltage i jeres barns liv, som måske/måske ikke er til fordel for barnet?

Begge skal skrive under når barnet skal skrives op til ex skole og Sfo ...

Anmeld

14. december 2013

LinLin

Kender ikke proceduren igennem forvaltningen; jeg fik den fulde forældremyndighed over min ældste da hans far frivilligt overgav den...
Men din søns har jo stadig ret til samvær hvis han skulle finde på at ønske det igen!

Anmeld

14. december 2013

Rockertand

LinLin skriver:

Begge skal skrive under når barnet skal skrives op til ex skole og Sfo ...

Det var vores privatskole ligeglad med, men de kender os selvfølgelig også.

Anmeld

14. december 2013

LinLin

Rockertand skriver:

Det var vores privatskole ligeglad med, men de kender os selvfølgelig også.

Det skal man altså i folkeskolen - blev nemlig spurgt da Davids far ikke havde skrevet på indmeldelsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.