Aftenvagt 5/2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

Jeg tænker at jeg altid kan hygge med mine børn om morgenen 2-3 timer inden de skal være i inst. Nogle gange kan jeg afl. senere eller de kan holde fri med mig. I mine fridage kan de holde fri på skift med mig så de får ene tid også. Og jeg kan holde fridage med manden så vi kan pleje forholdet. han skal jo være alene med børne 5 aftener i streg. Der ses vi førs 23.30  og så det sovetid. I mine fridage kan jeg sørge for mange praktiske ting også. Men jeg vil også pleje mig selv og tage en lur og lave andre hyggelige ting. Jeg ved ikke men jeg tror det vil fungere godt. Så længe man har en mand der bakker en op.

Tak for uddybende svar

Det lyder til at det sagtens kunne fungere. Jeg siger Go for it

Jeg er selv ved at uddanne mig inden for sundhedssektoren og overvejer også ind imellem hvordan det kunne fungere bedst for vores familie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Tak for uddybende svar

Det lyder til at det sagtens kunne fungere. Jeg siger Go for it

Jeg er selv ved at uddanne mig inden for sundhedssektoren og overvejer også ind imellem hvordan det kunne fungere bedst for vores familie

Jeg har erfaret at børn og arbejde er mega hårdt. Og at arbejde begge fuldtid og dagvagt er til at lukke op og skide i. Så kan man lige så godt lade vær at ha børn. Man ser dem aldrig. Sådan føler jeg det. Derfor tænker jeg der må gøres noget. Og tor en 5/2 løsning er sagen når man har små børn. F.eks sygedage. Man er jo hjemme om dagen og far kan komme hjem og tage over... Skal man til lægen .... ikke et problem tandlæger og andre ting det gør man bare inden arbejde.

Anmeld

12. december 2013

Happiness

Nu arbejder jeg ikke 5-2. Men har skiftende aften og dagvagter.

• Jeg elsker at kunne tage en fridag med min søn bare fordi jeg kan
  • Jeg elsker at kunne grovhygge om morgenen, og først aflevere ved 9-10 tiden
  • Jeg elsker at få tid til mig selv! Jeg elsker at kunne få handlet ind, ordnet alt det praktiske osv så jeg kan koncentrere mig 100% om min søn når jeg henter ham.
  • Jeg elsker at have fri når alle andre er på job Ingen køer i butikkerne, ingen stress og jag
  • Min mand nyder at have aftner sammen med vores søn alene, uden mors indblanding  

MEN

• Hvor er det surt at arbejde hver 2. weekend! Nu arb. jeg så 8-22 den ene dag, så jeg enten har fri lørdag eller søndag i den weekend.
  • Øv at man skal arbejde på helligdage! Især julen gør ondt! Heldigvis er det jo langt fra hvert år!
  • Man kan gå glip af mange familiearrangementer.

Det at jeg har skiftende arbejdstider gør at vores søn er langt mindre i institution end normalen. Normalt er han der fra ca. 9-15-16 stykker. Hvis jeg har fri henter jeg ham ved 14-15 tiden. Oftest ved 15 tiden, da han kan blive ked af at blive hentet lige efter luren. Men som skrevet ovenover har det også sine ofre. Jeg tror ikke jeg ville kunne arb. 5-2 da det er mange aftener at være væk.

Min søn kan max klare at jeg har 2 aftenvagter i træk. Heldigvis er mit arbejde til at "forhandle" med. Og man har mulighed for at bytte vagterne, så jeg undgår det. 

Men jeg tror jeg vil have svært ved at gå tilbage og arbejde et 8-16 job. Jeg nyder simpelthen mine fridage for meget! Og den frihed det giver mht. at holde mor-søn hyggedage. Vi har snakket om at jeg om et par år måske skal overveje et dagtilbud i stedet. Men det er mere når julen og helligdagene begynder at have stor betydning for børnene. Men indtil videre trives vi med det

Anmeld

12. december 2013

Camilla <3

Jeg arbejder aftenvagt på et plejecenter :-) jeg syntes det er vildt lækkert at kunne sove lidt længere om morgenen, nu hvor jeg ikke er vildt god til det der med at stå tidligt op, eller gå tidligt i seng :b 

En større ulempe syntes jeg, er når jeg kører hjemmefra kl. 14.30 og kæresten har fri fra skole der. :-) men nu arbejder jeg også lidt mere, da jeg både er afløser og har et vikariat :-) så jeg har ikke så mange fridage. :-) 

Anmeld

12. december 2013

Mettefpigen

Det er fint med aftenarbejde...
Man skal bare huske at man er oppe i mange timer hvis man står tidligt op med børnene om morgenen, og man først skal på arbejde kl 15...
Og det er ikke meget man ser til kæresten når man arbejder på forskellige tidspunkter....

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Det er fint med aftenarbejde...
Man skal bare huske at man er oppe i mange timer hvis man står tidligt op med børnene om morgenen, og man først skal på arbejde kl 15...
Og det er ikke meget man ser til kæresten når man arbejder på forskellige tidspunkter....

Nej der er fordele og ulemper. Men så længe børnene er små så ser jeg mange flere fordele end ulemper. Og vi snakker måske for en periode om mellem 1-3 år.

Anmeld

13. december 2013

maria_wlt

Anonym skriver:

Nogle som arbejder aftenvagt 5/2 ?

Jeg sæøger job som aftnvagt skal prøve noget nyt. I min verden vil det give mere fritid til mine børn. Jeg ved der er fordel og ulemper. Men det synes jeg også der er ved alm. dagvagt. Jeg har arbejdet som dagvagt i 11 år.

Som det er nu arbejder jeg 37 timer ugentlig. Eroftest først hjemme 16.15. Og så skal børne hentes. De bliver lagt ved kl.19. Så der er ik eget tid med dem.

Nogle gode råd, erfaringer? Hvad ser I som fordele og Hvad ser I som ulemper? Kom frisk.

Hej

Jeg har arbejdet som aftenvagt i 5 år og jeg ELSKER det 

Jeg arbejder dog 2-2-3 (Den ene uge arbejder jeg kun onsdag, torsdag og den anden uge så har jeg kun fri onsdag, torsdag)

Jeg elsker mine fridage og hvis ungerne bliver syge så er der ingen af os der skal tage fri.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.