Nu arbejder jeg ikke 5-2. Men har skiftende aften og dagvagter.
- Jeg elsker at kunne tage en fridag med min søn bare fordi jeg kan

- Jeg elsker at kunne grovhygge om morgenen, og først aflevere ved 9-10 tiden

- Jeg elsker at få tid til mig selv! Jeg elsker at kunne få handlet ind, ordnet alt det praktiske osv så jeg kan koncentrere mig 100% om min søn når jeg henter ham.
- Jeg elsker at have fri når alle andre er på job
Ingen køer i butikkerne, ingen stress og jag 
- Min mand nyder at have aftner sammen med vores søn alene, uden mors indblanding
MEN
- Hvor er det surt at arbejde hver 2. weekend! Nu arb. jeg så 8-22 den ene dag, så jeg enten har fri lørdag eller søndag i den weekend.
- Øv at man skal arbejde på helligdage! Især julen gør ondt! Heldigvis er det jo langt fra hvert år!
- Man kan gå glip af mange familiearrangementer.
Det at jeg har skiftende arbejdstider gør at vores søn er langt mindre i institution end normalen. Normalt er han der fra ca. 9-15-16 stykker. Hvis jeg har fri henter jeg ham ved 14-15 tiden. Oftest ved 15 tiden, da han kan blive ked af at blive hentet lige efter luren. Men som skrevet ovenover har det også sine ofre. Jeg tror ikke jeg ville kunne arb. 5-2 da det er mange aftener at være væk.
Min søn kan max klare at jeg har 2 aftenvagter i træk. Heldigvis er mit arbejde til at "forhandle" med. Og man har mulighed for at bytte vagterne, så jeg undgår det.
Men jeg tror jeg vil have svært ved at gå tilbage og arbejde et 8-16 job. Jeg nyder simpelthen mine fridage for meget! Og den frihed det giver mht. at holde mor-søn hyggedage. Vi har snakket om at jeg om et par år måske skal overveje et dagtilbud i stedet. Men det er mere når julen og helligdagene begynder at have stor betydning for børnene. Men indtil videre trives vi med det 
Anmeld