Aftenvagt 5/2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.401 visninger
16 svar
7 synes godt om
12. december 2013

Anonym trådstarter

Nogle som arbejder aftenvagt 5/2 ?

Jeg sæøger job som aftnvagt skal prøve noget nyt. I min verden vil det give mere fritid til mine børn. Jeg ved der er fordel og ulemper. Men det synes jeg også der er ved alm. dagvagt. Jeg har arbejdet som dagvagt i 11 år.

Som det er nu arbejder jeg 37 timer ugentlig. Eroftest først hjemme 16.15. Og så skal børne hentes. De bliver lagt ved kl.19. Så der er ik eget tid med dem.

Nogle gode råd, erfaringer? Hvad ser I som fordele og Hvad ser I som ulemper? Kom frisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg har ikke selv erfaring, men kunne godt tænke mig at høre hvordan din hverdag kommer til at se ud ved at arbejde aften.

Så arbejder du vel fra 15 - 23?

Anmeld

12. december 2013

esioul

Anonym skriver:

Nogle som arbejder aftenvagt 5/2 ?

Jeg sæøger job som aftnvagt skal prøve noget nyt. I min verden vil det give mere fritid til mine børn. Jeg ved der er fordel og ulemper. Men det synes jeg også der er ved alm. dagvagt. Jeg har arbejdet som dagvagt i 11 år.

Som det er nu arbejder jeg 37 timer ugentlig. Eroftest først hjemme 16.15. Og så skal børne hentes. De bliver lagt ved kl.19. Så der er ik eget tid med dem.

Nogle gode råd, erfaringer? Hvad ser I som fordele og Hvad ser I som ulemper? Kom frisk.

Jeg har arbejde 5/2, da jeg var i hjemmeplejen (havde dog ikke børn)

Synes det gav rigtig god frihed.

Det eneste minus er weekendvagt hver 2 weekend.

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Jeg har ikke selv erfaring, men kunne godt tænke mig at høre hvordan din hverdag kommer til at se ud ved at arbejde aften.

Så arbejder du vel fra 15 - 23?

ja 15-23 Hvad tænker du med hverdag?

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg har arbejde 5/2, da jeg var i hjemmeplejen (havde dog ikke børn)

Synes det gav rigtig god frihed.

Det eneste minus er weekendvagt hver 2 weekend.

ja det er et minus med weekenden men kan stadig være sammen med mine børn og min mand om dagen fra morgen til 14.30.... og så skal jeg afsted på arbejde... men har jo en slags miniferie hver anden uge...

Anmeld

12. december 2013

Englehår

Anonym skriver:

ja 15-23 Hvad tænker du med hverdag?

Sådan - i forhold til hvor meget du så ville være hjemme sammen med børnene?

Anmeld

12. december 2013

Englehår

Anonym skriver:

ja det er et minus med weekenden men kan stadig være sammen med mine børn og min mand om dagen fra morgen til 14.30.... og så skal jeg afsted på arbejde... men har jo en slags miniferie hver anden uge...

Det var lige det jeg mente med hverdag

Anmeld

12. december 2013

esioul

Anonym skriver:

Ja de 5 sammenhængende fridage er virkelig gode. :O)

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Det var lige det jeg mente med hverdag

Jeg tænker at jeg altid kan hygge med mine børn om morgenen 2-3 timer inden de skal være i inst. Nogle gange kan jeg afl. senere eller de kan holde fri med mig. I mine fridage kan de holde fri på skift med mig så de får ene tid også. Og jeg kan holde fridage med manden så vi kan pleje forholdet. han skal jo være alene med børne 5 aftener i streg. Der ses vi førs 23.30  og så det sovetid. I mine fridage kan jeg sørge for mange praktiske ting også. Men jeg vil også pleje mig selv og tage en lur og lave andre hyggelige ting. Jeg ved ikke men jeg tror det vil fungere godt. Så længe man har en mand der bakker en op.

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Sådan - i forhold til hvor meget du så ville være hjemme sammen med børnene?

som det er nu f.eks så arb. jeg 37 timer. er typisk hjemme 16.15. Børnene sover 19.00 ca. Så der er ikke mange timer og de er jo trætte og pyller når man henter dem i inst.

hvis jeg arb. aften så vil jeg kunne have flere timer med dem om morgenen/formiddag. Og hygge og ikke stresse om morgenen. Det er et stort plus. De har deres far som kan tage sig kærligt af dem om aften når de skal spise og sove.

Hvis manden har tidligt fri altså kan være hjemme før 14.30 så kan ungerne holde fri. Og så kan have overtage når jeg skal på arbejde. Så har jeg hygget hele dagen med dem.

I mine fridage kan jeg jo også afl. sent eller lade dem holde fri engang imellem. Jeg ser mange fordele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.