Sove i dp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

L&V

LØI skriver:

Ny på banen 

Min lille dreng starter i DP når han er 9 måneder, så om 1 1/2 måned starter virkeligheden.

Og nu til sagen. Valde falder ikke selv i søvn i barnevognen. Han får en flaske og så falder han i søvn i mine arme. Derefter putter jeg ham (sovende) i barnevognen. Hvordan skal jeg nu forholde mig til start i DP? Skal jeg prøve at lære ham det herhjemme eller bare lade dagplejeren om det. Indtil videre fungerer det fint nok herhjemme, så jeg er også lidt " træt" af, hvis vores sidste måned herhjemme skal blive en kamp. 

Gode råd og ideer modtages 

Min datter blev kørt i søvn til middag og faldte i søvn med flasken i munden i mine arme da hun var lille. Spurgte derfor vores dp og vi sku vende hende af med det hvortil hvores dagplejer svarede at det sku hun nok da nye steder var nemmere at starte nye rutiner nye steder og ganske rigtigt tog det meget få dage med meget lidt hjælp til at falde i søvn og der har aldrig været problemer med at falde i søvn der. Det gjorde faktisk os at vi ku putte hende til middag uden gå ture derefter..

Så snak med jeres dp og find ud af hva hun vil råde jer til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

moaren

Tak for alle jeres input  

Vi havde samme DP til vores store dreng, så vi kender hende godt. Vi havde hende dog ikke i starten da vi skiftede fra en anden DP, så ved ikke hvordan hun håndterer opstarten af lille dreng.

Jeg vil helt sikkert tage en snak med hende om det. Jeg har en måned til indkøring, så der må vi arbejde på det sammen.

Anmeld

13. december 2013

Giraffen

LØI skriver:

Ny på banen 

Min lille dreng starter i DP når han er 9 måneder, så om 1 1/2 måned starter virkeligheden.

Og nu til sagen. Valde falder ikke selv i søvn i barnevognen. Han får en flaske og så falder han i søvn i mine arme. Derefter putter jeg ham (sovende) i barnevognen. Hvordan skal jeg nu forholde mig til start i DP? Skal jeg prøve at lære ham det herhjemme eller bare lade dagplejeren om det. Indtil videre fungerer det fint nok herhjemme, så jeg er også lidt " træt" af, hvis vores sidste måned herhjemme skal blive en kamp. 

det er slet ikke sikkert det bliver en kamp - børn er så snu og da vore sdatter var 6 måneder ku jeg aften-putte hende ved at lægge hende, sige godnat og gå. faren derimod sku troligt sidde ved hendes side og vente til hun sov. det tog ham tre dage med utilfredshed, før han ku gøre som mig, så derfor:

1) det er ikke sikkert dagplejen har samme problem - han kan sagtens skelne mellem ritual hos dig og ritual hos dp

2) jeg synes du skal ta kampen op for din egen skyld, så I ikke er så afhængige af dette ritual - det er også nemmere at tage kampen nu end når du er startet på arbejde igen

Anmeld

14. december 2013

moaren

Giraffen skriver:

det er slet ikke sikkert det bliver en kamp - børn er så snu og da vore sdatter var 6 måneder ku jeg aften-putte hende ved at lægge hende, sige godnat og gå. faren derimod sku troligt sidde ved hendes side og vente til hun sov. det tog ham tre dage med utilfredshed, før han ku gøre som mig, så derfor:

1) det er ikke sikkert dagplejen har samme problem - han kan sagtens skelne mellem ritual hos dig og ritual hos dp

2) jeg synes du skal ta kampen op for din egen skyld, så I ikke er så afhængige af dette ritual - det er også nemmere at tage kampen nu end når du er startet på arbejde igen

Du har ret....bør tage kampen op for alles skyld 

Jeg har skrevet en mail til hende og spurgt forsigtigt, om der er noget hun "forventer" han kan, inden han starter og hun skriver, at det vil være dejligt for alle, hvis han kan puttes uden at skulle køres med. 

Min umiddelbare plan er, at jeg starter den nye rutine til januar. Det er også ved at være tiden hvor han ikke skal have formiddags-flaske mere, så det kommer også lidt af sig selv. 

Har bare dårlig erfaring i bagagen fra han var helt lille. Det var fuldstændig umuligt at få ham til at sove i barnevognen, om den så trillede eller ej 

Anmeld

14. december 2013

merethe

Profilbillede for merethe
LØI skriver:

Ny på banen 

Jeg har aldrig kunne lægge mine børn i barnevognen for at sove. Jeg har altid skulle gå med vognen, så jeg har pænt gået med dem i timer hver dag i alt slags hver. Jeg var rædselslagen da min søn skulle starte i dagplejen, for hvordan ville han klare det i dp. Ville han græde sig i søvn over flere timer. Til kontakt mødet med DP fortalte jeg, at han altså ikke kunne falde i søvn i barnevognen uden at man kørte den. dpmor sagde så, at sådan var det mange børn der havde det. Hun sagde at børn sagtens kan skeldne imellem hvad man gør hos mor og hos dp. Så hun mente ikke det blev noget problem.

Helt ærligt jeg troede ikke en dyt på hende. Den første uge hvor min søn skulle sove hos hende, tjekkede jeg daglig op på hende(skammer mig over det) Vidste hvornår han blev lagt til at sove og hvor og sørgede for at være i nærheden så jeg kunne høre om han græd. Men min søn blev lagt i barnevogn og han græd overhovedet ikke. i weekenden skulle jeg stadigvæk køre ham for jeg kunne stadigvæk ikke bare lægge ham til at sove i barnevognen uden at den kørte.

Så mit råd er at tag det roligt og fortæl dagplejemor det

Anmeld

14. december 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
LØI skriver:

Ny på banen 

Da Karla skulle starte, sagde dp'en og dp pædagogen at jeg skulle fortsætte med at gøre som hidtil og så skulle dagplejeren nok få det hen, som hun ville ha' det :-) De lagde netop vægt på at den sidste tid hjemme, skulle være god og rolig ! Karla var heller ikke vant til at sove i sele ! Det gik så fint - på 3. dagen sov hun der og i den efterfølgende weekend kunne jeg putte hende i barnevognen, sige godnat og hun faldt SELV i søvn, hvilket før krævede vippen, køretur, sang osv. Var meget imponeret over vores dp'er !! :-D

//Mette

Anmeld

14. december 2013

Aabye

LØI skriver:

Ny på banen 

Jeg havde faktisk det samme problem med min dreng. 
Jeg prøvede og prøvede og prøvede at vænne ham af med den dårlige vane.. Så da jeg 2 uger inden knægten skulle starte i dagplejen ringede og fortalte DP-mor at han altså havde en ret så dårlig vane når han skulle sove sagde hun bare at "jamen det tager vi i stiv arm".. 

Første dag han var i dagpleje (han endte med at have en fuld dag derovre) så lagde hun ham i barnevognen.. Og så sov han.. Ingen problemer der.. og sådan har det været siden..

Selvfølgelig skal man ikke bare "tørre" barnets dårlige vaner af på DP mor.. Men når de først kommer i dagpleje er de simpelthen så trætte på en helt anden måde fordi de bliver stimuleret anderledes at barnet nok lidt glemmer den dårlige vane.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.