Sove i dp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.917 visninger
16 svar
22 synes godt om
12. december 2013

moaren

Ny på banen 

Min lille dreng starter i DP når han er 9 måneder, så om 1 1/2 måned starter virkeligheden.

Og nu til sagen. Valde falder ikke selv i søvn i barnevognen. Han får en flaske og så falder han i søvn i mine arme. Derefter putter jeg ham (sovende) i barnevognen. Hvordan skal jeg nu forholde mig til start i DP? Skal jeg prøve at lære ham det herhjemme eller bare lade dagplejeren om det. Indtil videre fungerer det fint nok herhjemme, så jeg er også lidt " træt" af, hvis vores sidste måned herhjemme skal blive en kamp. 

Gode råd og ideer modtages 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

modesty

Ny på banen 

Min lille dreng starter i DP når han er 9 måneder, så om 1 1/2 måned starter virkeligheden.

Og nu til sagen. Valde falder ikke selv i søvn i barnevognen. Han får en flaske og så falder han i søvn i mine arme. Derefter putter jeg ham (sovende) i barnevognen. Hvordan skal jeg nu forholde mig til start i DP? Skal jeg prøve at lære ham det herhjemme eller bare lade dagplejeren om det. Indtil videre fungerer det fint nok herhjemme, så jeg er også lidt " træt" af, hvis vores sidste måned herhjemme skal blive en kamp. 

Hmm... jeg synes det er fint nok med soverutiner som en flaske og en yndlingsbamse o.s.v. - men at "lade dagplejeren om" at vænne baby af med at falde i søvn i mors arme, det synes jeg faktisk ikke er fair - hverken for DP eller for din søn. Det må være din opgave. Så jeg vil helt klart sige at du skal lære ham at falde i søvn i barnevognen inden han starter.

Anmeld

12. december 2013

Morigen

LØI skriver:

Ny på banen 

Jeg syntes du selv skal tage kampen op, så han er klar til at falde i søvn i sin barnevogn inden han starter i dp, ellers er det jo hende der skal tage kampen og hun har jo også 3 andre børn der skal puttes, det tager ikke lang tid så du skal ikke kæmpe den sidste månede

Anmeld

12. december 2013

De3Guldklumper

LØI skriver:

Ny på banen 

Det synes jeg bestemt ikke du kan overlade til dp da hun også har andre børn at skulle tage sig af. I har lavet en dårlig vane så må du også selv rette op på den igen om det så koster nogle trælse oplevelser den sidste måned

Pøj pøj

Anmeld

12. december 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vil lige sige at det nok er meget forskelligt fra barn til barn... Og hvad der virkede for os, virker ikke nødvendigvis for andre.

men min søn var som din lille dreng, han skulle faktisk altid køres rundt med i barnevogn før han faldt i søvn.

Jeg tænkte ikke over det der med at det kunne være et problem i dagplejen. Han startede da han var 10 mdr gammel, da han var kørt ind og skulle sove første gang i dagplejen, var han SÅ træt og mæt af indtryk at hun lagde ham i vognen og så sov han med det samme! Der har aldrig været problemer med putningen i dagplejen.... 

Herhjemme er det stadig ikke nemt, han skal stadig køres i søvn, hvor han i dagplejen bare lægger sig ned og sover med det samme.

Men det er nok forskellig fra barn til barn, men som tingene er hjemme er de ikke når barnet er ude. Min søns bedsteforældre kan også putte knægten indenfor i deres seng til middag uden problemer  det kan vi ikke herhjemme....

Om vi bare har været heldig at det gik, skal jeg ikke kunne sige, men vi tænkte ikke på det, da han blev kørt ind... og han var så udkørt til middagsluren første gang at han bare har vænnet sig til at sådan er det i dagplejen.

Anmeld

12. december 2013

Elgaard73

Jeg syntes at du selv skal tage "kampen" (tror nu ikke at det bliver en voldsom kamp), hjemme i trygge og vante rammer. Jeg syntes at det er synd for din dreng, at han både begynder på en ny del af sit liv og så også lige skal vænne sig af med en (dårlig) vane på samme tid. Det bliver ikke en god start for ham og det er vel det som er vigtigst. At han får så god og behagelig start så muligt.

Desuden er det da bestemt heller ikke fair at lade DP stå med "kampen".

Anmeld

12. december 2013

lineog4

LØI skriver:

Ny på banen 

Da jeg afleverede min datter da hun var 14 mnd i vuggestue kunne hun kun falde i søvn i mine arme og hun så max 45 minutter. Jeg fortalte om det undskyldende, og var helt med på at så måtte jeg hente hende før hun skulle sove, og vi skulle øve og og og og.... Men heldigvis blev jeg mødt af en skøn pædagog der smilede og sagde, lad os se på det. 2. Dag vi var der spurgte hun om hun måtte prøve at putte min datter - øh jo. Hun kom tilbage efter 5 minutter, min datter havde lagt sig ned, lukket øjnene og sov - det os et halvt år mere at nå der til der hjemme. Skal siges hun var en så dejlig pædagog så hun fortalte det samme var sket med hendes datter da hun blev afleveret og det mange gange er svære for de som har skabt at bryde den end en fremmed kommer ind.

jeg siger ikke du får det lige så nemt. Men jeg ville tage en snak med dagplejer før jeg begyndte på en masse

Anmeld

12. december 2013

Fuglemor

LØI skriver:

Ny på banen 

Jeg er dagpleje. Og har oplevet forældre der mente det var mit job at vænne barnet fra feks at skulle vugges i søvn i barnevogn. Men når så det havde været weekend eller ferie så kunne jeg starte forfra fordi de ikke ændrede noget hjemme.

man kan i fælleskab vænne barnet fra nogle ting. men jeg synes det med at han skal have flaske og falde i søvn i dine arme. Det skal han vænnes af med inden. 

Jeg fik feks hurtigt vænnet barnet fra at skulle vippes, men det var hårdt de første dage. især fordi forældrene mente det var mit ansvar.

Anmeld

12. december 2013

Gittemor09

skovrup skriver:

Vil lige sige at det nok er meget forskelligt fra barn til barn... Og hvad der virkede for os, virker ikke nødvendigvis for andre.

men min søn var som din lille dreng, han skulle faktisk altid køres rundt med i barnevogn før han faldt i søvn.

Jeg tænkte ikke over det der med at det kunne være et problem i dagplejen. Han startede da han var 10 mdr gammel, da han var kørt ind og skulle sove første gang i dagplejen, var han SÅ træt og mæt af indtryk at hun lagde ham i vognen og så sov han med det samme! Der har aldrig været problemer med putningen i dagplejen.... 

Herhjemme er det stadig ikke nemt, han skal stadig køres i søvn, hvor han i dagplejen bare lægger sig ned og sover med det samme.

Men det er nok forskellig fra barn til barn, men som tingene er hjemme er de ikke når barnet er ude. Min søns bedsteforældre kan også putte knægten indenfor i deres seng til middag uden problemer  det kan vi ikke herhjemme....

Om vi bare har været heldig at det gik, skal jeg ikke kunne sige, men vi tænkte ikke på det, da han blev kørt ind... og han var så udkørt til middagsluren første gang at han bare har vænnet sig til at sådan er det i dagplejen.

jeg er enig her...

begge mine har nogle soverutiner her, og i dagplejen andre...

de kan godt have problemer med og falde i søvn hjemme... men i dagplejen er/var der ingen problemer...

de bliver også trætte på en helt anden måde...

Anmeld

12. december 2013

modesty

skovrup skriver:

Der er forskel på at skulle køres i søvn, og kun kunne falde i søvn i mors arme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.