SKAL børn have skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Kan de blive vaccineret hvis de er "for gamle" til skoldkopper, det vidste jeg ikke! Men det er da meget smart så de slipper for at blive rigtig syge

Jeg kender dog ikke kriterierne for, hvornår det er aktuelt, og det er også egenbetaling, men man kan jo spørge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg kender dog ikke kriterierne for, hvornår det er aktuelt, og det er også egenbetaling, men man kan jo spørge.

Ja det er da værd at undersøge

Anmeld

11. december 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Min datter er 4 år og har ikke haft skoldkopper endnu. Både i VS og BH har der været direkte epidemier, men hun er altid sluppet udenom!

Jeg begynder at blive lidt nervøs for hun skal vel have dem??

Skal jeg bare vente med tanken om at det bliver en slem omgang jo ældre hun bliver inden de dukker op

Elias bliver 4 til januar og har heller ikke haft. 

Anmeld

11. december 2013

-Sigrid-

Jeg vil have at min datter får det hurtigst muligt, for jeg var 7-8 da jeg fik det og det var forfærdeligt, mine fætre, kusine og bror som jeg 'fik det sammen med' var mindre påvirkede. Og de var yngre :-)

Får man det som voksen kan man blive meget, meget syg af det og der er en væsentlig risiko for at dø af det som voksen :-(

Anmeld

11. december 2013

Maja88

Når man som voksen får skoldkopper..kommer det ikke som skoldkopper men som helvedesild.. som skulle leve op til navnet og brænde som en i helvede..

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

Fedt.. Så må jeg gøre alt hvad jeg kan for at få hende smittet snarest

Anmeld

11. december 2013

Wimmie

Min datter er 4 år og har ikke haft skoldkopper endnu. Både i VS og BH har der været direkte epidemier, men hun er altid sluppet udenom!

Jeg begynder at blive lidt nervøs for hun skal vel have dem??

Skal jeg bare vente med tanken om at det bliver en slem omgang jo ældre hun bliver inden de dukker op

Som flere skriver kan det være farligt at få det som voksne - min (eks)svoger er steril i dag fordi han fik skoldkopper som teenager
Kvinder kan også blive sterile og gravide kan miste barnet... så ja, helst mens de er små.

(vi fik dem overstået her i sidste uge)       

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Som flere skriver kan det være farligt at få det som voksne - min (eks)svoger er steril i dag fordi han fik skoldkopper som teenager
Kvinder kan også blive sterile og gravide kan miste barnet... så ja, helst mens de er små.

(vi fik dem overstået her i sidste uge)       

Okay, ja ærligt man ikke kan trylle

Anmeld

11. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea var også over 4 år før hun fik dem, og blev slet ik syg af dem! Der var flere omgange skoldkopper i både dp og børnehave, før hun til sidst fangede dem. Hun var så god at hun fik smittet alberte på 4 mdr og de havde dem over alt. Heldigvis var jeg på barsel, så det gjorde ik så meget at der gik 3 uger, før de begge var "friske" igen. 

Dog turde en af vores venner ik komme på besøg, da han stadig i en alder af 32, ik havde haft skoldkopper endnu. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.