SKAL børn have skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.516 visninger
18 svar
2 synes godt om
11. december 2013

Anonym trådstarter

Min datter er 4 år og har ikke haft skoldkopper endnu. Både i VS og BH har der været direkte epidemier, men hun er altid sluppet udenom!

Jeg begynder at blive lidt nervøs for hun skal vel have dem??

Skal jeg bare vente med tanken om at det bliver en slem omgang jo ældre hun bliver inden de dukker op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Min datter er 4 år og har ikke haft skoldkopper endnu. Både i VS og BH har der været direkte epidemier, men hun er altid sluppet udenom!

Skal jeg bare vente med tanken om at det bliver en slem omgang jo ældre hun bliver inden de dukker op

Det samme her... Dog mener min læge hun som spæd nok har haft en meget mild form der er gået min næse forbi, efter skole, børnehave osv virkelig har været hårdt ramt uden hun har :-)

Anmeld

11. december 2013

mpr

Anonym skriver:

Altså man plejer at sige det er bedst de får dem som børn, for de kan få dem selvom de er blevet voksne og der slår det bare hårdt. Der er mange der forsøger at få deres børn i nærheden af andre med skoldkopper for at de kan få det. 

Men det er ikke noget de SKAL have hvis de ikke bare får det  

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Det samme her... Dog mener min læge hun som spæd nok har haft en meget mild form der er gået min næse forbi, efter skole, børnehave osv virkelig har været hårdt ramt uden hun har :-)

Hehe jeg har tænkt tanken, men jeg var været lidt ivrig for at få det overstået så jeg har tjekket alle former for knopper de sidste år Tror simpelthen ikke de skulle have været der, men det ville da være nemt hvis det var tilfældet

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

Altså man plejer at sige det er bedst de får dem som børn, for de kan få dem selvom de er blevet voksne og der slår det bare hårdt. Der er mange der forsøger at få deres børn i nærheden af andre med skoldkopper for at de kan få det. 

Men det er ikke noget de SKAL have hvis de ikke bare får det  

For hendes skyld vil jeg være meget ked af de ikke kommer for det kan netop være farligt hvis man får dem som voksen Tænker bare om man helt kan undgå dem, eller de vil komme før eller senere.

Anmeld

11. december 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hehe jeg har tænkt tanken, men jeg var været lidt ivrig for at få det overstået så jeg har tjekket alle former for knopper de sidste år Tror simpelthen ikke de skulle have været der, men det ville da være nemt hvis det var tilfældet

min lillebror havde så mange han har ar den dag idag og ik kunne spise osv da det stod på da han virkelig var ramt også i munden.... Så lægen er sikker(næsten) på at hende af min har haft da der ikke gik en dag uden vi så dem.... Hun havde heller ik knopper men blot lidt feber så satser på lægen har ret ;-) små børn små problemer store børn store problemer hihi

Anmeld

11. december 2013

mpr

Anonym skriver:

For hendes skyld vil jeg være meget ked af de ikke kommer for det kan netop være farligt hvis man får dem som voksen Tænker bare om man helt kan undgå dem, eller de vil komme før eller senere.

Prøv at tage en snak med din læge, det kan være han kan komme med nogle foreslag. Min kæreste har aldrig haft skoldkopper og hans datter har haft det, og ja han har stadig ikke fået det på trods af at han gik rundt med hende, så det kan jo ske man bare aldrig får det  

Men jeg ville helt klart forsøge at få hende i nærheden af nogen der havde det, og virkelig gjorde alt for at hun kunne blive smittet.. Men ja hvis det så ikke lykkes så er der vist ikke så meget at gøre

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

min lillebror havde så mange han har ar den dag idag og ik kunne spise osv da det stod på da han virkelig var ramt også i munden.... Så lægen er sikker(næsten) på at hende af min har haft da der ikke gik en dag uden vi så dem.... Hun havde heller ik knopper men blot lidt feber så satser på lægen har ret ;-) små børn små problemer store børn store problemer hihi

Hmm det kan da godt være hun så er sluppet utrolig billigt Det er også meget underligt hvis hun ikke er blevet smittet for hun rager ellers alt til sig og er ofte syg.

Hun skal til 4 års undersøgelse i januar så må jeg lige høre lægen

Anmeld

11. december 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har 3 børn i 3 forskellige miljøer hver dag - ingen af dem har formået at få skoldkopper - og mor her gemmer ferie hvert år i håb om, at NU er det tid, men nu er der gået 7 år og intet er sket.
Ved næste lægekontakt vil jeg bede om vurdering af, om den ældste skal vaccineres mod skoldkopper.

Anmeld

11. december 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg har 3 børn i 3 forskellige miljøer hver dag - ingen af dem har formået at få skoldkopper - og mor her gemmer ferie hvert år i håb om, at NU er det tid, men nu er der gået 7 år og intet er sket.
Ved næste lægekontakt vil jeg bede om vurdering af, om den ældste skal vaccineres mod skoldkopper.

Kan de blive vaccineret hvis de er "for gamle" til skoldkopper, det vidste jeg ikke! Men det er da meget smart så de slipper for at blive rigtig syge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.