Har nogle af Jer været igennem kræft pakkeforløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.823 visninger
15 svar
2 synes godt om
10. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Og har lyst til at fortælle om det?

Jeg skal igennem et med opstart torsdag, efter et lægebesøg igår, som jeg gik til med hvad jeg troede var harmløse pletblødninger, men efter GU sagde lægen at jeg skal igennem et pakkeforløb, da hun syntes min livmoderhals ser syg ud!

Jeg ved at jeg skal igennem nogle undersøgelser på torsdag, men ikke særligt meget mere.

Hvordan gik det Jer?

Kh Mom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2013

Loa

Har dog ikke, men sender dig mange og håber på det bedste for dig......

Nu kender jeg ikke noget til det, men sætter man et kræftpakkeforløb igang hvis man ikke ved om det er det?

Anmeld

10. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Loa skriver:

Nu kender jeg ikke noget til det, men sætter man et kræftpakkeforløb igang hvis man ikke ved om det er det?

Jeg spurgte min læge om det samme.

Man bliver sat i pakkeforløb, når lægen har BEGRUNDET mistanke, for at få afklaret om lægen har ret i sin mistanke.

Jeg spurgte hvorfor jeg ikke bare blev henvist til en normal speciallæge fx gynækolog, men hun sagde at hun er temmelig nervøs og mistænksom og derfor er det vigtigt jeg kom hurtigt til, og eventuel hurtig behandling

Så jeg er jo mildt sagt pisse nervøs

Anmeld

10. december 2013

Rockertand

Loa skriver:

Ja, det gør man, mistanken er nok.
Det gode ved et kræftpakkeforløb er tidsfristerne på udredning og behandling, der sikrer, at alt går så hurtigt, det kan.

Anmeld

10. december 2013

Carina:-)

Puh ha .

Har ingen erfaringer,men tanker herfra 

Anmeld

10. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Ingen der har nogle erfaringer de vil dele ud af?

Anmeld

10. december 2013

Loa

Jeg spurgte min læge om det samme.

Man bliver sat i pakkeforløb, når lægen har BEGRUNDET mistanke, for at få afklaret om lægen har ret i sin mistanke.

Jeg spurgte hvorfor jeg ikke bare blev henvist til en normal speciallæge fx gynækolog, men hun sagde at hun er temmelig nervøs og mistænksom og derfor er det vigtigt jeg kom hurtigt til, og eventuel hurtig behandling

Så jeg er jo mildt sagt pisse nervøs

Puha det kan jeg godt forstå...

Men selvfølgelig godt at være på den sikre side hvis man kan sige det.....

Håber og krydser virkelig for dig at det ikke er kræft.......

Anmeld

10. december 2013

Loa

Rockertand skriver:

Ja, det gør man, mistanken er nok.
Det gode ved et kræftpakkeforløb er tidsfristerne på udredning og behandling, der sikrer, at alt går så hurtigt, det kan.

Ja okay det er selvfølgelig fornuftigt nok.

Tror bare jeg lige først tænkte at man fik kemo og strålebehandling inden man vidste om det egentlig var kræft. Meeeeeeeen så dumme er Sundhedssystemet vel forhåbentlig ikke.....

Anmeld

10. december 2013

Rockertand

Loa skriver:

Ja okay det er selvfølgelig fornuftigt nok.

Tror bare jeg lige først tænkte at man fik kemo og strålebehandling inden man vidste om det egentlig var kræft. Meeeeeeeen så dumme er Sundhedssystemet vel forhåbentlig ikke.....

Et kræftpakkeforløb udløser nogle rettigheder, som du ikke har krav på i et almindeligt udrednings- og behandlingsforløb.
Der er mange - rigtig mange - der starter i et kræftpakkeforløb, men slutter med en anden diagnose, det betyder altså ikke, at man har kræft, og der behøver ikke engang at være stærk mistanke, men det er bedre at gå med livrem og seler end at blive taget med bukserne nede.
Jeg har selv været pakkepatient, og en del af mit arbejde er også med pakkepatienter, så kender det fra begge sider....foretrækker dog at arbejde med det

Anmeld

10. december 2013

MsDane

Mom skriver:

Og har lyst til at fortælle om det?

Jeg skal igennem et med opstart torsdag, efter et lægebesøg igår, som jeg gik til med hvad jeg troede var harmløse pletblødninger, men efter GU sagde lægen at jeg skal igennem et pakkeforløb, da hun syntes min livmoderhals ser syg ud!

Jeg ved at jeg skal igennem nogle undersøgelser på torsdag, men ikke særligt meget mere.

Hvordan gik det Jer?

Kh Mom

Jeg har ikke selv været igennem pakkeforløb, men arbejder indenfor sygehusverdenen... Du kan sagtens blive sat i pakkeforløb, uden det betyder noget - men hvis man ikke laver det som et pakkeforløb, kan der gå flere måneder, før man kommer til de rette undersøgelser, så hvis der er den mindste mistanke, sender man patienten i pakkeforløb for hurtigt at be- eller afkræfte mistanken.
Sender mange tanker din vej!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.