Brug for hjælp til livsproblemer :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2013

christina92

Anonym skriver:

Hej Allesammen

har brug for lidt hjælp, til at se tingene udefra.

Jeg bor sammen med min forlovede, i en 3 vær. lejlighed, og arbejder på at få drømmebarnet

Jeg er arbejdsløs, og har ikke haft fast job, siden jeg blev færdig med min uddannelse som Pædagog for 3½år siden. Har søgt mange pædagogjob, men kun haft barselsvikariater, men de har ikke været interesseret i at fastansætte mig bagefter, heller ikke selvom der har været åbne stillinger Min forlovede mener ikke jeg gør nok, og jeg selv er skyld i min arbejdsløshed, og er bare så hårdt, selv min familie kommer med kommentarer 

Føler slet ikke noget vil som jeg vil, og ser bare alle andre blive gift, få børn osv og kan slet ikke glæde mig over det længere, alle andre får hvad jeg ønsker, og intet går som jeg ønsker, og mærker presset fra min familie, for det er jo sådan noget man gør, og bliver så grøn af misundelse

Samtidig går jeg i behandling 2 gange i ugen, har enormt dårlig selvtillid, og konstant ked af måden jeg ser ud på, og har det så svært med tillid, især til min forlovede, det har været umuligt for mig at gennemføre sex, indtil vi startede PB, hvor vi er sammen når æl-testen bliver positiv, vi har desværre ikke haft gevinst endnu, og selvom vi kun har prøvet et par mdr, gør det mig så ked af det, igen vil tingene ikke lykkedes, og stresser mig pga sex.

Vi står også i samme situation, som så mange andre, at vi ryger ned i penge den 1. pga den nye reform, og det er også en del vi skændes om, da min forlovede mener at 1000-1500 kroner, må være nok til fornøjelser tøj frisør osv. er så ked af vi skændes og hjælper mig slet ikke, det er mest penge og sex vi skændes om, og får det så dårligt når han lægger op til noget, og føler han plager

hjælp. ved slet ikke hvad jeg skal gøre, og synes bare det hele er et stort kaos og mister håbet om få det alle andre konstant får, foran næsen på mig

Først vil jeg sige at jeg synes i skal gribe hold i pb.... synes ikke det er fair at få et barn ind i en verden der lige nu er så kaotisk. .

Dernæst vil jeg sige at jeg håber jeres situation ændre sig til det positive i den nærmeste fremtid og at i om et par år kan få jeres drømme baby. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2013

lille-fisen

Anonym skriver:

Hej Allesammen

har brug for lidt hjælp, til at se tingene udefra.

Jeg bor sammen med min forlovede, i en 3 vær. lejlighed, og arbejder på at få drømmebarnet

Jeg er arbejdsløs, og har ikke haft fast job, siden jeg blev færdig med min uddannelse som Pædagog for 3½år siden. Har søgt mange pædagogjob, men kun haft barselsvikariater, men de har ikke været interesseret i at fastansætte mig bagefter, heller ikke selvom der har været åbne stillinger Min forlovede mener ikke jeg gør nok, og jeg selv er skyld i min arbejdsløshed, og er bare så hårdt, selv min familie kommer med kommentarer 

Føler slet ikke noget vil som jeg vil, og ser bare alle andre blive gift, få børn osv og kan slet ikke glæde mig over det længere, alle andre får hvad jeg ønsker, og intet går som jeg ønsker, og mærker presset fra min familie, for det er jo sådan noget man gør, og bliver så grøn af misundelse

Samtidig går jeg i behandling 2 gange i ugen, har enormt dårlig selvtillid, og konstant ked af måden jeg ser ud på, og har det så svært med tillid, især til min forlovede, det har været umuligt for mig at gennemføre sex, indtil vi startede PB, hvor vi er sammen når æl-testen bliver positiv, vi har desværre ikke haft gevinst endnu, og selvom vi kun har prøvet et par mdr, gør det mig så ked af det, igen vil tingene ikke lykkedes, og stresser mig pga sex.

Vi står også i samme situation, som så mange andre, at vi ryger ned i penge den 1. pga den nye reform, og det er også en del vi skændes om, da min forlovede mener at 1000-1500 kroner, må være nok til fornøjelser tøj frisør osv. er så ked af vi skændes og hjælper mig slet ikke, det er mest penge og sex vi skændes om, og får det så dårligt når han lægger op til noget, og føler han plager

hjælp. ved slet ikke hvad jeg skal gøre, og synes bare det hele er et stort kaos og mister håbet om få det alle andre konstant får, foran næsen på mig

Det er rigtigt hårdt at se på andre som bare bliver gift, får job, får børn når man også bare selv så gerne vil. Det kan være rigtigt hårdt at være arbejdsløs i lang tid og sådan on and off som du har været - jeg tror faktisk ikke folk forstår hvor hårdt det er psykisk. 

Jeg vil også sige at i bliver nødt til at få noget ro på situationen. Jeg tror det er vigtigt du bruger noget tid på at lære at lade være med banke dig selv så meget i hovedet med ting du mener skal/burde. iøvrigt så kan hilse din kæreste og sige han godt kan klappe i i forhold til at "du ikke gør nok ved jobsøgningen". 

Inden en eventuel graviditet tror jeg det kunne være godt for jer at arbejde med jeres forhold. I forhold til økonomien lyder det som om at i bør sætte jer ned sammen og lave et budget, hvor alle jeres udgifter for hver måned er på (også de som skal betales kvartalsvist, en gang om året osv). Når i er blevet enige om det budget, så er det bare sådan. Vi må jo gøre det bedste med de penge vi nu og engang har. Overskrider en af jer budgettet ja så er det i orden at den anden "skælder ud". 

I forhold til at være usikker på din krop og dig selv. Ja så ved jeg jo ikke om du er en fantastisk smuk pige, der bare ikke selv kan se det eller om du har et par kilo for meget her og der som de fleste af os andre? hvorfor ikke begynde på noget motion af en slags. Noget du kan lide, som du synes er sjovt. Jeg foreslår ikke ligefrem hardcore træning. Yoga er fx også en god motionsform - det er ikke højintensivt mere en god måde at "komme ned i sin egen krop på". Jeg synes selv det er fantastisk. Iøvrigt er motion jo godt til at øge fertilieten. Men man får det også bare godt med sig selv af det og jo bedre man bliver til det jo bedre selvtillid får man. Jo mere selvtillid man får jo større chance er der for at få job (tror jeg) og jo mere gladere man er for sig selv jo nemmere er det også at give noget af sig selv til andre (fx sex med kæresten).

Lige nu handler det mest om at du finder dig selv både fysisk og psykisk. Jeg ved hvordan man kan miste modet - jeg er også selv jobsøgende og ønsker mig også noget så inderligt et barn. Der er ikke andet at gøre end at blive ved - det hele skal nok komme!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.