Brug for hjælp til livsproblemer :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
11 svar
14 synes godt om
9. december 2013

Anonym trådstarter

Hej Allesammen

har brug for lidt hjælp, til at se tingene udefra.

Jeg bor sammen med min forlovede, i en 3 vær. lejlighed, og arbejder på at få drømmebarnet

Jeg er arbejdsløs, og har ikke haft fast job, siden jeg blev færdig med min uddannelse som Pædagog for 3½år siden. Har søgt mange pædagogjob, men kun haft barselsvikariater, men de har ikke været interesseret i at fastansætte mig bagefter, heller ikke selvom der har været åbne stillinger Min forlovede mener ikke jeg gør nok, og jeg selv er skyld i min arbejdsløshed, og er bare så hårdt, selv min familie kommer med kommentarer 

Føler slet ikke noget vil som jeg vil, og ser bare alle andre blive gift, få børn osv og kan slet ikke glæde mig over det længere, alle andre får hvad jeg ønsker, og intet går som jeg ønsker, og mærker presset fra min familie, for det er jo sådan noget man gør, og bliver så grøn af misundelse

Samtidig går jeg i behandling 2 gange i ugen, har enormt dårlig selvtillid, og konstant ked af måden jeg ser ud på, og har det så svært med tillid, især til min forlovede, det har været umuligt for mig at gennemføre sex, indtil vi startede PB, hvor vi er sammen når æl-testen bliver positiv, vi har desværre ikke haft gevinst endnu, og selvom vi kun har prøvet et par mdr, gør det mig så ked af det, igen vil tingene ikke lykkedes, og stresser mig pga sex.

Vi står også i samme situation, som så mange andre, at vi ryger ned i penge den 1. pga den nye reform, og det er også en del vi skændes om, da min forlovede mener at 1000-1500 kroner, må være nok til fornøjelser tøj frisør osv. er så ked af vi skændes og hjælper mig slet ikke, det er mest penge og sex vi skændes om, og får det så dårligt når han lægger op til noget, og føler han plager

hjælp. ved slet ikke hvad jeg skal gøre, og synes bare det hele er et stort kaos og mister håbet om få det alle andre konstant får, foran næsen på mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

CroQuis

Anonym skriver:

Vi står også i samme situation, som så mange andre, at vi ryger ned i penge den 1. pga den nye reform, og det er også en del vi skændes om, da min forlovede mener at 1000-1500 kroner, må være nok til fornøjelser tøj frisør osv. er så ked af vi skændes og hjælper mig slet ikke, det er mest penge og sex vi skændes om, og får det så dårligt når han lægger op til noget, og føler han plager

hjælp. ved slet ikke hvad jeg skal gøre, og synes bare det hele er et stort kaos og mister håbet om få det alle andre konstant får, foran næsen på mig

Puhha, ved snart ikke hvad jeg skal skrive 

Men hvor længe har i været sammen, og har du altid haft det sådan mht ham og sex?

Og det med de 1000-1500 kr til fornøjelser, tøj mm..? Er det pr måned, du ikke mener det er nok? For det bruger vi slet slet ikke 

Anmeld

9. december 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Hej Allesammen

Jeg bor sammen med min forlovede, i en 3 vær. lejlighed, og arbejder på at få drømmebarnet

Jeg er arbejdsløs, og har ikke haft fast job, siden jeg blev færdig med min uddannelse som Pædagog for 3½år siden. Har søgt mange pædagogjob, men kun haft barselsvikariater, men de har ikke været interesseret i at fastansætte mig bagefter, heller ikke selvom der har været åbne stillinger Min forlovede mener ikke jeg gør nok, og jeg selv er skyld i min arbejdsløshed, og er bare så hårdt, selv min familie kommer med kommentarer 

Føler slet ikke noget vil som jeg vil, og ser bare alle andre blive gift, få børn osv og kan slet ikke glæde mig over det længere, alle andre får hvad jeg ønsker, og intet går som jeg ønsker, og mærker presset fra min familie, for det er jo sådan noget man gør, og bliver så grøn af misundelse

Samtidig går jeg i behandling 2 gange i ugen, har enormt dårlig selvtillid, og konstant ked af måden jeg ser ud på, og har det så svært med tillid, især til min forlovede, det har været umuligt for mig at gennemføre sex, indtil vi startede PB, hvor vi er sammen når æl-testen bliver positiv, vi har desværre ikke haft gevinst endnu, og selvom vi kun har prøvet et par mdr, gør det mig så ked af det, igen vil tingene ikke lykkedes, og stresser mig pga sex.

Kram 

Det lyder rigtig hårdt...

Må jeg starte med at spørge hvor gamle I er?

Dernæst vil jeg sige at jeg synes det virker som et dårligt tidspunkt at lave et barn på...ikke bare af økonomiske årsager men også når du har det så skidt med dig selv, ikke har tilliden til din forlovede og I skændes så meget. Jeg synes det lyder som om der er rigtig mange ting I skal have styr på først og at du skal have det bedre...

Hvad med andre jobs end pædagog? Ved godt at det er mega surt ikke at kunne bruge sin uddannelse,men det kunne jo være du kunne få noget andet og så søge pædagogstillinger ved siden af. Det ville da i hvert fald hjælpe på økonomien.

Anmeld

9. december 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det lyder som om du er under et stort pres, ikke kun fra dine omgivelser, men også fra dig selv. Det må være hårdt! Husk på at selvom det ser ud som om alle andre bare har det perfekte liv, så er det sjældent sådan. Alle har deres problemer, det er bare ikke altid man ser dem. 

Hvis jeg skal være helt ærlig, så lyder det som om det måske er et dårligt tidspunkt at sætte et barn i verden. Jeg ved godt det overhovedet ikke er det du vil høre. Men det bliver ikke nemmere når det lille barn kommer til verden. Hvis i allerede skændes om penge og sex, så bliver det bare forstærket når barnet kommer. Jeg tror desværre i bliver nødt til at arbejde på jeres forhold. Du skal have opbygget noget selvtillid og tillid til din kæreste. Det er svært at sige hvordan man gør dette bedst, men måske professionel rådgivning, hvis i ikke selv kan tale sammen på en fornuftig måde. 

For dit eget velvære er det selvfølgelig rigtig vigtigt du får et arbejde. Men hvis det er så svært at få et job i øjeblikket, kunne det så være en mulighed at uddanne sig videre eller til noget andet? 

Anmeld

9. december 2013

Kløver

Anonym skriver:

Hej Allesammen

Puha lyder overvældende

Hvis jeg skulle råde, ville jeg nok, som andre nævner, sætte pb på pause. Få ro på dig og din kæreste og få opbygget noget tillid, og få et stabilt forhold og sexliv. Kan se du går i behandling, og måske så længe du har så meget kaos og du ikke har det så godt, så kan i jo snakke om pb igen når det hele går bedre og behandlingen har hjulpet dig,måske du også har fået job til den til

Hvad med Jobs, har du søgt udover pædagogjobs, har du snakket med de steder du har været, og måske finde ud af om der er en årsag til de ikke ville fastansætte dig, så du kan arbejde med det eller få styrket selvtilliden, hvis det ikke er pga noget du har gjort i dit arbejde ( et råd vi engang fik på et jobkursus)

Måske noget parterapi kunne hjælpe jer, og få en bedre forståelse af hinanden, må ikke være nemt for nogle af jer

Er de 1000kr hver måned, for er jo 12.000 på et år, det bruger jeg langtfra til mig selv, og tror de færreste børnefamilier har så meget til sig selv hver måned

Anmeld

9. december 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej Allesammen

Det lyder hårdt. 

Jeg bider mærke i at jeres sexproblemer ikke er det første du nævner, og heller ikke det du umiddelbart har mest fokus på, men for mig at se er det helt klart det problem der er det mest alvorlige. 

Hvis du kun kan gennemføre sex med din kæreste fordi I skal lave en baby, så er der noget grundlæggende helt galt i jeres parforhold. Eller i dit forhold til din krop og din seksualitet. Selvom du ikke nævner nogle detaljer, så får jeg på fornemmelsen at dette er et grundlæggende problem hos dig? Noget der altid har været sådan. Er det korrekt forstået?

Hvad er det for en behandling 2 gange om ugen du snakker om? Er det en psykolog? Det virker i hvert fald som en rigtig god idé hvis du får snakket med en god psykolog om hvad grunden til dine problemer angående sex og krop kan være.

Og så mener jeg også at det vil være en rigtig god idé at sætte PB på pause indtil du er kommet mere ovenpå psykisk - og indtil du er helt sikker på at dette er manden du vil leve resten af dit liv sammen med. 

Anmeld

9. december 2013

Bondo

Hvis du sender mig en personlig besked, så vil jeg gerne komme med et uddybende svar

Anmeld

10. december 2013

Newsence

at han siger sådan ang din jobsituation er ikke særlig støttende, men måske føler han sig presset økonomisk.
Du og din familie presser dig for hårdt. ta en pause og få forholdet op og kører igen inden I sætter barn i verden. Jeres sexliv skal være fokus nu.. Chancen for baby er lille når I kun har sex ved ÆL og det er sikkert heller ikke fedt for nogen af jer. Har været i behandling for at få baby og her fik vi afvide at vi skulle holde 2 dages pause lige inden ÆL men derefter skulle der sexes alt vi overhoved have lyst til. Hvis du ikke har lyst til sex er det altså et problem i jeres forhold og det er ikke fair at sætte et barn i verden hvis I ikke har det godt, det vil gå ud over baby, så ta en pause og få jer selv op igen.

Ang. økonomi så må jeg give din kæreste ret. 1000-1500 kr til tøj og fornøjelser? Hvis jeg havde det beløb ville jeg være lykkelig. Her bruger vi ca. 300 kr på dette om måneden. Og tøj er for det meste kun til min datter der bliver købt. Derudover snakker vi en is eller andet i ny og næ. Arver alt hvad jeg kan til min datter-tøj, sutteflasker, barnevogn. Hvis I nu skal "ned" på 1000-1500 kr til tøj og fornøjelser- ja undskyld men så har I det altså godt. Så har I langt mere end nogen jeg kender. Det lyder lidt som om du er havnet i en lukus fælde her.

Det kan godt lyde hårdt, men du har det altså økonomisk godt med 1000-1500 kr. til tøj og sjov.

Følelsesmæssigt skal du stoppe med at fokusere på andre og istedet fokusere på dig selv og dit forhold. Glæd dig på andres vegne og vid at en dag bliver det dig. Og bed familien om at blande sig udenom. Det kommer ikke dem ved. Og fortæl din kæreste hvad det gør ved dig at han mener det er din skyld. Evt. kan du bede ham hjælpe dig med at søge jobs. Så vil han se at du gerne vil og det bliver noget I kan gøre sammen

Anmeld

10. december 2013

mogms

jeg er enig med jer andre.

1000-1500 på fornøjelser tøj og frisør. wow det lyder fedt.

I skal få snakket ud helt sikkert dit dårlige selvværd, er jo lisom grundpillen i at du har det godt. 

Jeg er selv ledig og det er nok min far der værst med at komme med en stikpille her og der om at jeg stadig er arbejdsløs, men jeg har mit selvværd i orden og kan snakke ham ned igen. Og rolig nu der er kun 5 mdr, og ifgl. fagforeningen er jeg slet ikke nået uge 15 endnu, da jeg har holdt ferie og haft afspasering (pga overskudende timer da jeg var fritstillet og have virkarjob samtidig lige op til jeg var ledig)

Hvad med at du ser på en sygemelding og får behandling, psykolog? eller lign. Nogle kan få lign samtaler ved lægen. 

Jeg havde en slem nedtur da jeg var ledig efter endt uddannelse, (2008-2010) og endte i depression og angst. Jeg fik psykolog hjælp og medicin. Jeg ville ikke bytte dette for noget idag. Jeg har en masse værktøjer jeg fik fra dette forløb, at jeg idag kan have en dårlig dag, men det er osse hvad det er.

men ellers se på andre jobs, søg dem og få lidt penge ind den vej. 

også skal du lige have denne her 

Anmeld

10. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej Allesammen

Jeg kan bestemt godt forstå, at det er hårdt at stå i din situation og føle, livet er sat på standby, mens andre drøner derudad med job osv. Men jeg tænker også, at det må være frygteligt hårdt for din kæreste at blive afvist af dig og at have fået funktion af "avlstyr", når du har ÆL - det lyder ikke som noget godt fundament for et parforhold og slet ikke, hvis du skulle blive gravid, og hans eneste garanti for nærhed forsvinder igen. 

For mig lyder det ikke, som om det er lige nu, I er klar til at blive forældre. Måske er det slet ikke jer, der skal have børn med hinanden? Et barn er ikke en kilde til overskud og romantik - de forhold skal være på plads for at kunne give et barn en god opvækst, ikke omvendt. 

Mht. økonomien ville jeg også have det stramt med at være den, der tjente mest og så se min partner stille krav om unødig luksus - for det er store krav, du stiller. Det er ikke fair, at han bebrejder dig for din arbejdsløshed, men omvendt kan du heller ikke forvente, at han med glæde sætter 1000-1500 eller mere af til dit forbrug. 

Jeg synes bestemt, du skal udskyde projekt baby og sætte al din energi ind på tre mål: At du får det bedre med dig selv, at I redder jeres parforhold eller går hver til sit, og at du forhåbentlig snart finder et job. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.