Lindre hoste? Og tusind tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.929 visninger
22 svar
3 synes godt om
9. december 2013

2721

Hej

Hvis nogen af jer ligge inde med nogle gode fif til at lindre hoste lidt, så ville jeg være dybt taknemmelig, da min søn hoster rigtig meget og det påvirker særligt hans og ja, min søvn.

Han har astma og få flexotide 2 gange morgen og aften og om natten hvis han vågner plus airomir morgen aften.
Vi har været til lægen og der er ikke noget at høre på lungerne. Og medicin mængden er efter lægens råd.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

bøllen

2721 skriver:

Hej

Hvis nogen af jer ligge inde med nogle gode fif til at lindre hoste lidt, så ville jeg være dybt taknemmelig, da min søn hoster rigtig meget og det påvirker særligt hans og ja, min søvn.

Han har astma og få flexotide 2 gange morgen og aften og om natten hvis han vågner plus airomir morgen aften.
Vi har været til lægen og der er ikke noget at høre på lungerne. Og medicin mængden er efter lægens råd.

Knus

Får han airomir 2 gange ? Morgen - aften ??

det lyder ikke af meget - Silas hoster også i øjeblikket , og bare i børnehaven har han fået 2 pust ( 9-15 ) og ender gerne på de max pust vi må ( 6-8 stk i døgnet )

kender desværre ingen gode råd - her er det kun blå der virker samt tid

Anmeld

9. december 2013

2721

bøllen skriver:

Får han airomir 2 gange ? Morgen - aften ??

det lyder ikke af meget - Silas hoster også i øjeblikket , og bare i børnehaven har han fået 2 pust ( 9-15 ) og ender gerne på de max pust vi må ( 6-8 stk i døgnet )

kender desværre ingen gode råd - her er det kun blå der virker samt tid

Ja, lægen ville have jeg øgede flexotide ikke airomir

Jeg har egentlig ikke lige tænkt over at jeg kunne give mere af den, men jeg kan læse i de papire hvor jeg skrev dosis ned at han egentlig må få airomir efter behov. Så måske jeg skulle øge den. Men undres over hvorfor han ikke forslog det:/

Dog er den anvisninger fra den gang de troede det var AB og ikke astma, men mon ikke det gælder alligevel?

Anmeld

9. december 2013

bøllen

2721 skriver:

Jeg har egentlig ikke lige tænkt over at jeg kunne give mere af den, men jeg kan læse i de papire hvor jeg skrev dosis ned at han egentlig må få airomir efter behov. Så måske jeg skulle øge den. Men undres over hvorfor han ikke forslog det:/

Dog er den anvisninger fra den gang de troede det var AB og ikke astma, men mon ikke det gælder alligevel?

Ok det skal jeg ikke gøre mig klog på

jeg er ikke klar over forskellen på ab / astma . Min læge kan ikke umiddelbart sige hvad forskellen er .

mener vi har fået af vide mellem 6-8 pust i døgnet . 

Airomir er jo til anfald så undre mig over I ikke bruger mere hvis han hoster meget . Her har vi også kørt dobbelt dosis af flexotide men det var sidste udvej inden indlæggelse . 

Her bruger vi den blå når han hoster som nu og det afhjælper som regel . Hvis ikke 1 pust er nok får han 2 ( gerne om natten )

Anmeld

9. december 2013

2721

bøllen skriver:

Ok det skal jeg ikke gøre mig klog på

jeg er ikke klar over forskellen på ab / astma . Min læge kan ikke umiddelbart sige hvad forskellen er .

mener vi har fået af vide mellem 6-8 pust i døgnet . 

Airomir er jo til anfald så undre mig over I ikke bruger mere hvis han hoster meget . Her har vi også kørt dobbelt dosis af flexotide men det var sidste udvej inden indlæggelse . 

Her bruger vi den blå når han hoster som nu og det afhjælper som regel . Hvis ikke 1 pust er nok får han 2 ( gerne om natten )

Aner det heller ikke.
Jeg bruger også airomir når han fx er ude og løbe/cykle, da han rigtig ofte ikke kan få vejret der, havde bare slet ikke tænkt på at give det i denne situation.
Giver den jo også når han fx hoster så voldsomt at han er ved at kaste op.

Dumme mig

Ringer lige til lægen i morgen.

Anmeld

9. december 2013

bøllen

2721 skriver:

Aner det heller ikke.
Jeg bruger også airomir når han fx er ude og løbe/cykle, da han rigtig ofte ikke kan få vejret der, havde bare slet ikke tænkt på at give det i denne situation.
Giver den jo også når han fx hoster så voldsomt at han er ved at kaste op.

Dumme mig

Ringer lige til lægen i morgen.

Ved heller ikke om det er det rigtige for jer

Silas ville da kaste sine lunger op med kun 2 pust I disse dage kører vi max dosis.

Ja det kunne du da prøve.

Anmeld

9. december 2013

NessaXenia

Min datter får flexotide morgen + aften (1 pust)
Aromir gives PN. Nogle få nætter har jeg givet om natten hvis hun vågner om natten og hoster meget. Hvis hun får meget hoste og pibende vejrtrækning må hun få ved behov. Hvilket er yderst sjældent når hun får flexotide hver morgen og aften her i vinterperioden.

Anmeld

9. december 2013

Masig

Min læge sagde at de faktisk ikke kunne få for meget airomir. Hun sagde noget om at de på sygehuset tidligere, gav det intravenøst vist, og det jo derfor gik direkte i blodet, og der fik de vist hver time eller noget... Kan altså ikke huske præcist hvad hun sagde, men i og med de får det gennem luftveje ved astma/AB, så får de slet ikke så stor en dosis som på sygehuset, og derfor kan man faktisk ikke som sådan overdosere...

Nå, lige et lille sidespring, ikke fordi jeg synes du bare skal give mere uden lige at vende det med lægen... 

Men udover det, så kan du hæve hovedgærdet på sengen, lufte godt ud, og evt give lidt varmt at drikke... Det var hvad lægen anbefalede os mod hoste... Det hjalp lidt her...

Anmeld

10. december 2013

2721

NessaXenia skriver:

Min datter får flexotide morgen + aften (1 pust)
Aromir gives PN. Nogle få nætter har jeg givet om natten hvis hun vågner om natten og hoster meget. Hvis hun får meget hoste og pibende vejrtrækning må hun få ved behov. Hvilket er yderst sjældent når hun får flexotide hver morgen og aften her i vinterperioden.

Tak for svar.
Jeg synes ikke pt vi har nogen effekt af hverken det ene eller det andet
Dog synes jeg ikke han har pibene vejrtrækning og lægen sagde at flexotiden tydeligt holdte hans astma i skak.

Men han hoster og hoster.
Jeg gave airomir 4 pust i løbet af natten med ringe eller ingen effekt.

Anmeld

10. december 2013

2721

Masig skriver:

Min læge sagde at de faktisk ikke kunne få for meget airomir. Hun sagde noget om at de på sygehuset tidligere, gav det intravenøst vist, og det jo derfor gik direkte i blodet, og der fik de vist hver time eller noget... Kan altså ikke huske præcist hvad hun sagde, men i og med de får det gennem luftveje ved astma/AB, så får de slet ikke så stor en dosis som på sygehuset, og derfor kan man faktisk ikke som sådan overdosere...

Nå, lige et lille sidespring, ikke fordi jeg synes du bare skal give mere uden lige at vende det med lægen... 

Men udover det, så kan du hæve hovedgærdet på sengen, lufte godt ud, og evt give lidt varmt at drikke... Det var hvad lægen anbefalede os mod hoste... Det hjalp lidt her...

Tak for svar

Jeg gennemgik det jeg selv havde noteret hos lægen efter tidligere besøg og har skrevet at må få op til 10 pust af airomir i døgnet, så i nat prøvede jeg at give airomir, men ringe det hjalp.
Idag render snotten igen og feberen er højre end hidtil til trods af at lægen påstod at han var ved at være helt rask. Ikke At jeg var enig med lægen, men er bare så frustreret og træt.

Forsøgt at få talt med lægen idag men han var ikke ved telefonen(lægehus)
Sekretæren sagde at jeg bare skulle forsøge med airomir.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.