Det er okay, er det ikke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2013

Team Putte

MyLove E skriver:

Vi har lige smidt Elias ud og sove uden frokost. Han har siddet ved bordet og spist med, eller det vil sige at han spiste sit æg og smuldre så rugbrødet i tusind stykker. Vi blev ved med at sige han skulle sidde ordentlig. Men han smilede bare frækt og blev ved.
Så rejste jeg mig midt i min mad og sagde, "jeg finder barnevognen" "ja så tager vi en tør ble, Elias" Sagde far.
Og nu er drengen puttet uden mad.

Det er okay ikke?? Han er 2.5 år

hvis de leger med maden i den alder så er de ikke sultne! Synes ikke i har gjort noget forkert han skal dog tilbydes en mad når han står op.. Efter min mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ku sagtens fine på at gøre det samme! X

Anmeld

7. december 2013

lineog4

Kommer helt an på hvordan det blev gjort og om det kunne ske her hjemme.

De har sagtens kunne blive lagt uden egentlig mad hvis jeg vurderede de enten var for trætte til at spise eller ikke sultne. Men jeg ville ikke have lagt dem som en straf. Her hjemme havde det foregået nogenlunde sådahører: jeg kan se du ikke er mere sulten, så nu går jeg ud og gør klar til du kan putte og så kan du få lidt mad når du vågner. Og det ser jeg intet problem i.

Jeg ville derimod aldrig sige: du skal sidde ordentligt for ellers ligger jeg dig ud og sove/putte.

Anmeld

7. december 2013

Faith

Man kan ikke tvinge et barn til at spise....

Min Mikkel havde en periode hvor han ingen aftensmad spiste what so ever. Ligegyldigt hvad vi serverede rørte han det ikke. Vi forsøgte alt lige fra "trusler" til de mere pædagogiske fremgangsmåder, fordi vi jo syntes det var ret vigtigt at drengen fik aftensmad.

Intet virkede! Til sidst besluttede vi at fjerne al opmærksomhed fra ham og hans urørte mad. Vi snakkede om alt muligt, lige bortset fra emnet mad. Det virkede!

En spisesituation skulle gerne være noget positivt hvor familien samles og snakker om hvordan dagen er gået.

Din søn tager ikke skade af at komme ud og sove uden mad en enkelt gang. Det vigtige er hvordan i som de voksne vælger at håndtere situationen.

Anmeld

7. december 2013

MyLove E

ano14316 skriver:

I den situation du beskriver der, havde jeg valgt at ignorere hans adfærd selvom det er virkelig svært... Jeg læser det som at han udmærket godt er klar over at det ikke er ok, og søger bare en reaktion på det.. 

Magnus lægger i øjeblikket god en op på bordet, siger vi noget til ham får vi samme reaktion som dig og måltidet er egentlig ødelagt for alle.. ignorere vi det går der ganske kort tid så taget han foden ned og spiser sin mad. 

Så jeg ville have ignoreret det i et relativt kort tidsrum 2-5 min og så have opført mig fuldstændig normalt som om måltidet var ovre. 

Det havde vi gjort. Men han blev bare at sidde og lege.

Med kender også godt den med foden her hjemme.

Anmeld

7. december 2013

MyLove E

Team Putte skriver:

hvis de leger med maden i den alder så er de ikke sultne! Synes ikke i har gjort noget forkert han skal dog tilbydes en mad når han står op.. Efter min mening

Jo jo selvfølgelig skal han det;-)

Anmeld

7. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Han har nok ikke været super sulten alligevel.
Men personligt ville jeg ikke håndtere det på den måde. Jeg enten fjerne hans mad og sige: "så er du færig med at spise." Men vi har heller ingen forventning om at han bliver siddende til vi også er færdige med at spise. Det må komme lidt senere Så han går typisk selv ned og leger i nærheden af os mens vi spiser færdigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.