Det er okay, er det ikke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
16 svar
28 synes godt om
7. december 2013

MyLove E

Vi har lige smidt Elias ud og sove uden frokost. Han har siddet ved bordet og spist med, eller det vil sige at han spiste sit æg og smuldre så rugbrødet i tusind stykker. Vi blev ved med at sige han skulle sidde ordentlig. Men han smilede bare frækt og blev ved.
Så rejste jeg mig midt i min mad og sagde, "jeg finder barnevognen" "ja så tager vi en tør ble, Elias" Sagde far.
Og nu er drengen puttet uden mad.

Det er okay ikke?? Han er 2.5 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2013

Fuglemor

MyLove E skriver:

Vi har lige smidt Elias ud og sove uden frokost. Han har siddet ved bordet og spist med, eller det vil sige at han spiste sit æg og smuldre så rugbrødet i tusind stykker. Vi blev ved med at sige han skulle sidde ordentlig. Men han smilede bare frækt og blev ved.
Så rejste jeg mig midt i min mad og sagde, "jeg finder barnevognen" "ja så tager vi en tør ble, Elias" Sagde far.

Det er vores altså også kommet og hun er 18 mdr. De skal sidde pænt og også vide det ikke er i orden at gøre sådan. Det er måske den hårde måde at lære dem det på. Men nok er bare nok. Og han havde jo fået det at vide flere gange. 

Anmeld

7. december 2013

Mamalou

Hvis han havde været sulten, så ville han ikke have leget med maden, så jeg synes det er fint at han kom ud at sove. Det kunne også have sket herhjemme.
Han får vel mad når vågner igen, så ingen farer for at han sulter

Vh. Louise

Anmeld

7. december 2013

esioul

MyLove E skriver:

Nu ha jeg ikke selv børn.

Men tror jeg ville have fjernet maden i stedet, så han ikke opfattede "at komme ud at sove" som en straf.

Anmeld

7. december 2013

Fuglemor

esioul skriver:

Men tror jeg ville have fjernet maden i stedet, så han ikke opfattede "at komme ud at sove" som en straf.

Det har vi faktisk prøvet med vores, men hun skaber sig fuldstændig tosset indtil hun får maden igen. 

Anmeld

7. december 2013

TNBC

esioul skriver:

Jeg tror ikke de ser det som en straf. Man siger jo; Nå du er ikke sulten så kommer du ud og sove(når det alligevel er det tidspunkt) Hvis børn leger med maden, ikke spiser den, er de som regel ikke sultne og hvis du bare sætter maden lidt væk, vil de jo stadigvæk bare sidde og lege ved bordet eller vil ned... Og jeg tror ikke det vil hjælpe at flytte den for så kan de blive sure som en anden skriver

Anmeld

7. december 2013

TNBC

MyLove E skriver:

Det er helt ok.. Han har jo spist noget, og så var han nok ikke mere sulten.

Så får han noget når han vågner. Nogen gange er man bare ikke sulten, og så skal man jo ikke tvinges til at spise..

Anmeld

7. december 2013

TrineMine86

MyLove E skriver:

Jeg ville nok bare sætte ham fra bordet og vente et kvarter med at putte - så han ikke forbinder det med at komme i barnevogn som straf.. 

Anmeld

7. december 2013

ano14316

MyLove E skriver:

I den situation du beskriver der, havde jeg valgt at ignorere hans adfærd selvom det er virkelig svært... Jeg læser det som at han udmærket godt er klar over at det ikke er ok, og søger bare en reaktion på det.. 

Magnus lægger i øjeblikket god en op på bordet, siger vi noget til ham får vi samme reaktion som dig og måltidet er egentlig ødelagt for alle.. ignorere vi det går der ganske kort tid så taget han foden ned og spiser sin mad. 

Så jeg ville have ignoreret det i et relativt kort tidsrum 2-5 min og så have opført mig fuldstændig normalt som om måltidet var ovre. 

Anmeld

7. december 2013

esioul

Yurie skriver:

Jeg tror ikke de ser det som en straf. Man siger jo; Nå du er ikke sulten så kommer du ud og sove(når det alligevel er det tidspunkt) Hvis børn leger med maden, ikke spiser den, er de som regel ikke sultne og hvis du bare sætter maden lidt væk, vil de jo stadigvæk bare sidde og lege ved bordet eller vil ned... Og jeg tror ikke det vil hjælpe at flytte den for så kan de blive sure som en anden skriver

Jeg tror nu stadig jeg ville flytte fokus fra spisesituationen, enten flytte maden eller tage barnet væk fra bordet.

Jeg ville ikke putte direkte.

Men man kender jo bedst selv sit barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.