er det normalt at min søn ikke kan det endnu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2013

Eliza

Jeg har sjældent hørt om 18 årige som ikke vidste hvor deres næse eller mund var.
Hop op og fald ned på det! Han skal nok få det lært
Jeg tænker at det os kommer an på hvor meget forældre går op i at han skal lære det, og hvor meget det interessere ham.

Måske aner din søn ik hvor hans næse er (undskyld mig, men hvor nyttig viden er det os når man er 14 mdr? )
Så kan han helt sikkert en masse andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2013

Kløver

Det er jo meget forskelligt hvad børn kan hvornår, og tror langt fra de fleste børn kan det når de er 14 mdr, og hvordan de gør det er jo også forskelligt. Hader selv sådanne sammenligninger, og forstår godt dine følelser. Når de begynder så fokuser i stedet for alt det dit barn kan, har hjulpet her, børn er jo foran på forskellige områder, min søn er først nu så småt at vise interesse for puslespil, i stedet har han været hurtig til at lære at bruge sin løbecykel og interesseret sig meget for tog og biler, min venindes dreng lærte først at gå da han var 18 mdr til gengæld kunne han næsten alle bogstaver i alfabet så fokuser på det din dreng kan og fremhæv det, når de laver negativ sammenligning, sikker på din dreng er som han skal være og du er den bedste mor for ham

Anmeld

7. december 2013

lineog4

Vil hellere vende den rundt og sige: hvis I ikke specifikt har øvet det med jeres barn så er det normalt om det kunne ;-) 

min store pige var så god til at vise: hvor stor er... Og kunne også til store grin vise or stærk hun var. Det har ingen af de andre kunne - er det fordi de var bagefter, dummere? Nej egentlig er de to drenge bedre sprogligt end hun var, men men men vi hAvde bare ikke øvet det med dem, så hvordan skulle de dog vide det var det vi forventede af dem.

Da jeg var gravid spurgte en mig: er der nogen konkurrerende babyer i nærheden? Jeg grinte, men sandede med tiden det ikke var et dumt spørgsmål.

Anmeld

7. december 2013

RosSofi

Jeg tænker, at nogle af de ældre generationer (bedsteforældregenerationerne) er meget vokset op med sådan noget konkurrence noget. Jeg tænker egentlig mest, at det er trist for dem, at de ikke bare rummer det individuelle barn og tænker, at der er forskel på børn og folk helt generelt. 

Så jeg ville prøve at glide af på det og tænke, at lige på det område er farmor og farfar bare ikke klogere, men det kan jo godt kræve overskud at tænke sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.