er det normalt at min søn ikke kan det endnu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.036 visninger
13 svar
14 synes godt om
6. december 2013

Anonym trådstarter

min mands fætter fik en søn på næsten samme dag som os. Det har desværre været en konkurrence lige siden, hvem kan gå først.... hvem kan det ene og det andet først. Jeg syntes det er SÅ træls! Det er min mands forældre der går mest op i hvad hans fætters barn kan og hvad vores ikke kan. Idag kom de hans forældre og sagde at de havde set at hans fætters barn kunne vise hvor hans næse var og mund og øre. altså "hvor er din mund" og så viste barnet med fingeren hvor munden var. Det kan vores ikke endnu. er det normalt ?- han er næsten 14 mdr. Jeg føler mig som en dårlig mor hver gang min mands forældre kommer og spørger hvorfor vores barn ikke kan det som min mands fætters barn kan. Jeg er træt af at konkurrere.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2013

Nessie

Så er der sikkert noget andet jeres barn kan.

Næste gang skal du bare sige til dem at han tager det hele i sit eget tempo, og han lærer det nok.

Børn kan ikke altid det samme på samme tidspunkt, og det er jo kun dejligt at de er forskellige

Anmeld

6. december 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Så er der sikkert noget andet jeres barn kan.

Næste gang skal du bare sige til dem at han tager det hele i sit eget tempo, og han lærer det nok.

Børn kan ikke altid det samme på samme tidspunkt, og det er jo kun dejligt at de er forskellige

ja det er et godt råd. Er nemlig rigtig træt af det her. Det er jo ikke noget racerløb!

Anmeld

6. december 2013

Trekløver(:

Meld klart ud at du IKKE gider konkurrence. Det er så dræbende sådan noget.

Så er der helt sikkert noget andet din søn er bedst til. Børn er forskellige og udvikler sig ikke i samme tempo. Min venindes datter på over 15 mdr, kan ikke det du beskriver mandens fætters søn kan.

Så det er slet ikke unormalt jeres søn ikke kan det endnu. Lad hver med at sammenlign. (Eller dine svigerforældre skal lade hver med at sammenligne).

Anmeld

6. december 2013

esioul

Anonym skriver:

min mands fætter fik en søn på næsten samme dag som os. Det har desværre været en konkurrence lige siden, hvem kan gå først.... hvem kan det ene og det andet først. Jeg syntes det er SÅ træls! Det er min mands forældre der går mest op i hvad hans fætters barn kan og hvad vores ikke kan. Idag kom de hans forældre og sagde at de havde set at hans fætters barn kunne vise hvor hans næse var og mund og øre. altså "hvor er din mund" og så viste barnet med fingeren hvor munden var. Det kan vores ikke endnu. er det normalt ?- han er næsten 14 mdr. Jeg føler mig som en dårlig mor hver gang min mands forældre kommer og spørger hvorfor vores barn ikke kan det som min mands fætters barn kan. Jeg er træt af at konkurrere.....

Man kan IKKE sammenligne børn.

Jeg er sikker på alt er normalt.

Børns udvikling og læring er individuel, og jeg er sikker på jeres barn så er "fremme i skoene" på andre områder

Anmeld

6. december 2013

Nessie

Anonym skriver:

ja det er et godt råd. Er nemlig rigtig træt af det her. Det er jo ikke noget racerløb!

Præcis.
Det er ikke en konkurrence, bare børn der udvikler sig forskelligt

Anmeld

6. december 2013

VIPpigen

Børn er bare forskellige. Og alle børn kan ikke det samme på samme tid. Jeg husker ikke hvornår vores datter kunne de forskellige kropsdele. Men jeg ville ikke være bekymret endnu.

Til gengæld syntes jeg dine svigerforældre skal sættes lidt på plads, for børn er ikke en konkurrence. Min svigermor havde selv travlt med vores barn, og min svigerindes barn, da de er jævnaldrende. Forskellen er bare at vores er født 5 uger før tid, min svigerinde gik 14 dage over tid. Plus at min svigerinde har et ældre barn, den yngste kunne lære af. Jeg har altid taget tingene i mit barns tempo, og jeg har sagt fra mange gange (har også bidt mig i tungen endnu flere gange) fordi min svigermor ikke forstod hvorfor mit barn ikke fulgte med min svigerindes.

Derfor tror jeg også det var en for stor mundfuld en dag svigermor kom forbi, og vi havde smidt bleen, vores barn havde haft 2 uheld, men herre Gud, det bekymrede jeg mig ikke om, for hun var ved at have taget på det, men da svigermor kom, fik mit barn ble på. For de uheld måtte ikke ske, og min svigerindes barn havde ikke smidt bleen endnu. Hun fik et ret stort chok da vi kom på besøg 3 dage senere uden ble på, fordi hun nu havde taget.

Desværre er der bare nogen bedsteforældre som har travlt med at sammenligne. Vores datter kan ikke sammenlignes med hendes fætter eller kusine på nogen måder.

DE ER HVERT DERES INDIVID.

Det må i som forældre ALDRIG glemme... Heller ikke når der kommer en til 

Anmeld

7. december 2013

Muffinmus

Nogle børn fokuserer på det sproglige, andre på det fysiske, så nogen går før andre og nogle snakker før andre. Sådan er det bare. O det kommer jo også an på hvor meget de aktiverer ham med netop den leg- find din næse. Gør de det mange gange dagligt, så lærer han det jo hurtigere så, børn og forældre må følge det tempo barnet sætter, færdig slut. Og så må man som fælder bare afvente hvornår ens barn er klar til den del af udviklingen.

Anmeld

7. december 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Børn har forskellig interesser, og lærer nemt hvis de interesserer sig for det.. Nogle er gode til at gå hurtigt, mens andre er bedre til at spise med bestik osv osv osv....

Anmeld

7. december 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Vores den yngste er 18 mdr. Og jeg tror ikke hun ville ane hvor hendes næse var hvis vi spurgte. Vi har nemlig ikke øvet det med hende. Hun kan båtte næse. 

Det skal du slet ikke spekulere over. Jeres barn kan sikkert noget som det andet barn ikke kan. Og så er jeg anden mening at maN jo godt kan indøve med barnet hvor næsen er. Men det betyder jo ikke barnet ved hvad en næse er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.