Bostøtte godt eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2013

wamse

Anonym skriver:

Tak Wamse.

Så lidt

Jeg har selv haft bostøtte, og har søgt igen, men der er desværre lang ventetid nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Her roder det os til tider og mor her falder en gang i mellem over div ting og sager ;-) sådan er der mange der har det...

Pas på du ikke er for hård og dømmende overfor dig selv.... at du ved den er gal og du gerne vil gøre noget ved det viser netop hvor stort et mor gen du har i dig trods modgang...

Og stor respekt for at du bruger din energi på jeres barn og at hun passer sine ting og bliver plejet.... det viser jo egentlig os hvor målrettet du er....... For at stå med det du står med er virkelig svært....

Jeg er tror du skal takke ja, og så tag det som den første dag i resten af dit nye liv..... helt sikker at det bliver hårdt men garanteret det os er det hele værd... og du virker allerede til at være godt på vej...

Et stort held og lykke herfra, og rigtig god vind frem over....  jeg hepper på dig......

Tak for hepningen..
Ja når alt kommer til alt er jeg jo nok min egen værste modstander.
Håber at om et stykke tid at både mit hjem og jeg har det bedre.. ,

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Så lidt

Jeg har selv haft bostøtte, og har søgt igen, men der er desværre lang ventetid nu

Mit gik igennem ret hurtigt 3 uger tog det og det bliver en realitet fra februar, netop pga jul, nytår og diverse og satser da på at få styr på noget selv inden men åh ved ikke hvor jeg skal starte henne

Anmeld

5. december 2013

wamse

Anonym skriver:

Mit gik igennem ret hurtigt 3 uger tog det og det bliver en realitet fra februar, netop pga jul, nytår og diverse og satser da på at få styr på noget selv inden men åh ved ikke hvor jeg skal starte henne

Første gang jeg fik det bevilget gik det også hurtigt, men denne gang er der bare underbemanding.

Men socialrådgiveren har bevilget det, så det er bare at vente til en har tid til os, så de hjælpe mig med at strukturere vores hverdag igen.

Jeg har jordens bedste socialrådgiver, der synes min datter er en fantastisk lille trold, og hun synes jeg er en god og rummelig mor, og hun er god til at fortælle mig det, så jeg føler mig tryg i det her.

Jeg har også aflastning til min datter hveranden weekend, ved de dejligste mennesker - så jeg er meget taknemmelig over den støtte, der er

Jeg tror du skal se på helt små tiltag, så du kan overskue at du fx for ændret en lille ting. Og husk at rose dig selv for det

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Første gang jeg fik det bevilget gik det også hurtigt, men denne gang er der bare underbemanding.

Men socialrådgiveren har bevilget det, så det er bare at vente til en har tid til os, så de hjælpe mig med at strukturere vores hverdag igen.

Jeg har jordens bedste socialrådgiver, der synes min datter er en fantastisk lille trold, og hun synes jeg er en god og rummelig mor, og hun er god til at fortælle mig det, så jeg føler mig tryg i det her.

Jeg har også aflastning til min datter hveranden weekend, ved de dejligste mennesker - så jeg er meget taknemmelig over den støtte, der er

Jeg tror du skal se på helt små tiltag, så du kan overskue at du fx for ændret en lille ting. Og husk at rose dig selv for det

Jeg har fået en ny igen, igen men hun virker kompetent og også hende der foreslog en bostøtte og først i januar kommer min sag for i en tværfaglig gruppe, så håber der sker et skred i det hele. Ved ikke helt med aflastning. På nogen punkter kunne jeg godt bruge det men på den anden side så tager min familie mit barn, når der er noget. Drømmer da i ny og næ om en hel weekends barnefri til lige at gøre som jeg lyster men er ikke helt kommet dertil endnu.

Anmeld

5. december 2013

Vesper

Som med så mange andre ting, så afhænger det hele af kemi, tror jeg. Jeg arbejder selv i det kommunale system, bl.a. sammen med flere bostøtter, og jeg ser eksempler på at det går godt med bostøtte - men også eksempler på at det går skidt. Hvis det er en kompetenc bostøtte, man får (det bør de jo i grunden alle være), og der er en god kemi mellem personen og én selv, så tror jeg kun det kan blive godt. Men der ligger også en del arbejde hos den socialrådgiver, der bevilger støtten - der skal jo være klare linjer for hvad en bostøtte tager sig af, og hvad de ikke skal blande sig i, er min erfaring.

Håber det bliver godt for dig

Anmeld

5. december 2013

ESV

Anonym skriver:

Jeg har fået bevilget bostøtte grundet min angst og depressioner, så alt min energi og mine ressourcer går på at sørge for mit barn, så alt andet halter. Vores hjem, i sådan en grad at det nogen gange er direkte sundhedsfarligt. Jeg har ikke nogle venner og veninder, kun bekendte, jeg ser en gang i mellem og ellers min familie som også har deres at se til. Begrundelsen på at bostøtten er bevilget er så alle de systemer og planer jeg lægger for dagen er noget jeg kan holde fast i, så det på sigt bare bliver en vane og naturligt for mig at gøre tingene, så det ikke vokser mig over hovedet og bliver ved med at dræne mig.
Den anden del er i at støtte mig i at skabe nogle sociale relationer uden at jeg skal frygte at de forsvinder igen og jeg ved de kan lide mig uden at jeg behøver at tage facaden på. På den ene side er jeg glad for det, da min situation er uholdbarlig i længden. På den anden side frygter jeg det, da jeg aldrig har brudt mig om at der er fokus på mig, så hvad skal/kan jeg forvente?
Undskyld det blev lidt langt

Altså jeg ville helt sikkert tage imod tilbuddet. Jeg har set hvordan de arbejder (dog i forhold til skizofrene) men der var det en der kom hjem til folk nogle gange om ugen og var med til at skabe struktur på hverdagen. Skabe overblik over opgaverne så det ikke bliver uoverskueligt og hjælpe med at prioriterer således det er de vigtigste ting der bliver ordnet først.

Held og lykke håber du bliver glad for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.