Bostøtte godt eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.343 visninger
16 svar
4 synes godt om
5. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg har fået bevilget bostøtte grundet min angst og depressioner, så alt min energi og mine ressourcer går på at sørge for mit barn, så alt andet halter. Vores hjem, i sådan en grad at det nogen gange er direkte sundhedsfarligt. Jeg har ikke nogle venner og veninder, kun bekendte, jeg ser en gang i mellem og ellers min familie som også har deres at se til. Begrundelsen på at bostøtten er bevilget er så alle de systemer og planer jeg lægger for dagen er noget jeg kan holde fast i, så det på sigt bare bliver en vane og naturligt for mig at gøre tingene, så det ikke vokser mig over hovedet og bliver ved med at dræne mig.
Den anden del er i at støtte mig i at skabe nogle sociale relationer uden at jeg skal frygte at de forsvinder igen og jeg ved de kan lide mig uden at jeg behøver at tage facaden på. På den ene side er jeg glad for det, da min situation er uholdbarlig i længden. På den anden side frygter jeg det, da jeg aldrig har brudt mig om at der er fokus på mig, så hvad skal/kan jeg forvente?
Undskyld det blev lidt langt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Jeg har fået bevilget bostøtte grundet min angst og depressioner, så alt min energi og mine ressourcer går på at sørge for mit barn, så alt andet halter. Vores hjem, i sådan en grad at det nogen gange er direkte sundhedsfarligt. Jeg har ikke nogle venner og veninder, kun bekendte, jeg ser en gang i mellem og ellers min familie som også har deres at se til. Begrundelsen på at bostøtten er bevilget er så alle de systemer og planer jeg lægger for dagen er noget jeg kan holde fast i, så det på sigt bare bliver en vane og naturligt for mig at gøre tingene, så det ikke vokser mig over hovedet og bliver ved med at dræne mig.
Den anden del er i at støtte mig i at skabe nogle sociale relationer uden at jeg skal frygte at de forsvinder igen og jeg ved de kan lide mig uden at jeg behøver at tage facaden på. På den ene side er jeg glad for det, da min situation er uholdbarlig i længden. På den anden side frygter jeg det, da jeg aldrig har brudt mig om at der er fokus på mig, så hvad skal/kan jeg forvente?
Undskyld det blev lidt langt

Jeg vil bestemt råde dig til at gribe chancen..... både for dig men os for dit barns skyld..... 

At du nævner det til tider er sundhedsskadeligt hos dig, understreger jo bare at du har behov for hjælp... 

det er IKKE svage mennesker det tager imod hjælp men der imod stærke mennesker... der skal mod og vilje til at sige man har brug for hjælp og for at ville gøre det der skal til for at ændre tingene...

Men tænker lidt.... har kommunen ik haft kig på dig hvis du mener der har været sundhedsfare ved dig? (bare af ren nysgerrighed) 

Anmeld

5. december 2013

Carina:-)

Helt bestemt godt med det du beskriver.

Og se det som en god hjælp også for dit barn.

Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er ,men når det f.eks blive bevidst om hvordan andre bor ville det blive hæmmet af jeres hjem hvis der er beskidt og rodet.

Og blive udsat for mobning af sine kammerater.

Og ellers fuldstændig enig med stjernehimmel i at det aldrig kan være forkert at bede om hjælp.

Anmeld

5. december 2013

wamse

En bostøtte er på ingen måde noget skidt at takke ja til, det er jo præcis ment som støtte, altså positivt

Jeg går ud fra at det er det samme, som en hjemmevejleder/hjemmehosser eller hvad der ellers findes af navne for samme stilling

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Jeg vil bestemt råde dig til at gribe chancen..... både for dig men os for dit barns skyld..... 

At du nævner det til tider er sundhedsskadeligt hos dig, understreger jo bare at du har behov for hjælp... 

det er IKKE svage mennesker det tager imod hjælp men der imod stærke mennesker... der skal mod og vilje til at sige man har brug for hjælp og for at ville gøre det der skal til for at ændre tingene...

Men tænker lidt.... har kommunen ik haft kig på dig hvis du mener der har været sundhedsfare ved dig? (bare af ren nysgerrighed) 

Tak for dine søde ord. Føler nu lidt det er svagt at jeg ikke kan klare det selv.
Nej de har ikke været ind over før, netop fordi vi jo altid er pæne og rene i tøjet og jeg sørger for at mit barn kommer i børnehave og den slags ting. Sundhedsskadeligt i den forstand at der er støv og rod alle steder. Så vi kan gå og falde over. Ikke så meget mit køkken, da det er det værste sted der ikke er rent og altid der jeg starter når jeg har kræfterne til at gøre noget ved det.

Anmeld

5. december 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Tak for dine søde ord. Føler nu lidt det er svagt at jeg ikke kan klare det selv.
Nej de har ikke været ind over før, netop fordi vi jo altid er pæne og rene i tøjet og jeg sørger for at mit barn kommer i børnehave og den slags ting. Sundhedsskadeligt i den forstand at der er støv og rod alle steder. Så vi kan gå og falde over. Ikke så meget mit køkken, da det er det værste sted der ikke er rent og altid der jeg starter når jeg har kræfterne til at gøre noget ved det.

Min datter har en veninde der har en hjemmehosser.

En som kommer og hjælper med at få betalt regninger,ryddet op vasket tøj osv.

Hun har et lille barn,og det er primær derfor hun kommer .

Det er guld værd,når man har nogle udfordringer i ens liv,for det gør det ikke nemmere når man samtidig skal stresse over ens hjem.

Og bare det at du formår at være der for dit barn,er jo det vigtigste,så skal det andet nok komme 

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Helt bestemt godt med det du beskriver.

Og se det som en god hjælp også for dit barn.

Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er ,men når det f.eks blive bevidst om hvordan andre bor ville det blive hæmmet af jeres hjem hvis der er beskidt og rodet.

Og blive udsat for mobning af sine kammerater.

Og ellers fuldstændig enig med stjernehimmel i at det aldrig kan være forkert at bede om hjælp.

Det er især for mit barns skyld, som går i børnehave og gerne vil have legekammerater med hjem. H*n går jo også og siger der roder hjemme hos os og siger med forundring i stemmen at.der er ryddet op, når jeg endelig får gjort noget ved det.

Anmeld

5. december 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Her roder det os til tider og mor her falder en gang i mellem over div ting og sager ;-) sådan er der mange der har det...

Pas på du ikke er for hård og dømmende overfor dig selv.... at du ved den er gal og du gerne vil gøre noget ved det viser netop hvor stort et mor gen du har i dig trods modgang...

Og stor respekt for at du bruger din energi på jeres barn og at hun passer sine ting og bliver plejet.... det viser jo egentlig os hvor målrettet du er....... For at stå med det du står med er virkelig svært....

Jeg er tror du skal takke ja, og så tag det som den første dag i resten af dit nye liv..... helt sikker at det bliver hårdt men garanteret det os er det hele værd... og du virker allerede til at være godt på vej...

Et stort held og lykke herfra, og rigtig god vind frem over....  jeg hepper på dig......

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

En bostøtte er på ingen måde noget skidt at takke ja til, det er jo præcis ment som støtte, altså positivt

Jeg går ud fra at det er det samme, som en hjemmevejleder/hjemmehosser eller hvad der ellers findes af navne for samme stilling

Tak Wamse.

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Min datter har en veninde der har en hjemmehosser.

En som kommer og hjælper med at få betalt regninger,ryddet op vasket tøj osv.

Hun har et lille barn,og det er primær derfor hun kommer .

Det er guld værd,når man har nogle udfordringer i ens liv,for det gør det ikke nemmere når man samtidig skal stresse over ens hjem.

Og bare det at du formår at være der for dit barn,er jo det vigtigste,så skal det andet nok komme 

Nej og også en af grundene til jeg er så drænet for energi. Bliver jo mindet om det, hver gang jeg træder ind af døren.
Jeg vil sørge for at det bliver positivt for mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.